TheEspenK Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Hei alle. Mandag 2 april var jeg å kikket på denne. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33580477 Selger var verdens hyggeligste å la ingen skjul på tilstanden på bilen. Innlegget er heller IKKE ment som en advarsel, snarere suplerende om du går i IX tanker Bilen er mattere enn på bilder og har 3 mindre bulker på H-side. Jeg brød meg ikke om de 2 på dørene siden det fulgte med fine brukte i samme farve, bulken på H-bakskjerm trykker en fint ut fra innsiden uten spor om du varmer lakk. (Bulkene på dørene er av samme strl men med noe skarpere knekker) Kanalene er rustet siste 20cm bak på hver side (kun ytterkanal) og det er hull opp mot dør i buen innvendig begge sider, også hull i fremre jekkfeste på begge sider. Under bilen vil jeg si det holder med stålkost og et lag med understells-masse. Mindre rusthull ved tanklokket. Bryter eller motor til åpning av bakrute er defekt. Inni vil jeg si etter alder: Hel og pen, den bærer heller ikke preg av å ha vært noen "ungdoms-bil" med stereo-ledninger over alt, ryddig intreør! Begge drivaksel-mansjetter foran har hull/ er spjæret. Det lekker forholdsvis mye olje fra der hvor V-drivaksel/brakett festes i bunnpannen. Grått under påfyllings-lokk til olje, det var normal farve på peilepinnen og jeg tolker lokket til kondens som er vanlig!!!!!!! Ved start lyste "kjølevann" og jeg ble opplyst om at det var fylt på men at lampen ikke slukket. Jeg mistenker ikke vannlekk fra eller i motor men det luktet noe fuktig av V-app da jeg slo på vifte, selv tenker jeg pollenfilter og noe kondens siden bilen har stått siden Des11!! Eneste varsellys ellers var skiltlys men selger opplyste ærlig om at det ved tilfeller kunne lyse ABS, dette slokket når en stoppet og startet igjen. Mekanikken virket og mer enn en bil kikket da jeg testet den i nabolaget uten skilter Motor synes jeg gikk fint, både på lavt og høyt og svarte som den skulle. Det er også ny tomgangs-motor/regulator på den. Det tikker i en ventil men selger opplyste også ærlig på forhånd at det var 1.5år siden siste olje-skift, husk bilen har stått halvt år. Det fantes ikke service-hefte eller kvittering på den nye clutchen men uten å føle at jeg presset bilen vil jeg si at både clutch og drivverk virker OK!!!!!!!!!!!!!! Jeg legger med en liten takk til selger for å være særs tålmodig under den avtagende solen, jeg så han på slutten frøs men kjøper en bil på budsjett så kjøper en bil på budsjett Min summering: Jeg tror bilen kan overstige mitt lille budsjett og det gjør at jeg ikke kjøper den, jeg er også avhengig av å sette bort reparasjonene, det koster også. Hadde budsjettet vært videre og jeg ikke hadde vært avhengig av en kjøreklar bil NÅ, hadde bilen byttet eier mandag. Se også dette innlegget i "ønskes kjøpt" viewtopic.php?f=13&t=223122 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet April 4, 2012 Share Skrevet April 4, 2012 Jeg tror at du skal være veldig heldig om du får en 525IX til lavere pris enn dette. Da tror jeg ganske sikkert at den er i mye dårligere stand enn denne. Jeg synes at denne bilen selges billig. Har du veldig trangt budsjett ville jeg holdt meg unna IX. Sikkert en kjempebil å kjøre på glatta. Men det er svindyre deler nytt. Og brukte deler er det ikke overflod av. Og typisk når du trenger noe, finnes det ikke brukt å oppdrive. Tenk grundig over hva du vil gjøre. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 4, 2012 Share Skrevet April 4, 2012 Latterlig innlegg av trådstarter, Du laget dette innlegget bare fordi du ikke har råd til bilen selv. Du sier at selgeren var hyggelig, da kan han fint opplyse om feilene ved en eventuell kjøper selv. DU er ikke en kjøper, du er en pruter og dekksparker som skal ha alt til siste pris. Bilen er billig og du har ikke råd til den, ferdig med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet April 5, 2012 Forfatter Share Skrevet April 5, 2012 Latterlig innlegg av trådstarter, Du laget dette innlegget bare fordi du ikke har råd til bilen selv. Du sier at selgeren var hyggelig, da kan han fint opplyse om feilene ved en eventuell kjøper selv. DU er ikke en kjøper, du er en pruter og dekksparker som skal ha alt til siste pris. Bilen er billig og du har ikke råd til den, ferdig med det. Beklager at det ble opfattet sånn. les begynnelsen av innlegget en gang til og prøv å oppfatt hva du leser denne gangen! På finn ved årsstart sto det en velholdt tilsvarende med 300 på meteret til 30, jeg vurderte da at denne ikke passet meg da jeg hadde den til 30 friskt i minnet og jeg har på ingen måte svertet selger så hvor du får det gale benet fra skjønner ikke jeg. Kort fortalt til hylle! Det var ment konstruktivt. Det bør kanskje også du tenke på eller ærlig bør du spare pusten til den oppblåsbare dokka di. Jeg synes at denne bilen selges billig Absolutt et poeng men jeg er nok redd for skjulte overaskelser, jeg tenkte igjen tilbake til 30 og var redd denne kunnne gå over mitt hode. Men ja, skal du ha et riktig fint eksemplar er vi langt over dette.Tenk grundig over hva du vil gjøre. Jeg tar det med meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 5, 2012 Share Skrevet April 5, 2012 Jeg tror det hadde rabla for meg hvis du hadde pruta på en bil etter å ha brukt flere timer på å se på den, når den i utgangspunktet er veldig billig. Spesielt at du dro dit for å prøve bil, for så å gå på bimmers og skrive en "biltest" hvor du også skriver at du ikke har råd til den!! Anbefaler deg og lese her.. viewtopic.php?f=9&t=222426 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet April 5, 2012 Share Skrevet April 5, 2012 Skal noe til å finne rimeligere iX ja. Kjøpte E34 525iX med blåst toppakning for 10k selv, og det syns jeg var helt kurrant. Sett i forhold til arbeidet jeg må gjøre med den for å få den kjørbar så er denne bilen meget god priset. Rust og lekasjer er given på gamle biler. Generelt sett burde du ikke kjøpe gamle biler om du ikke skrur selv, det er et tapsprosjekt i lengden. Mye bedre å spare intensivt å handle noe med garanti. Verkstedregninger i dag er ikke latterlige, de er helt på trynet. Med mindre du har en dyktig kompis som tar det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet April 5, 2012 Share Skrevet April 5, 2012 Jeg synes det er tullete å klage på at noen pruter på en bil. Skal jeg betale mer enn jeg synes bilen er verdt fordi jeg er grundig når jeg ser på den? Det er jo helt latterlig. Jeg mener ikke at man skal være totalt somalier i tilnærmingen, men mye biler ligger jo ute til fantasipriser. Ofte selger de jo til rabatt uansett om de må! Det sagt så er det kjipt å møte opp å kaste bort selgers tid om man ikke vil selge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet April 5, 2012 Share Skrevet April 5, 2012 Bilen er forøvrig billig, det er jeg enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 9, 2012 Share Skrevet April 9, 2012 Latterlig innlegg av trådstarter, Du laget dette innlegget bare fordi du ikke har råd til bilen selv. Du sier at selgeren var hyggelig, da kan han fint opplyse om feilene ved en eventuell kjøper selv. DU er ikke en kjøper, du er en pruter og dekksparker som skal ha alt til siste pris. Bilen er billig og du har ikke råd til den, ferdig med det. Her trengs det litt service og justeringer eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet April 9, 2012 Share Skrevet April 9, 2012 Latterlig innlegg av trådstarter, Du laget dette innlegget bare fordi du ikke har råd til bilen selv. Du sier at selgeren var hyggelig, da kan han fint opplyse om feilene ved en eventuell kjøper selv. DU er ikke en kjøper, du er en pruter og dekksparker som skal ha alt til siste pris. Bilen er billig og du har ikke råd til den, ferdig med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 9, 2012 Share Skrevet April 9, 2012 Bilen er billig, ferdig med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Latterlig innlegg av trådstarter, Du laget dette innlegget bare fordi du ikke har råd til bilen selv. Du sier at selgeren var hyggelig, da kan han fint opplyse om feilene ved en eventuell kjøper selv. DU er ikke en kjøper, du er en pruter og dekksparker som skal ha alt til siste pris. Bilen er billig og du har ikke råd til den, ferdig med det. Fy søren for en uhyggelig fyr du er, tror jeg aldri har lest et positivt innlegg fra deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Fy søren for en uhyggelig fyr du er, tror jeg aldri har lest et positivt innlegg fra deg Det var dumt. Jeg trenger ikke mengder med internett venner som deg, så jeg holder på retten min til og si og stå inne for mine meninger. De som kjenner meg vet at jeg er en utmerket alright fyr, og det holder i massevis for meg. Jeg tenkte i utgangspunktet på den stakkars selgeren av bilen som stod i kaldt vær i flere timer med denne karen som skulle kikke på hver eneste cm av bilen for så å komme opp med, " Jeg tror bilen kan overstige mitt lille budsjett og det gjør at jeg ikke kjøper den, jeg er også avhengig av å sette bort reparasjonene, det koster også." Man drar ikke og ser på en e34 IX med formål om å prute den ned til 10 lapper. Hvis man vet at man ikke har budsjett til det må man da ikke ta tid fra andre og late som man skal kjøpe bilen selvom man vet at man ikke har råd til den. DET er å være uhyggelig!! Jeg kommer forøvrig ikke til å svare på flere innlegg i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Fy søren for en uhyggelig fyr du er, tror jeg aldri har lest et positivt innlegg fra deg Det var dumt. Jeg trenger ikke mengder med internett venner som deg, så jeg holder på retten min til og si og stå inne for mine meninger. De som kjenner meg vet at jeg er en utmerket alright fyr, og det holder i massevis for meg. Jeg tenkte i utgangspunktet på den stakkars selgeren av bilen som stod i kaldt vær i flere timer med denne karen som skulle kikke på hver eneste cm av bilen for så å komme opp med, " Jeg tror bilen kan overstige mitt lille budsjett og det gjør at jeg ikke kjøper den, jeg er også avhengig av å sette bort reparasjonene, det koster også." Man drar ikke og ser på en e34 IX med formål om å prute den ned til 10 lapper. Hvis man vet at man ikke har budsjett til det må man da ikke ta tid fra andre og late som man skal kjøpe bilen selvom man vet at man ikke har råd til den. DET er å være uhyggelig!! Jeg kommer forøvrig ikke til å svare på flere innlegg i denne tråden. Så enig med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Det var dumt. Jeg trenger ikke mengder med internett venner som deg, så jeg holder på retten min til og si og stå inne for mine meninger. De som kjenner meg vet at jeg er en utmerket alright fyr, og det holder i massevis for meg. Jeg tenkte i utgangspunktet på den stakkars selgeren av bilen som stod i kaldt vær i flere timer med denne karen som skulle kikke på hver eneste cm av bilen for så å komme opp med, " Jeg tror bilen kan overstige mitt lille budsjett og det gjør at jeg ikke kjøper den, jeg er også avhengig av å sette bort reparasjonene, det koster også." Man drar ikke og ser på en e34 IX med formål om å prute den ned til 10 lapper. Hvis man vet at man ikke har budsjett til det må man da ikke ta tid fra andre og late som man skal kjøpe bilen selvom man vet at man ikke har råd til den. DET er å være uhyggelig!! Det er selvsagt lov å si sin mening, ingen ting er galt med det. Jeg skal også være enig i at tråden er unødvendig og at det var unødvenig å belaste selger hvis han ikke i utgangspunktet hadde tenkt å kjøpe bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå