xzone444 Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 hva bruker sjenerelt en 523 på mila ved bykjøring? min bruker cr 1.5 til 2liter,, jeg synes det er litt mye!??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Det er veldig mye, mor og far sin gamle E39 klarte mor å presse under litern. Når jeg kjørte brukte den ca 1-1.1l Kanskje lambdaen din er gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyskretting Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 En gåen lamda kan vel aldri gjøre så mye utslag at bilen drikker opptil en liter mer en den skal på mila? Det var et vel høyt drivstofforbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 En gåen lamdba kan ha stor innvirkning på bensinforbruk jo. Kan være kombinasjon med andre ting, men verdt å sjekke ut! ( Sjekk også LMM forøvrig, denne og har en god rolle i bensinforbruket. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Sjekk følere i innsug osv, eller ta en diagnostikk til å begynne med du. Hørtes ut som den bruker for mye. Drar den ræva å ell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xzone444 Skrevet April 12, 2012 Forfatter Share Skrevet April 12, 2012 takk for alle svar.. jeg har kjørt diagnostikk på bilen,, det som er så pussig, ingen feil på luftmengdemåler eller lambasonde får jeg ingen feilmelding på. men jeg bruker carsoft vell og merke. Kan det ha noe å feks? det jeg fikk på feilmeldingen var at bensinpumpe nr2!!! var defekt,, så sletta jeg feilmeldinga å kjørte den på nytt å da var den borte :S det jeg har jort er å bytte luftfilter og bensinfilter.. takk for eventuelle svar / tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xzone444 Skrevet April 12, 2012 Forfatter Share Skrevet April 12, 2012 den drar relativt godt,, kjennes ut som den mangler det lille ekstra trykket, nesten som om den mangler 10 /20 hk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Kommer jo veldig an på kjørestil men 2l/mil er for mye, men mindre du kjører helt idiot Er det automat? Du burde sjekke mer nøye over en fast strekning på motorvei i jevn hastighet. Kjør f.eks 5-10 mil på motorveien i 90-100 og mål forbruket. Om du ikke klarer å komme under litern på mila, så er noe feil. Ikke fungerende vanos øker forbruket endel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xzone444 Skrevet April 12, 2012 Forfatter Share Skrevet April 12, 2012 kjører fint jeg:P nei det er manuell. ja skal gjøre det, litt vannskelig når bensinmålern viser litt til og litt fra pg bensinpumpe 2,,, eneste måten er å fylle full tank å kjøre for så å etterfylle på bensinstasjon,, men nå skal det jo sant sies at bensin er ikke akkurat billig + jeg er student har en misstanke om solenoidn på vanosen er gåen å at dette kan gi økt bensinforbruk,, må bare bytte å se... Ville ikke diagnose vise at vanos eller solenoid er gåen,, fikk ikke opp feil når jeg kjørte diagnostikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nagin Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 oyda... min 523ia bruker 0,7 på landevei. 0,65 på pen kjøring og 1,1 på by noe og gå utifra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Kan jo begynne med å skifte ringer i vanos. Koster 350kr og er relativt enkelt å bytte (ihvetfall på dobbelvanos) http://www.beisansystems.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Ja da bruker din 528 mer enn min 540 som ligger på 1,2 gjennomsnitt bykjøring og 0,87 landevei.(holder fartgrenser) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Er det lenge siden det ble bytta plugger og luftfilter på bilen din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Synes forbruket er vanvittig. Min E39 520 automat ligger på et forbruk under literen. Kanskje mot 1,2 på bykjøring. Ville byttet lambda. Den behøver ikke gi noen feilmelding. Sjekk også at det ikke dras inn falsk luft noe sted i motoren din (luftinntak, manifold, etc) Luftfilter, plugger. Sørg for at det er bra kontakt i tennings anlegget. (Coil, pluggledninger...osv) Plukk det fra hverandre og se om det er irr på kabler og kontakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Jeg mener det er noen følere som skal sitte i innsuget? Kan det stemme? Kompis byttet de når han droppa innom Tan(vi trodde luft mengdemåler), og da funket 528´n hans helt fint igjen. Før det så gikk den dass og drakk som en åtter fra 70 tallet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå