Gå til innhold

Høy motorlyd ved kjøring

OrjanBmw
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Bil: e36 320i 92" M50B20 Sedan

Har i de siste dagene oppdaget høy motorlyd under kjøring, dette merkes best i fart mellom 60-100 km/t og jeg er ikke sikker på om det merkes på turtall, lyden tilsvarer iallefall ikke lyden motoren lager ved turtallet den viser.

Hvis jeg f.eks. cruiser på motorveien med mellom 1-2 turtall, bråker den som om den ligger på 4-5.

tenker kanskje falskluft ellereksoslekkasje.

Kan ikke si at jeg har merket mindre effekt eller endret motorgange, men lyden er irriterende og er der konstant så lenge bilen er i bevegelse, den øker også i styrke etter fart.

Syns jeg merker høyere forbruk, men ikke sikker.

kort fortalt: når jeg kjører i f.eks. 80km/t høres det ut som om bilen kjører i 3.gir med høyt turtall, men den kjører som den skal i 4-5 gir med turtall rundt 1-2.

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 years later...

Hei.

Jeg har det samme problemet på min Bmw x1 25i (2011 modell), som jeg akkurat har kjøpt.

Søkte litt rundt og kjente meg igjen i din beskrivelse av lyden og når/hvordan den oppstår.

Lurte derfor så klart på om du fant ut hva det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GlennPenn skrev:

Hei.

Jeg har det samme problemet på min Bmw x1 25i (2011 modell), som jeg akkurat har kjøpt.

Søkte litt rundt og kjente meg igjen i din beskrivelse av lyden og når/hvordan den oppstår.

Lurte derfor så klart på om du fant ut hva det var?

Han besøkte bimmers sist i mars 2015 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, der sier noe... Da kan jeg vel kanskje ikke vente noe svar fra den fronten.

Men har du et tips til hva det kan være? det er akkurat samme symptomer som han beskriver.

Bilen er som sagt en Bmw x1 25i (2011 modell) 4x4

Den lyden støyer liksom sånn at jeg ikke får koset meg ordentlig med 6èr lyden...

Og den kommer først når jeg runder ca 50 km/t, nesten litt turbinaktig lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til OrjanBmw, så følger lyden på bilen min turtallet på bilen, men øker i styrke og intensitet med farten.

På tomgang er det helt strøkent, også hører jeg giringen og lyden av motoren i bakgrunn når jeg kjører i 50+, og det høres riktig ut, men det er den andre lyden som liksom har en høyere pitch som overdøver den igjen. Men som også høres ut som en del av motorlyden....

Endret av GlennPenn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen vinduer eller dører som ikke er skikkelig igjen? På min E39 fikk jeg lyd inn gjennom torpedovegg da jeg hadde hatt ute pollenfiltre og deretter ikke hadde fått "snorkelen" som fører luft fra pollenfiltre til gjennomføring i torpedovegg skikkelig på plass. 

Tatt ut noe matter eller plater i bagasjerom? 

Trukket noen nye kabler?  Bytta høyttalere i dørene? 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...