chrisen Skrevet April 10, 2012 Forfatter Share Skrevet April 10, 2012 Stikk på gs og si du er interessert i å kjøpe den som står til salgs der, rekner med de lar folk prøvekjøre før de eventuelt kjøper. Har GS i bergen en E46 M3 til salgs? Den står ikke på Finn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Er det virkelig verdt 250 000kr i mellomlegg? Min mening: Nei. Men.. hva med en ombygd en? Da blir prisforskjellen langt enklere å forsvare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet April 10, 2012 Forfatter Share Skrevet April 10, 2012 Er det virkelig verdt 250 000kr i mellomlegg? Min mening: Nei. Men.. hva med en ombygd en? Da blir prisforskjellen langt enklere å forsvare. Ikke så enkelt å finne gode ombygde eksemplarer, men for all del.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Er det virkelig verdt 250 000kr i mellomlegg? Min mening: Nei. Men.. hva med en ombygd en? Da blir prisforskjellen langt enklere å forsvare. Bare passe på å kjøpe en som er ombygd bra da. Mye jall ute å går Trådstarter: Jeg kjører til daglig 325Ci 193hk og sånn sett så ville jeg egnetlig ikke hatt M3 som en daglig maskin. Den går selvfølgelig mye værre (altså bedre) enn 325en, og ser mye bøsere ut, men når ting begynner å feile så blir det dyrt om du ikke kan skru sjøl. Alt er mye mer komplisert på S54 maskinen over M54 maskinen. Drivstoffmessig så ligger de på relativt godt under litern sånn sett når man kjører langt på cruisecontrol har inn 6. giret. Men husk at disse bilene begynner å bli gamle og har gått et stykke så før eller siden vil noe feile, så det er det du må spørre deg om om du virkelig vil sette deg inn i eventuelle kostnadne. Men dette gjelder jo med alle biler, men første M3en er nå 11 år gammel og når de runder 100k begynner ting å skrante hvis den er ungdomskjørt. Og det er ikke verdt diffen på 250k i mellom Snakker du om å kjøpe M3 CSL derimot, løp og kjøp utne tvil Mine 2 cent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Du har ett godt poeng der, men før jeg kan kjøpe noe M3 må jeg ha solgt min egen bil først. Så blir litt dumt å sette seg på ett fly for å se på en bil jeg ikke får mulighet til å kjøpe uansett. Har jeg pengene på bok og har bestemt meg er reising ingen hindring. Men skulle fått gjort meg opp en meningen før jeg evt hadde solgt min egen bil. Men vet du om du får solg bilen din for det beløpet du tenker? Bruktbil salget har ikke akk vært hurra i det sistet, og det er mye som går desverre i tap mtp salg. Og hvordan er det med salgs tap på en m3 DD? Vinterkjørt og kanskje fått litt rust? Ikke vet jeg, men det må du tenke på. Synd å tape større beløp på den enn f eks 325 med presse. Finn fram polering og få den 325´n din til å se helt strøken ut. Legg den ut for salg evnt legg den ut som "vurderes solgt" og se om det er noe napp. Kanskje er du så heldig at du selger med minimal tap evnt en liten fortjeneste? Da har du mere råd for å handle m3. Kanskje du ikke får solgt den i det hele tatt for den prisen, eller den kommer til å stå på finn halvt år? Alt er mulig... Ta en ting om gangen. Har flere kompiser som har brent seg på å handle en bil med gammel bil forsatt i garasjen, for så tro de for solgt den for et beløp, men som må selge for mye lavere Surt og trist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet April 10, 2012 Forfatter Share Skrevet April 10, 2012 Du har ett godt poeng der, men før jeg kan kjøpe noe M3 må jeg ha solgt min egen bil først. Så blir litt dumt å sette seg på ett fly for å se på en bil jeg ikke får mulighet til å kjøpe uansett. Har jeg pengene på bok og har bestemt meg er reising ingen hindring. Men skulle fått gjort meg opp en meningen før jeg evt hadde solgt min egen bil. Men vet du om du får solg bilen din for det beløpet du tenker? Bruktbil salget har ikke akk vært hurra i det sistet, og det er mye som går desverre i tap mtp salg. Og hvordan er det med salgs tap på en m3 DD? Vinterkjørt og kanskje fått litt rust? Ikke vet jeg, men det må du tenke på. Synd å tape større beløp på den enn f eks 325 med presse. Finn fram polering og få den 325´n din til å se helt strøken ut. Legg den ut for salg evnt legg den ut som "vurderes solgt" og se om det er noe napp. Kanskje er du så heldig at du selger med minimal tap evnt en liten fortjeneste? Da har du mere råd for å handle m3. Kanskje du ikke får solgt den i det hele tatt for den prisen, eller den kommer til å stå på finn halvt år? Alt er mulig... Ta en ting om gangen. Har flere kompiser som har brent seg på å handle en bil med gammel bil forsatt i garasjen, for så tro de for solgt den for et beløp, men som må selge for mye lavere Surt og trist. Er helt sant alt det der, har vært i kontakt med noen som har vurdert innbytte også, selvom det som oftest er en enkel men ikke fullt så gunstig løsning. Derfor jeg og tenkte at jeg måtte gå litt grundigere til verks for å i det heletatt finne ut om det var M3 jeg ville ha. Ett av tiltakene var å starte en slik en tråd. Noen av dere som erfaring med kompressor? Har forstått det slik at ESS er tingen? Hvor holder de til ? Har sett på siden deres ett kitt til ca 40K men må ha noen til å montere for meg? Hvor går jeg da og hvor mye er det i arbeid? Er ikke til å stikke under en stol at en presse til 50K hadde vært ett gunstigere alternativ om en ikke må ha ///M3 på hekken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Stikk på gs og si du er interessert i å kjøpe den som står til salgs der, rekner med de lar folk prøvekjøre før de eventuelt kjøper. Har GS i bergen en E46 M3 til salgs? Den står ikke på Finn? Står en sølv m3 der oppe, mener den er til salgs. Har ikke sett den avatert nei, men står en lapp på den at den er til salgs tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 @chrisen Jeg som egentlig ikke hadde tenkt til å skrive så mye, men prøver å være kort, så får de som har bedre tid utfylle mitt svar. Presse, kan fint kjøpes brukt. MÅ ikke ha ny, kan også ta service på de mener jeg å huske. 1798 Aremark holder de til. Fint om du leser på hjemmesidene dems og leser mere ang presselading av din type bil på nettet! Det er flere som har gjort det før og du kommer til å lære en ting eller 2 så du blir mere trygg på det tema og kan spørre mere presise spørsmål. Virker som du ikke har så mye erfaring kunnskap om det, og da er google din venn Montering bør gjøres av noen som har peil på det få tak i presse først du. ESS tar på seg også montering. Alt avgjøres også av cash money. Andre ting som spiller rolle: Hvor langt har bilen gått, hvor godt vedlikehold er motoren/kassa +++. Snakker vi manuel/auto? +++ Les litt på nettet du, så tar du det derfra En bekjent hadde 328 med kompressor, og han angret ikke et sekund. Bilen var meget DD sammtidig hissig. Du kommer også til å ha anderledes kurv ann suge motor, men som sagt, les les les Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Altså, det er ikke bare breiere skjermer og større motorkraft som er forskjellen. Bare se på Koed sine sider. Nesten alle deler er de samme fra 316-318 og 320-330. M3 er egne deler igjen. Jeg har hatt en e46 M3 engang og dæven som jeg savner den bilen...... Liker spesielt at det er sperre, sportslig som bare fy og så digget jeg at du har en sport knapp med 2 program. Normalt er det en sportslig bil med bra motoreffekt, trykker du inn knappen, blir den hissig og gassrespons blir noe helt annet. Man merker rett og slett at bilen vil mere hele tiden. Dette får du ikke på andre e46 modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33723960 Denne var jo flott Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Den har blitt omtalt her på forumet mener jeg... Var noe slitt lakk eller noe sånt. Husker ikke, men søk litt. Er ikke alt for så lenge siden den har blitt nevnt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Vel.. Har selv hatt M3 E36, M5 E39, E46 325i Kompressor ++ Kan si med hånden på hjertet at en original M-bil er noe helt helt spesielt. 325 med presse var gøy men for å være helt ærlig så synes jeg opplevelsen i feks E36 M3 var bedre! E39 M5 er helverst, men skal holde meg til topic. M3 setter 325 i skyggen vil jeg si, på alle måter. Men det er jo noe du bør finne ut om du har råd til vil jeg si.. Ser ut som det verste verditapet på E46 M3 har lagt seg også, bør være mulig å finne pene eksemplarer til fornuftige priser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Det er ikke noe å tenke på egentlig, er verdt vær minste krone. Har hatt mye e46 og med m54 2,2 og prøvd med m54 3l. De motoren er slappe som f i forhold. Du må rett å slett bare få prøvd en m3, alt er forskjellig på de kontra en vanlig e46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Blir det ikke litt. En vanlig bil kontra en riktig entusiastbil. Jeg ville ikke vegret meg for avstander men heller brukt tid slik at du får bilen du ønsker deg. Står de et stykke unna kan du jo sette deg inn i modellen og be selger opplyse på din forspørsel, regner med selger er ærlig da du vil se det samme når du kommer frem. Kanskje prøve avtale en refusjon av billett om det er feiloplyst............................. Men for å være ærlig synes jeg ikke det er noe spmål. Som mange nevner, det er en M-bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisen Skrevet April 11, 2012 Forfatter Share Skrevet April 11, 2012 Har vært i kontakt med en bilforhandler i Trondheim vedr. en ombygd M3 og få til en god innbytte deal der med ikke så altfor mye i mellomlegg. Men er skeptisk til ombygde biler så lurte på om noen her kjenner til historien til denne bilen, eller sitter på noe nyttig info eller meninger? Link til annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31179783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå