Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på jakt etter en fin e60 i en stund og saumfart Finn for å gjøre meg kjent med markedet. 530i kunne jeg tenkt meg.

Men har også sett litt på 7serien i det siste. Disse ser jo helt rå ut og har kostet like under eller over en mill for bare 10 år siden.

Men jeg er jo også skeptisk til en "eldre" bil med mye teknikk og elektronikk.

Jeg lurere med dette på om det er noen som har erfaringer rundt e38 og e65. Vanlige feil, et dyre feil, service intervaller og priser, delepriser osv. Komfort og kjøreglede tar jeg for gitt, he he.

Skrevet

har hatt to e38er nå. jeg har bare vært fornøyd. det har vært lite problemer med de. er vell heller oppgraderingene som stjeler penga :lol:

komforten er ikke noe å klage på nei. godt sammenskrudde biler vil jeg si. vanlige feil som jeg vet om er pixelfeil i instrumentene, div småfeil på det elektriske ellers, som absfølere, bensinpumpe osv. dette kommer jo av aldrer og at de begynner å få noen km enkelte av de ; )

ellers så kan det være litt slitent i understellet. disse har jo noen ekstra kg i forholdt til e39. men foringer osv er jo ikke noe problem. eneste problemet er jo ulyder og vibrasjoner ved bremsing osv.

på v8ene så pleier boltene på oljepumpa og løstne. men dette sjekker man lett ved ett oljeskift. men er litt viktig å sjekke om det ikke er gjort tidligere. de andre motorene kjenner jeg ikke så mye til dessverre.

rust er en gjenganger på kanten på bagasjeluka, nederst på dørene, helt bakerst på hjulbuene bak, nederst på framskjermene, og under kanten på panseret helt framme.

deleprisene synes jeg ikke er så gale. føler jeg betaler like mye på e34n for ting så.. serviceintervaler vet jeg ikke så mye om. skiftet olje hver 10.000 på 730n iaff. 740n tar jeg service på hos gs. har kjørt den så lite at serviceindikatoren er bare å drite i.

men er veldig viktig å kjøpe en velholdt bil da. med servicehefte osv. kjøper man en sliten bil så kan det jo fort bli dyrt.

Skrevet

Har hatt min E38 i 5 måneder, og det har hittils kostet meg ca. 3000,- i reprasjoner.

- Termostat, oljekjøler

- Ekspansjonstank, kjølevann

- Kamsensor (merker ingenting, men har feilkode på den)

På en annen side har jeg vel brukt 5-6000 i "oppgraderinger" på toppen av dette.

Vedr. E38 vs E65 så burde jo E65 være bedre på alle punkter. Hvis ikke vil jeg si BMW har gjort en litt dårlig jobb.

Designet, samt det at jeg ikke har råd til en facelift 760i pr. i dag, var vel årsaken til at jeg gikk for E38 i denne omgang. Har alltid likt designet på E38en.

Skrevet

Broom Benny påstår jo at E38 er den mest solide og beste bilen BMW noen gang har bygget! Kan vel ikke si det samme om E65, designerene på BMW var dessverre fulle da de designa bilen men ellers så er det jo en monumental doning :)

Skrevet

Design er en smakssak. Jeg er ikke så begeistret for fronten på E65, men synes ikke de er så dumme ellers. Sett at "stuket" er korrekt vel og merke. Ingen biler kler hjul som bare synes om du bøyer deg ned for å titte under bilen. Ellers har jeg aldri hatt gleden av å kjøre E65, så akkurat der kan jeg ikke uttale meg.

På en litt mere generell basis ville jeg nok aldri kjøpt en bil produsert de 2-3 første årene av et karrosseri. Har alt for mange eksempler på dyre reprasjoner grunnet "barnesykdommer".

Skrevet

Har hatt en E38 i en måned nå og er svært tilfreds. Det litt unike med E38 bilene er at de føles veldig solide, selv etter at de har gått 200 000 km (med riktig vedlikehold). E65 er en vesentlig mer avansert bil, og stiller er en helt annen liga. På de fleste måter en bedre bil, men er den like elegant?

Skrevet

En kamerat av meg har en e65 745D med max utstyr.. han har ikke hatt andre problemer en slitedeler på den. Vurdere en slik selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...