RansoM Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Hei! Har lagt ut bilen min for salg på finn.no, http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33820597 Jeg ble kontaktet av en som snakket norsk med en liten aksent fra midtøsten eller lignende. Han ønsket å kjøpe bilen kontant i euro og jeg skulle sette pengene direkte inn på min konto før han overtok bilen. Sånn sett er jo det greit, jeg blir jo ikke lurt for pengene. Spørsmålet her blir jo strafferettslig forfølgelse og beslag av pengene i ettertid. Det er jo klart at dette er "svarte" penger og derfor er blir det jo hvitvasking av penger. Noen som har hørt om lignende saker der selger har fått problemer i ettertid? Til info så takket jeg pent nei, men begynte selvfølgelig å tenke gjennom det etterpå.
RansoM Skrevet April 11, 2012 Forfatter Skrevet April 11, 2012 Jeg refererte ikke til hele samtalen her. Han kom med fly fra utlandet og skulle ta pengene ut av en bankboks . Han ville heller ikke sette dem inn på egen konto for å så overføre dem. Er det egentlig noen tvil om det er svarte penger?
wicky124 Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 hehe...nei er vel ikke det da...Men slike handler er alltid svindel..hvorfor skal noen komme fra utlandet for å kjøpe bil i Norge?
RansoM Skrevet April 11, 2012 Forfatter Skrevet April 11, 2012 Han sa at han skulle kjøpe bilen som en gave til noen andre. Han snakket også bra norsk, så han har vært lenge i Norge. Uansett det jeg jeg lurte på hvilken kodesekvenser dette kunne fått for meg vist jeg hadde gjennomført handelen?
316 Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 KAN være en rik ærlig mann, men KAN også være en svindler som har noe muffins på gang.
Chris_325iM Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Det er vel ingenting som tilsier at du står som ansvarlig for å vite om pengene som kjøper betaler med er beskattet eller ikke? Isåfall har rema og meny en case da jeg har brukt svarte penger hos dem jevnlig de siste årene....
RansoM Skrevet April 11, 2012 Forfatter Skrevet April 11, 2012 Det er veldig lett å si at det bare er å gjennomføre handelen. Her er det er jo snakk om et stort beløp, ikke en cola på Rema. Jeg mener å ha lest saker tidligere der selger ha måttet stå til ansvar for penger de har motatt og burde skjønt at det kunne dreie seg om svarte penger. Mener også folk har blitt dømt for lignende saker siden. I tillegg ville han at jeg skulle sette inn pengene, ikke at han skulle gjøre det.
-Roger- Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Banker er pålagt å først spørre hvor pengene kommer fra når det er snakk om store beløp, og pliktig til å videreformidle opplysninger hvis de har den minste mistanke om at forklaringen ikke stemmer. Gjelder til og med om du tar ut penger fra din egen konto på remisse til en annen. Så, 60-70 000 Euro vil jeg tro kan bli litt vanskelig og forklare..
Mariuse34 Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Dette får alle varsellamper til å blinke for meg! Dette bør du droppe! Minimum svindel!
Fredrik 90 Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Synes dette høres noe skummelt ut ja, du gjorde nok rett i å takke nei Finnes nok av andre som er villige til å kjøpe en så strøken M3 som din Er mange luringer der ute som prøver seg, og de finner stadig nye metoder. Dessverre så drar dette mange uskyldige med seg Og som du sier så er det mange penger det er snakk om.
gallay Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 dritt i sånne personer, men om du skal lissom selge den til ham, dra med han og pengene til nærmeste banken og sjekk om pengene er ekte. PS: Personlig ville jeg ikke selge ting for en utenlandsvaluta, siden den pleier å gå opp ned i verdien
RansoM Skrevet April 11, 2012 Forfatter Skrevet April 11, 2012 Ja det er nok riktig og ikke selge til han. Får vente til det kommer en mer seriøs kjøper. Har også vært usikker på om jeg skal selge nå eller vente til neste sesong. Vi får se hva som skjer fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå