chrisen Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Hei, lever etter regelen det finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar. Har i dag en 325ci som jeg er svært fornøyd med. Men ettersom jeg blir mer og mer frelst melder kriblingen etter noe mer spennede som en M3 seg, men klarer ikke helt bestemme meg. Er det virkelig verdt 250 000kr i mellomlegg? Får ikke mulighet til å prøvekjøre noen da alle som er tilsalgs på finn.no står så langt unna, godt mulig jeg hadde blitt overbevist da. Hvor stor er froskjellen egentlig på en topp 325ci som er påkostet en masse i understell, dekk og bremser? Er de siste 150hk pluss litt bredere skjermer verdt pengene?
flobben Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 kommer jo veldig ann på hva du er ute etter. En m3 går selvfølgelig veldig mye bedre, men hvor ofte utnytter du alle kreftene i din nåværende bil? Hvor ofte går det unna i svingene såpass at du skulle m3 som kanskje er bedre? Vil tro at forskjellen i kostnad også gjenspeiler seg i forskiring. Sjekk opp det også. Så uten tvil, det rasjonelle er å beholde 325, men så er spørsmålet kan man alltid være rasjonell. En m3 gir deg sikkert mye mer glede, bare det å ha eid en ville gitt meg glede i livet
chrisen Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Savner litt mer futt til tider ja, synes 325en går bra men må piskes litt mye for yte. Vært vandt med 280 Mitsubishi hester fra tidligere. En annen faktor er jo at jeg ønsker en blil som kan brukes hver dag til og fra jobb, hvor mye mer drivstoff vil en m3 bruke i forhold på normal rolig kjøring? Forsikring har jeg sjekket oppi og forskjellen var ikke avskrekkende da 325en allerede lå i høyeste forsikringsklasse.
flonoen Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Hva med en e36m3? Da går du jo ca i null, sitter kanskje igjen med noen kroner til og med. Men det er jo en eldre bil, på godt og vondt.
chrisen Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 E36 blir nok for gammelt, ikke største fan av det designet.
Fredrik 90 Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 En bekjent har en E46 M3 som han bruker daglig, og tror ikke det byr på store problemer. Han kjører den til og med på vintern og dem skal ikke være så værst på vinterføre heller. Den er selvsagt tørst men hvis man kjører rolig og behersket så tror jeg nok man skal kunne holde forbruket innen for rimlighetens grenser. Det er først når man trør på pedalen man merker at en M3 er en helt annen liga en 325en du har nå, både yttelser og kjøreegenskaper Jeg ville nok prøvd en først, så får du gjort opp din egen mening om hva du bør velge.
flonoen Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 E36 er SKAMTØFT! Men skjønner det, e46 blir jo noe helt annet.
flobben Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 En bekjent har en E46 M3 som han bruker daglig, og tror ikke det byr på store problemer. Han kjører den til og med på vintern og dem skal ikke være så værst på vinterføre heller. Den er selvsagt tørst men hvis man kjører rolig og behersket så tror jeg nok man skal kunne holde forbruket innen for rimlighetens grenser. Det er først når man trør på pedalen man merker at en M3 er en helt annen liga en 325en du har nå, både yttelser og kjøreegenskaper Jeg ville nok prøvd en først, så får du gjort opp din egen mening om hva du bør velge. med tanke på at det er sperre bak på m3 bør den ha mye bedre fremkommelighet en det våre har Fredrik. Så tror nok jeg kan støtte under det. Drivstoffsutgifter er som alltid, høyrefoten som styrer.
RS-Heggem Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 En bekjent har en E46 M3 som han bruker daglig, og tror ikke det byr på store problemer. Han kjører den til og med på vintern og dem skal ikke være så værst på vinterføre heller. Den er selvsagt tørst men hvis man kjører rolig og behersket så tror jeg nok man skal kunne holde forbruket innen for rimlighetens grenser. Det er først når man trør på pedalen man merker at en M3 er en helt annen liga en 325en du har nå, både yttelser og kjøreegenskaper Jeg ville nok prøvd en først, så får du gjort opp din egen mening om hva du bør velge. Jeg må bare spørre deg. Har du hatt en M3 selv så du vet hva det koster å vedlikeholde, og ikke minst drivstoff-økonomisk? En M3 er jo latterlig billig å vedlikeholde om man bruker den pent og kjører økonomisk. Kan tenke meg forbruk ligger i gata til 325'en din (ikke din Fredrik 90) så lenge du ikke bruker for mye høyrefot. Jeg brukte og min på vinteren, og brukte så og si aldrig over literen på mila. Alltid like lettstartet, og aldrig et problem. Men absolutt ingen nr.1 vinterbil. Jeg hadde da en E36, men ser for meg at E46 er bedre på samtlige punkter.. En M3 er noe du kan være stolt av å ha, og ikke nødvendigvis bare ha fordi du trenger motoren og understellet. En slik bil gir deg nok kjøreglede nok til å forsvare en pris på rundt en halv mill..
Fredrik 90 Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Jeg må bare spørre deg. Har du hatt en M3 selv så du vet hva det koster å vedlikeholde, og ikke minst drivstoff-økonomisk? En M3 er jo latterlig billig å vedlikeholde om man bruker den pent og kjører økonomisk. Kan tenke meg forbruk ligger i gata til 325'en din (ikke din Fredrik 90) så lenge du ikke bruker for mye høyrefot. Jeg brukte og min på vinteren, og brukte så og si aldrig over literen på mila. Alltid like lettstartet, og aldrig et problem. Men absolutt ingen nr.1 vinterbil. Jeg hadde da en E36, men ser for meg at E46 er bedre på samtlige punkter.. Nei jeg har aldri eiet en M3(ville mye heller hatt M5 hvis jeg først skulle hatt M bil), men det er jo ikke til å stikke under en stol at deler til M biler er vesentlig dyrere enn til øvrige BMW modeller. Jeg har heller ikke nevnt noe om vedlikeholdskostnadene i mitt første innlegg, men at en M3 er en økonomisk bil tror jeg ikke på. Men at forbruket er til å leve med kan jeg være enig i, finnes biler i denne ligaen som er langt tørstere. Forøvrig så skjønte jeg ikke helt resten av innlegget ditt, var det ment til meg eller trådstarter?
chrisen Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Er det noen som har kjørt E46 M3 og kan gi en kort beskrivelse av hvordan den er sammenlignet av en Ci med M54 maskin? Må som sagt reise langt for å få prøvekjørt en, tvilsomt noen i Bergensområdet som vil låne ut babyen sin til testpiloter.
flonoen Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Stikk på gs og si du er interessert i å kjøpe den som står til salgs der, rekner med de lar folk prøvekjøre før de eventuelt kjøper.
Bmwrob Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 M3 er en helt annen liga, du har et helt annet drag. Det er en veldig behersket bil som du kan kjøre til daglig, men om du trår pedalen inn så vekkes beistet opp. Beste måten er at DU selv prøvekjører en, før du bestemmer deg.
ls44mm Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Jeg ser du nevner i første innlegg 250k i mellom legg osv, hvor lang unna er langt unna for deg når vi snakker sånt beløp med penger? Langt unna for meg er ja, tyskland? for 10k så er langt unna 1-2 kjøring. Du ser hvor jeg skal hend? Hvis du tenker å innvistere i m3 og betale så mye penger, ja da er det bare å tut og kjøre og se på en. Jeg dro fra oslo til bergen for å se på min nåverende bil, og jeg tenkte, er jeg ikke fornøyd så tar jeg fly tilbake. Synes ikke det var så veldig langt. Kom til bergen tidlig. Dro på ettermiddagen mot oslo. Var hjemme på kveldingen. Null problem. Jeg hadde nok sagt at m3 er m3. og feks 330 med kompressor er 330. Sånn er det bare. Du har det spessiele med en m bil. Og M bil er M bil. Punktum. Du kan sikkert få en 325 til å sitte godt med meget fin understell, men m3 er jo m3. Hvis du er så usikker, og du mener du har god 325 med god understell og ønsker egentlig bare litt mere krutt, ja så kjøp en brukt presse. Lander sikkert på 15-20k og da har du noe mer hk sammtidig som bilen er perfekt DD.
chrisen Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Jeg ser du nevner i første innlegg 250k i mellom legg osv, hvor lang unna er langt unna for deg når vi snakker sånt beløp med penger? Langt unna for meg er ja, tyskland? for 10k så er langt unna 1-2 kjøring. Du ser hvor jeg skal hend? Hvis du tenker å innvistere i m3 og betale så mye penger, ja da er det bare å tut og kjøre og se på en. Jeg dro fra oslo til bergen for å se på min nåverende bil, og jeg tenkte, er jeg ikke fornøyd så tar jeg fly tilbake. Synes ikke det var så veldig langt. Kom til bergen tidlig. Dro på ettermiddagen mot oslo. Var hjemme på kveldingen. Null problem. Jeg hadde nok sagt at m3 er m3. og feks 330 med kompressor er 330. Sånn er det bare. Du har det spessiele med en m bil. Og M bil er M bil. Punktum.Du kan sikkert få en 325 til å sitte godt med meget fin understell, men m3 er jo m3. Hvis du er så usikker, og du mener du har god 325 med god understell og ønsker egentlig bare litt mere krutt, ja så kjøp en brukt presse. Lander sikkert på 15-20k og da har du noe mer hk sammtidig som bilen er perfekt DD. Du har ett godt poeng der, men før jeg kan kjøpe noe M3 må jeg ha solgt min egen bil først. Så blir litt dumt å sette seg på ett fly for å se på en bil jeg ikke får mulighet til å kjøpe uansett. Har jeg pengene på bok og har bestemt meg er reising ingen hindring. Men skulle fått gjort meg opp en meningen før jeg evt hadde solgt min egen bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå