Gå til innhold

"Sjekk oljetrykk"

Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Skal godt gjøres at oljetrykket brått blir helt borte uten at du merker annet enn lys i lampa.

Hørte du ikke noe er det liten grunn til å tro at du må hive motoren, og eneste måte å finne ut om den har oljetrykk er jo å starte/turne den. Hvis man ikke demonterer pumpa that is..

Gammel olje på den, brukt oljerens i det siste? kan være flak/dritt som fungerer som propp.

Ville tatt ut sensoren og sett etter ting som åpenbart ikke har noe der å gjøre før jeg fikk full panikk :)

Btw:

billig måte å finne ut av det på..

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbe ... ler-32244/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorflush er kanskje mer rett å kalle det, guffe du heller i olja rett før oljebytte for å (ideelt sett) få fjerna avleiringer og fastgrodd dritt fra motoren.

Grunnen til at jeg spurte er at det er mange som fraråder det pga muligheten for å ikke få ut grums som løsner pga det, med påfølgende problemer som potensielt kan oppstå.

Har brukt det selv på eldre motorer som har vært vanskjøttet og kaklet mer enn ønskelig med godt resultat, men det er jo ikke der problemet ditt ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Jeg havarert sansynligvis motoren i gubbens Volvo nå i helga som var. Feilmelding om oljetrykk kom stadig, tilsynelatende ingenting galt. Stoppet, peilet olje, startet igjen og alt ok. Feilmelding kom for fjerde gang etter nesten 30 mil og jeg valgte å kjøre videre i den tro at det var en elektrisk feil. Det angrer jeg bittert på, for etter en liten stund begynte motoren å lage finurlige metalliske lyder og et sekund senere svært ujevn gange. Det jeg NÅ vet er at det er noe feil med oljesirkulasjonen. Ta den feilmeldingen på alvor! Få et verksted til å lese av oljetrykket.

Type Volvo Og motor er dette?

01 V70 2,0 turbo, eller en såkalt B5204.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Jeg havarert sansynligvis motoren i gubbens Volvo nå i helga som var. Feilmelding om oljetrykk kom stadig, tilsynelatende ingenting galt. Stoppet, peilet olje, startet igjen og alt ok. Feilmelding kom for fjerde gang etter nesten 30 mil og jeg valgte å kjøre videre i den tro at det var en elektrisk feil. Det angrer jeg bittert på, for etter en liten stund begynte motoren å lage finurlige metalliske lyder og et sekund senere svært ujevn gange. Det jeg NÅ vet er at det er noe feil med oljesirkulasjonen. Ta den feilmeldingen på alvor! Få et verksted til å lese av oljetrykket.

Type Volvo Og motor er dette?

01 V70 2,0 turbo, eller en såkalt B5204.

Okei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spore helt av kan jeg nevne at på en 240 en bekjent av meg hadde tideligere gikk den fint uten olje i to måneder så og si uten olje, da han ikke tenkte på å peile den rett etter han hadde kjøpt den. Ingen merkbare konsekvenser. Spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorflush er kanskje mer rett å kalle det, guffe du heller i olja rett før oljebytte for å (ideelt sett) få fjerna avleiringer og fastgrodd dritt fra motoren.

Grunnen til at jeg spurte er at det er mange som fraråder det pga muligheten for å ikke få ut grums som løsner pga det, med påfølgende problemer som potensielt kan oppstå.

Har brukt det selv på eldre motorer som har vært vanskjøttet og kaklet mer enn ønskelig med godt resultat, men det er jo ikke der problemet ditt ligger.

Ja leste litt om det, og ser at mange bruker diesel for å "rense" oljen. Tror ikke jeg tar den sjansen da bilen blir daily driven.

Hører ikke noe kakling eller noe som skurrer ra motor nei, ihvertfall ikke ennå... Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...