plugg69 Skrevet Mars 30, 2012 Share Skrevet Mars 30, 2012 etter 6mnd(!) uten en 3 serie i familien begynner nå savnet og merkes, så vi ser etter 3 serie e36 som nr 2 bil, helst diesel, men må være rekke6er.. da lurer jeg på følgende: man ser jo støtt og stadig e36 dieselbiler som har vandret no grønnjævlig langt.. er det mye trøbbel med dem? er en 325tds med 300tkm på måleren noe å samle på? evt er en 325td noe å ha? blir ikke helt klok på dette.. vet at det er lite trøbbel med bensinerne, men.. er noe som skurrer for meg når biler med over 300tkm ligger ute for 50 lapper.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mars 30, 2012 Share Skrevet Mars 30, 2012 Kommer an på vedlikeholdet. Selv kjører jeg en 98 520 bensin som har rullet 318 000km. Motoren er ikke det jeg er bekymret over. Men det du må sjekke er alt av slite deler. En bil som har gått så langt har sannsynligvis fått byttet det meste av slite deler. Minst en gang. Hvis motoren høres bra ut og går jevnt uten ulyder, så vil jeg påstå at den klarer mye mer. Men som sagt....hvis motoren høres bra ut, så er det slitedeler du skal ha fokus på. Og er det automat gir på bilen så bør det være skiftet olje på kassa. 2,5 diesel går fint 450 000 km før registeret begynner å bli slitent. (forutsetter regelmessig oljeskift) Etter det begynner det å lukte mye jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Mars 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2012 Slitedeler er vel likt på alle e36, så det har jeg erfaring med;)har hatt 320i,318i,m3++ men var dieselmotorene jeg undret på, vet det har vært en del trøbbel på omega 2,5tds, og det er vel samme motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Mars 31, 2012 Share Skrevet Mars 31, 2012 Med bra vedlikehold holder tds mange hundre tusen. Svakheten på disse kan være dieselpumpa. I form av lekasje eller at den ikkje holder motorens levetid. Topp/toppakning har og tendens til å ryke pga den er veldig lite glad i å gå for varm. Har sjøl kjørt med tds motor i fleire år og den har fått alvorlig mye juling. Og får det fortsatt. (kompis av meg som kjøpte bilen) Viss eg skal tippe så har den motoren gått sikkert dei 2-3 siste åra med 1.7-2.1 bar ladetrykk men den går fortsatt og den motoren har vel gått 400k++ Så eg er overbevist om at tds er ein meget bra motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Mars 31, 2012 Share Skrevet Mars 31, 2012 2 omega diesler og en e34. Alle med 270+ på meteret. Den lengst kjørt kjøpte jeg da den var gått 326 og den gikk 16mil om dan i 1.5 år, påkost nye glødeplugger og et batteri. Ale mine var org men 326'n går i dag med rundt 2kilo ladetrykk og km400+. Abefales på det varmeste og blir det diesel på meg neste gang er ikke jeg i tvil. BMW R6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Mars 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2012 Hehe.. genialt.. da får man tro c20let bilen forsvinner så man får handla bmw igjen.. men den som ligger på finn nå synes jeg har noe for mye km;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet April 1, 2012 Forfatter Share Skrevet April 1, 2012 Åssen stiller 325td seg i et slikt selskap da? Vanskelig å finne 325tds, men ligger derimot flere tder ute.. Er det stor forskjell på dem? Fant en ok en i nærområdet til 28000 som hadde rullet 260ca.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet April 1, 2012 Share Skrevet April 1, 2012 Motoren er vel i bunn og grunn identisk men litt forskjell på motorstyring og det er ikkje intercooler på den. Når det gjelder motorstyringa er eg litt usikker på om det er fysisk forskjell eller om det kun er et annet "map" i forhold til tds. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet April 1, 2012 Forfatter Share Skrevet April 1, 2012 nei det var det.. egentlig mest lyst på 325tds, men er så få av dem.. får tro og håpe det kommer ut en billig en i løpet av påsken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 1, 2012 Share Skrevet April 1, 2012 Når vi trimmer disse tar vi ut det samme på td som på tds forutsatt at ic er montert. Se ellers dieseltråden, jeg har skrevet litt om motoren der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet April 1, 2012 Forfatter Share Skrevet April 1, 2012 Okei.. takk før svar.. er det noe ekstra å tenke på ve innkjøp av ic til slik bil? Og hvor mye tåler automatkassa? har en 92'td med automat på handa som har rundet 260tkm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 1, 2012 Share Skrevet April 1, 2012 Det er ikke et spørsmål om hvor mye kassa tåler, men _når_ den ryker, det være seg trimma eller utrimma. Ic er jo litt avhengig av hvor mye effekt du vil ha, dersom du skal nærme deg 200tallet med org deler ellers vil jeg anbefale en litt større en org kjøler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet April 3, 2012 Forfatter Share Skrevet April 3, 2012 Må den chippes når jeg isåfall monterer ic? Skulle vel ikke være no problem da lufta bare blir kaldere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Den må ikke, men du vil ikke få noe særlig merkbar effekt av kun ic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå