Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg var idag ute og kjørte helt vanlig fra Lillestrøm til Oslo. Jeg kjørte helt vanlig for å finne veien til et sted, og kjørte derfor helt vanlig etter fartsgrensen. Etter å ha kjørt litt feil skulle jeg ta av, og da måtte jeg jo kjøre over sperrelinjen. Det var en ambulanse som kjørte bak meg en god stund, samt hadde de sett meg kjøre over sperrelinjen. De var en god del bak meg og jeg ga blinklys god tid før jeg kjørte over. Jeg sjekka blindsone 3 ganger for å være 100% sikker. Til slutt stoppa jeg og spurte ambulansen om det var et problem, han ene snakker i telefon, da går jeg over til den andre sia og dama tar ned ruta og sier "Du viste oss fingeren". Lol jeg er 21 og har ikke sååå lite liv, herregud! Uansett politiet kom til stedt og anmeldte meg for uaktsom kjøring, jeg godtok det, men har jeg gjort noe gærnt?

Skrevet

Ja, du har i henhold til loven gjort noe galt. Å krysse en sperrelinje er ulovlig, og kvalifiserer til 3200 i bot.

Skrevet

Til slutt stoppa du for å spørre ambulansen om det var et problem? Hvorfor gjorde du det? Slo de på blålys og skulle wannabe-politiere deg? Eller hva?

Hvis du ikke var til noe hinder for de, hva var grunnen for at du stoppa og spurte?

Og ja som ESS sier, du har gjort noe galt. Jeg har følt på den bota der før, og den svir.

Skrevet

Hele historien virker litt rotete forklart spør du meg. Du kjørte altså for langt og måtte svinge av veien? Som regel er det ikke heltrukken linje hvis man kan svinge av til høyre. Tok du en u-sving?

Du tok altså en u-sving? og så stoppet du, og ambulansen fulgte etter og stoppet bak deg?

Skrevet

Jeg var idag ute og kjørte helt vanlig fra Lillestrøm til Oslo. Jeg kjørte helt vanlig for å finne veien til et sted, og kjørte derfor helt vanlig etter fartsgrensen. Etter å ha kjørt litt feil skulle jeg ta av, og da måtte jeg jo kjøre over sperrelinjen.

Hvor blir det kluss? :mrgreen::lol:

Skrevet

Denne historien var litt sånn: Jeg kjørte ned til butikken for å vaske vinduene, Så kom det en frosk fra venstre som hadde vikeplikt, og når jeg da hadde brukt opp alle pengene fra minibanken kom jeg på at det var søndag.... #-o

Dersom du har krysset en sperrelinje så har du gjort noe galt, men er ingen av oss her inne som har sett deg kjøre som kan si om du har gjort noe uaktsomt, ei heller vist fingeren til en ambulanse ?

Skrevet

uaktsom kjøring kan ende med førerkortbeslag.

Men heter anmeldelsen "bryt av skiltregler" blir det kun en saftig bot.

Jeg tok forbikjøring hvor det var sperrelinje,resultatet ble 5200kr i bot.Ble litt lettet først når jeg hørte det da jeg trudde det kom til å ende med førerkortbeslag.

Skrevet
Jeg var idag ute og kjørte helt vanlig fra Lillestrøm til Oslo. Jeg kjørte helt vanlig for å finne veien til et sted, og kjørte derfor helt vanlig etter fartsgrensen. Etter å ha kjørt litt feil skulle jeg ta av, og da måtte jeg jo kjøre over sperrelinjen.

Hvor blir det kluss? :mrgreen::lol:

"og da måtte jeg jo kjøre over sperrelinjen" Nei det måtte du ikke , det rette her ville vært å kjørt til det ble lovlig å krysse veien/snu :wink: Slik vil politiet se på saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...