Gå til innhold

Hardtops E30 Superduper


Hardtop
 Share

Anbefalte innlegg

ang takluke så må jeg si det er tøft, men på en bil man vil ha lenge så hadde jeg droppet det om mulig (kan jo gjerne ikke velge så mye på e30 menne)

ser på min 83mod der er det rimelig rustent, så må bytte hele taket før evnt lakkering, ser greit ut utvendig, men inni kasetten er det masse rust, vurderer da å bytte til et uten luke,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Fått gjort litt på forstilling nå, pusset opp fjærbein, byttet hjullager, bærebruer og montert de nye bremsene. :-)

Her er 300mm skiver prøvemontert (ny til venstre :lol:)

1xh5zqtbby50j0y5h6ea.jpg

Fjærbeina er bare et par år gamle, men trengte en liten finishjobb. Brukte felglakk, først gull, så en dæsj sølv. Forsøkte å få det til å likne på eloksering, og det likner i hvertfall litt.

0ukn1q6hdlyevsefyhhh.jpg

Klart for montering.

v6eqxffdoizvw9qhh2gs.jpg

Lite gammelt her nå.

y61rq3fca4nnd9ky5yb2.jpg

Nye bremseslanger (etter tipset fra Hylle) og Yellowstuff klosser.

qsc3trvpsee11riglvo1.jpg

Så da er bremsene på plass, og det begynner å nærme seg mulighet for å trille litt igjen.

vzolr1hrabhprwp1un12.jpg

Måtte også teste felgene. Kjøpte noen BBS RZ 8x16 (også fra hoffleverandør Hylle) som er borret om til 4x100. Her er de montert med spacer på 15mm.

For sammenlikning prøvde jeg også de originale 7x15 felgene. (samme spacer)

6vm3lqovumd3qjy4ympy.jpg

do6ie7yrlfoawb6icbp9.jpg

4tmxjokwa96uqaqa26wj.jpg

5usv0b321fext0y60hfq.jpg

Blir spennende å se hvordan dette fungerer i praksis. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for alt skrytet. Kan jo få en gammel mann til å rødme. :-)

Dekkstrekk liker jeg rett og slett ikke. Endringer som reduserer kjøreegenskapene, og samtidig ser rart ut liksom? Minner litt om de japanske gutta som har to meter høye spoilere og eksosrør som man ikke kan se enden på. :-)

Aller helst skulle jeg sluppet å space ut hjula også, men der vinner bremsene. :-)

Julian, bare pling på du. Hadde vært fint det. Har hørt med et par andre lakkerere som kunne komme å gi pris på lakkeringsjobb, men ikke sett noe til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...