Pedi Skrevet April 6, 2012 Share Skrevet April 6, 2012 Vel, hva kan jeg si? Imponerende flott arbeid, og supermorsomt at du gidder å ta såpass mye bilder - samt å kommentere de i tillegg... Jeg gleder meg over hver update her, dette er morro! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet April 6, 2012 Share Skrevet April 6, 2012 Tøøøft! Denne skal jeg følge med på, har sansen for "hjemmelaget konseptet" ditt. Og det er det ikke ofte jeg titter i E30 trådene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet April 6, 2012 Forfatter Share Skrevet April 6, 2012 Hyggelig å høre dette. Jeg tok en del bilder underveis i fjor, og dette er jo en fin måte å sortere de viktigste på. Det er jo selvfølgelig gøy å få tilbakemeldinger også, både positive og "konstruktive". Følger med på en del tråder selv også, det foregår mye imponerende arbeid rundt omkring! Etter at det meste av motorinstallasjonen var ferdig, kommer dette ++ greiene man alltid undervurderer. Etter at vifta på M50 motoren hadde tatt seg en tur inn i radiatoren, var jeg usikker på om den holdt helt tett. Laget derfor til en trykktestedings av en eksosplugg fra Biltema. Disse brukes til å stappe i eksosen på motorsykler når man vasker, for ikke å fylle eksosanlegget med vann. Delte den i to, borret hull til luft. Da har man en dings som passer i mange hull. (Det har man jo fra før, men egner seg vel ikke på bilder ) Fant ut at det piplet litt fra registeret, så jeg kjøpte ny radiator. Passet da på å kjøpe en større. Koed selger denne som passer rett inn. Ellers kan jeg summere opp litt av det andre som er gjort med bilen. Kjøpt ny Z3 tannstang av Tuttifrutti her på forumet. Anbefales! Skikkelig gokartfølelse i forhold til standard E36 tannstang jeg brukte før. Sveiset inn M-coupe liknende forsterkninger på bærearmene bak. Montert FK Königsport coilovers foran med tilhørende fjærer og justerbare dempere bak. K-Mac justerbare topplager også. Montert justerbare stabstag foran og bak. H&R, husker ikke hvor tykke. Tykkere enn originale M-tech i hvertfall. Monterer man stivere stag, har festene på E30 en tendens til å svikte. Forsterket derfor innfestningen på bærearmen (mangler bilder), samt monterte forsterkede fester i gulvet. Koed selger disse. Jeg fikk de ikke til å passe særlig godt, så måtte modifisere de litt først. Så var det å borre hull i gulvet og skru de fast. Laget også en plate inne i bagasjerommet for å stive av ekstra. Monterte OMP stoler. Dette ga faktisk en helt annen kjøreopplevelse på bane. Hadde tidligere M-tech stoler, men de føles som sofa i forhold. Dette er sånn omtrent bilen står i dag. Fungerer fint på alle måter. Med GPS har jeg målt 0-100 km/t til 5 sek blank. Det er med R-dekk, og må inn med tredje gir for å bikke 100. Toppfarten er 229,7 km/t iflg samme GPS, og da er det turtallsperra som stopper videre økning. Har kjørt 1,43 på nye Rudskogen, så får vi se om det går an å kjøre fortere i år. Har noen planer videre også, så skal se om jeg ikke klarer å lage en fortsettelse på tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marjooozz Skrevet April 6, 2012 Share Skrevet April 6, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet April 6, 2012 Share Skrevet April 6, 2012 Flott tråd Harald Har du no olje på motoren når du bruker denne bilvippa di? Eller har det ikke no å si ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet April 6, 2012 Forfatter Share Skrevet April 6, 2012 Tar ut batteriet og løse ting i bilen, ellers er alt urørt. Sjekket o-ringen på peilepinnen før jeg vippet opp første gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet April 6, 2012 Share Skrevet April 6, 2012 :applause: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet April 6, 2012 Share Skrevet April 6, 2012 imponert over detaljert beskrivelse og bilder ! stå på !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet April 10, 2012 Forfatter Share Skrevet April 10, 2012 Planene videre er å oppgradere bremsene. Kjørte med originalbremser og Yellowstuff klosser i fjor, noe som funket overraskende greit inntil de ble for varme. Ettersom jeg vil beholde 15" felger og firebolt, begrenser utvalget seg litt. Kjøpte derfor et bremsekit fra 300mm.de med 300mm frontskiver og 294 bakskiver. Disse får med nød og neppe plass innunder originale kryssekerfelger. Frontskivene som visstnok kommer fra Ford Focus ST170 Bakskivene skal være fra BMW 328i, tror det er E46 (?) Skikkelige sveitseroster, følger også med sentreringsringer til navåpningen. I bakgrunnen skimtes slangen jeg skal bruke til å lede kjøleluft inn mot senter av bremsene. Disse skal brukes sammen med callipere fra Porsche Boxster. De er av aluminium og veier omtrent halvparten av E36 M3 callipere (2,5 kg vs. 5+ kg) Kjøpte noen brukte, som eieren hadde pyntet opp med rødmaling og Brembomerke. Originalt er disse grå, med Porsche i hvitt på siden. Kjøpte derfor pulverlakkeringskit fra Gasolin, en hybelkomfyr fra Finn, og satte i gang. Først sandblåste jeg de. Deretter dusjet jeg på pulverfargen. Setter da strøm på det som skal farges, slik at det blir statisk, dusjer så på pulveret som vil feste seg til metallet. Sort pulver valgte jeg. Så var det bare å bake det i 20 minutter i ovnen, så ble det blankt og fint. Kjøpte varmebestandige klistremerker på Ebay. Da var det bare å få det gjort... Håper også biltilsynet godtar disse i forbindelse med godkjenning av motorbyttet. 300mm.de skriver på siden sin at de legger ved TÜV Eintragung, men det viste seg bare å være en kopi av noe en kunde hadde skaffet seg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiXi Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 mektig imponert av bilen din og alt du har klart ble fine de bremsene dine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Ja det er komplett anlegg. Lyden er ganske frisk, men er helt ok å kjøre med langs veien.Bildene er fra vinteren 2011, så bilen var på veien i mai i fjor. Kjørte noen banedager med den, bl.a på Rudskogen. Fungerer knirkefritt og henger på ganske raske biler. Sjåføren er største flaskehalsen, og bremsene. Bremser kommer jeg tilbake til. Ok. Trodde du holdt på å bygge nå jeg. Syntes du fikk jort ganske mye på kort tid, men nå forstår jeg hvorfor. Anyway, synes arbeidet er virkelig gjennomført Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Virkelig bra arbeid du har gjør skal følge med her og dra nytte av litt tips og triks fortsett å oppdatere med masse bilder og forklaring, det liker vi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Følge med * denne liker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Meeeget flott bil og tråd! Her er det morro å lese Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fizn Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Imponerende arbeid, stå på videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå