Gå til innhold

Sikring av bil ved jekking - Tragisk utfall

hao
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner selv at det knyter seg i magen bare jeg tenker på å måtte stikke en arm eller noe inn under bilen om den bare hviler på jekken. Selv om jeg bruker garasjejekk så stoler jeg ikke på den for fem sure sild når det kommer til sånt, da er det bedre å ta ut reservedekket og legge det under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min skle på jekken (som sto på kardangen) i går, hadde rukket å få satt under en bukk på ene siden bak! Var i gang med å sette på plass den andre, var såpass nært at det ble en ripe i kanalen fra bukken jeg drev å dytta under :?

Men det resulterte da i en bulka tank... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må slutte å bruke de forferdelige originaljekkene. Utrolig ustabile og pinglete greier.

Koster 200kr for en grei garasjejekk på biltema. Ikke noe jeg ville brukt mye, men holder hvis man bare skal bytte hjul o.l noen ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min skle på jekken (som sto på kardangen) i går, hadde rukket å få satt under en bukk på ene siden bak! Var i gang med å sette på plass den andre, var såpass nært at det ble en ripe i kanalen fra bukken jeg drev å dytta under :?

Men det resulterte da i en bulka tank... :wink:

Skjedde med meg her om dagen også, har jekka mye i hengerfestet på merca, det er stabilt og trygt. Etter å ha stått og hoppet på ene hjulet når det sto i lufta og bilen sto like fint, jeg gikk inn på verkstedet og skulle hente bukkene til å sette på jekkfestene da bilen gikk i gulvet med et brak :P

Satt på stoppeklosser forran og allting.. De små garasjejekkene fungerer fint, går ikke så fryktelig høyt, men går fint ann å bruke for å bytte dekk med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei dårligere jekk en orginal jekken te bmw ska man lete lenge etter . livsfarlig for å si det mildt . søppel, er my bedre me en saksejekk frå toyota . men det beste å¨trygeste å få den opp på bukker . tar noen min lengre tid men , det kan redde livet ditt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse jekkene som følger med fra fabrikk er jo en vits. Pinglete rakkleverk som velter bare man hoster på dem.

Får gjentatte ganger klager på at det ikke følger med jekk i nye BMW. "hvordan skal jeg få byttet til sommerhjul da?"

-" på samme måte som ellers, med en garasjejekk. Jekkene som følger med orginalt i biler er en NØD-jekk, til å bruke i nødsituasjoner langs veien, og er ikke konstruert for å brukes til hjulskift 2ggr i året".

-"så da må jeg kjøpe meg en jekk da?"

Fra nå av skal jeg huske å si "ja, det er vel livet ditt verdt? Og husk god sikring av bilen!"

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...