Gå til innhold

Hardtops E30 Superduper


Hardtop
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo. Denne bilen har jeg sansen for, kjempeløsninger du gjør og du skal ha creds for å ta på deg ting du aldri har gjort før. Er så mange som bare gir seg da de ikke har gjort ting før, det lærer man ikke av :)

Om bilen din er blitt bare et banedyr som du ikke bruker etter veien på lange turer ville jeg ikke vært i tvil, fjern all unødvendig vekt, få inn bur stoler og seler. Da vil du få en helt ny bil å kjøre :)

Lykke til videre, bra du har kommet på bedre tanker og ikke selger som jeg så du vurderte. Den gamle e30 jeg og en kompis lagde banebil av ble solgt i fjor og som jeg savner den til tider :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hallo. Denne bilen har jeg sansen for, kjempeløsninger du gjør og du skal ha creds for å ta på deg ting du aldri har gjort før. Er så mange som bare gir seg da de ikke har gjort ting før, det lærer man ikke av :)

Om bilen din er blitt bare et banedyr som du ikke bruker etter veien på lange turer ville jeg ikke vært i tvil, fjern all unødvendig vekt, få inn bur stoler og seler. Da vil du få en helt ny bil å kjøre :)

Lykke til videre, bra du har kommet på bedre tanker og ikke selger som jeg så du vurderte. Den gamle e30 jeg og en kompis lagde banebil av ble solgt i fjor og som jeg savner den til tider :cry:

Den er solgt ja... Bensinpumpa jeg kjøpta av dere (fra den gamle bilen?) går enda. :-)

Hva kjører du nå da?

Har lyst til å lette, men er ikke helt sikker på om jeg har lyst til å begynne å skjære for mye i karosseriet. Det bør gå an å få bil av det igjen i såfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har gått meg hus-forbi ja ser jeg! Men nå er den i alle fall fulgt ;)

Morsomt arbeid du gjør. Virker som en stødig kar på "custom-løsninger", og det er moro for oss dagdrømmere som ikke eier nok utstyr og har garasje til å holde på i enda :)

Bruker du kun bilen på bane, eller blir den brukt eller blir den brukt ellers også? Eller kanskje det går mest i banekjøring og rett i garasjen for oppgraderinger? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har gått meg hus-forbi ja ser jeg! Men nå er den i alle fall fulgt ;)

Morsomt arbeid du gjør. Virker som en stødig kar på "custom-løsninger", og det er moro for oss dagdrømmere som ikke eier nok utstyr og har garasje til å holde på i enda :)

Bruker du kun bilen på bane, eller blir den brukt eller blir den brukt ellers også? Eller kanskje det går mest i banekjøring og rett i garasjen for oppgraderinger? ;)

Er nok mest det siste. :-)

Tar meg en og annen kosetur langs veien også, men det er ingen bruksbil. Mesteparten av tiden står den i garasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hvordan bør man kutte frontramma så den ikke kiler seg fast?

Den bør kuttes med parallelle snitt i bilens lengderetning, istedet for pallellt til innerskjermen som jeg gjorde. Den må kunne trekkes rett fremover uten å kile seg fast.

Jeg vet det er noen som har laget en annerledes løsning nede ved vangene, slik at ramma kan trekkes opp istedet, da blir det jo ett fett hvordan man kutter. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta en liten miniupdate i samme slengen da. :-)

Bilen står i garasjen, vippet opp som tidligere. Skal sveise to små rusthull ved jekkfestene, samt under sikringsboksen.

Planen videre er å shine den opp under, nye bremserør, bensinrør, foringer, overhale diffen mm.

Har lyst til å koste på den en hellakkering også, får se.

Søknad om godkjenning av S50B30 er også sendt, med utgangspunkt i de berømte Hartge papirene. Blir spennende å se.

Selger da i såfall M50B25/E36M3 girkasse med lett svinghjul/Sachs race clutch, ferdig tilpasset E30 ledningsnett. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bør man kutte frontramma så den ikke kiler seg fast?

Den bør kuttes med parallelle snitt i bilens lengderetning, istedet for pallellt til innerskjermen som jeg gjorde. Den må kunne trekkes rett fremover uten å kile seg fast.

Jeg vet det er noen som har laget en annerledes løsning nede ved vangene, slik at ramma kan trekkes opp istedet, da blir det jo ett fett hvordan man kutter. :-)

Har du merket noe svekkelse i fronten av bilen som følge av den avtagbare fronten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bør man kutte frontramma så den ikke kiler seg fast?

Den bør kuttes med parallelle snitt i bilens lengderetning, istedet for pallellt til innerskjermen som jeg gjorde. Den må kunne trekkes rett fremover uten å kile seg fast.

Jeg vet det er noen som har laget en annerledes løsning nede ved vangene, slik at ramma kan trekkes opp istedet, da blir det jo ett fett hvordan man kutter. :-)

Har du merket noe svekkelse i fronten av bilen som følge av den avtagbare fronten?

Nei, jeg vet i grunnen ikke hvordan jeg skulle merket det heller.

Ettersom det i bunn og grunn er sveisepunkter som er erstattet med bolter/muttere vil jeg tro det er omtrent som originalt?

Det stiller seg kanskje annerledes dersom man løsner fronten, og deretter kun hekter den fast med karosseriskruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta en liten miniupdate i samme slengen da. :-)

Bilen står i garasjen, vippet opp som tidligere. Skal sveise to små rusthull ved jekkfestene, samt under sikringsboksen.

Planen videre er å shine den opp under, nye bremserør, bensinrør, foringer, overhale diffen mm.

Har lyst til å koste på den en hellakkering også, får se.

Søknad om godkjenning av S50B30 er også sendt, med utgangspunkt i de berømte Hartge papirene. Blir spennende å se.

Selger da i såfall M50B25/E36M3 girkasse med lett svinghjul/Sachs race clutch, ferdig tilpasset E30 ledningsnett. :-)

Selger du kun svinghjul, clutch og kasse løst? :)

Og fantastisk morsom tråd å lese! Nevenyttig kar som ikke stopper opp ved en utfordring virker det som! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta en liten miniupdate i samme slengen da. :-)

Bilen står i garasjen, vippet opp som tidligere. Skal sveise to små rusthull ved jekkfestene, samt under sikringsboksen.

Planen videre er å shine den opp under, nye bremserør, bensinrør, foringer, overhale diffen mm.

Har lyst til å koste på den en hellakkering også, får se.

Søknad om godkjenning av S50B30 er også sendt, med utgangspunkt i de berømte Hartge papirene. Blir spennende å se.

Selger da i såfall M50B25/E36M3 girkasse med lett svinghjul/Sachs race clutch, ferdig tilpasset E30 ledningsnett. :-)

Selger du kun svinghjul, clutch og kasse løst? :)

Og fantastisk morsom tråd å lese! Nevenyttig kar som ikke stopper opp ved en utfordring virker det som! :)

Om noen kjøper kun motor, så selvfølgelig. :-)

Blir nok ikke før jeg har fått svar på søknad uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...