UFC Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Hei! Jeg har en E46 320CI m52 dobbelvanos (150hk). Hvor mye mere effekt får jeg hvis jeg bytter ut: - Grenrør - Katalysator - Innsug - Dyser Alt skal byttes til sport osv.. Har ikke så mye peiling innen det, men noe annet jeg kan gjøre for å få mere effekt? Kamaksler vet jeg men noe annet? Turbo eller kompressor har jeg ikke råd til Mye effekt får jeg ut av å bytte alt det jeg nevnte oppe? Også hvor mye kan jeg få vis jeg bytter alt jeg nevnte oppe + kamaksler? Har jo M3 eksos fra Schmiedmann som står på bilen, det hjelper litt kanskje? Her er grenrøra og katalysa.. jeg har tenkt å kjøpe:
JulianS Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Hvis du fjerner eller minsker motstanden i begynnelsen av eksosanlegget så flytter du momentet bare lenger opp i registeret, så du får en tørstere motor med mindre moment og noe mer toppeffekt. Å trimme en sugemotor går stort sett kun på kompromiss, mer effekt - mer turtall - mindre moment på bunn og i mellomregisteret - mindre kjørbarhet.. Kjøp en 323 eller 328 motor..
UFC Skrevet Mars 30, 2012 Forfatter Skrevet Mars 30, 2012 Okei. Takk for hjelpen. Men altså jeg tenkte om jeg skulle ha byttet alt dette, så ville jeg fått opp mot eller kanskje mer en 200 hk. Jeg tenkte mere på akselasjon opp mot og over 150-180 km/t. Så om jeg bytter alt dette, grenrør, innsug, dyser, katalysator så hjelper ikke dette ?
Robin L Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 kjøp deg en 2,8 og sett på m50b25 innsug. med chip så skal man da få rundt 215-220 hk sies det. billigere og bedre trim enn det får du ikke uansett.
Lars89 Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Vil jo ha minimalt å si. 200hk kan du se lenge etter. Motorbytte er nok rimeligste løsning for å få mer effekt. Kan bruke drivverket du har i dag. space-ace: M54B30-innsug som gjelder for M52tüb-motorene
familiemann83 Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 ellerså er det jo ikke ille priser på turbo sett vist du bare skal ha litt mer drag.
JulianS Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Turbobygg koster uansett.. Er ikke noe som heter "bare en liten turbo".. Skal du bygge turbo, regn med minst 20000, hvis du gjør noen gode dealer... Å enda har du ikke noe gromt oppsett... Når det gjelder sugetrimming med de delene du skriver om, den hadde kanskje bremset 10-15 kanskje tilogmed 20hk mer enn før, men det på bekostning av bunndraget (som fra før er totalt fraværende)
familiemann83 Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Kan nå få stabile 300hk med turbo som varer for under 20k. alt MÅ ikke være helt nytt vet du! Tenker man litt på utsiden av boksen så blir det ikke så ille!!! --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?2vsntj
OrjanBmw Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 chipping kombinert med det du sier kan gi litt avkastning. Chipping er vel også det som gir mest for pengene... ta kontakt med fekzen på forumet, svensk fyr som lager chip til BMW, har bare hørt positivt om han
JulianS Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Familiemann83: vis meg gjerne hvordan! Hvor mange turbomotorer har du bygd? Du får ikke noe igjen for å bytte alt dette, det er bortkastet, sier ikke at det ikke blir merkbart men det er absolutt ikke verdt det!!
Kennethe34 Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Familiemann83: vis meg gjerne hvordan! Hvor mange turbomotorer har du bygd?Du får ikke noe igjen for å bytte alt dette, det er bortkastet, sier ikke at det ikke blir merkbart men det er absolutt ikke verdt det!! +1! Prisen av alle disse tingene vil omtrent tilsvare kostadene med å få i en M52TUB28.. Ett annet alternativ kan være kompressor. Kommer du over ett brukt ESS sett så holder det muligens med 15lapper +-
familiemann83 Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Ta det på pm. Trenger ikke å ødelegge tråden til trådstarter! Forklarer deg alt der. Tilogmed med linker Med tanke på bilen hans: chip og en annen effektpotte (bak) for lyden
S.Hafsmo Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Turbo blir alltid dyrere enn man beregner, og i 8 av 10 tilfeller ender man opp med masse problemer og ting som ikke fungerer helt som det skal. Sugetrim er dyrt og lite kostnadseffektivt. Utføres alt som er nevnt over pluss kamakslinger, og får bilen mappet til det nye oppsettet, kan det vel tenkes at man klarer å fiske ut 20-30hk, men dette er da dyre hester.
FBreks Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Lettere reimhjul hjelper vistnok på ser at GS selger slike, lurer på å kjøpe sånne selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå