Gå til innhold

Noen som har testet disse throttle boosterne en får kjøpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tull

det endrer på styrken på signalet, slik at 30% pedal pos = 70% eksempelvis.

helt fjernt konsept for meg

Skrevet

Dette er utviklet med tanke på den "delayen" som originalt ligger i sensoren, slik at signalet skal bli boostet for å øke gass-respons. Det var snakk om denne et annet sted på forumet, uten at jeg husker hvor i farten.

Skrevet

joda, det er fremdeles bare tull, og virker etter tidligere nevnte prinsipp. Akkurat på samme måte som flere chip tunere velger å gjøre det for å skape en følelse av en sprek bil. Produktet har lite med respons i ordets rette forstand å gjøre (dette styres internt i ecu).

Skrevet

Aha slik og forstå, men vil dette i praksis gjøre noen forskjell på bilen? Jeg mener, E39 har jo faktisk et slitsomt delay på pedalen, så uavhengi av hva dette gjør - gir det noen endring ?

Skrevet
spør deg sjøl.korfor har ikkje bmw gjort dette før?

Tja, fokus på drivstofføkonomi og en mer behagelig gange? Blir litt mer rufsete med 100% pådrag ved kun 30% utslag på gasspedalen. Bilen vil vel føles sprekere siden du får fullt pådrag med minimalt utslag på pedalen. Men alt i alt er det ingen forskjell når det kommer til ytelser.

Skrevet
De som mener dette er tull, har ikke akkurat stor vitenskap..., har dette på min bil, og bilen er mye bedre og morsomere å kjøre!!

Ikke mye "vitenskap" i ditt utsagn heller - personlig synsing og mening. ;)

Men jeg kan se hvordan på enkelte modeller så vil dette gi bedre "respons", men det er vel kombinasjonen mellom ECU tuning og dette vil være det mest optimale med tanke på gassrespons? Særlig på en diesel.

Men Badsha, hvordan er din å kjøre sakte og rolig i byen, i kø f.eks.? Det er dette jeg er skeptisk til ved evt å sette på en slik modul.

Skrevet
De som mener dette er tull, har ikke akkurat stor vitenskap..., har dette på min bil, og bilen er mye bedre og morsomere å kjøre!!

Ikke mye "vitenskap" i ditt utsagn heller - personlig synsing og mening. ;)

Men jeg kan se hvordan på enkelte modeller så vil dette gi bedre "respons", men det er vel kombinasjonen mellom ECU tuning og dette vil være det mest optimale med tanke på gassrespons? Særlig på en diesel.

Men Badsha, hvordan er din å kjøre sakte og rolig i byen, i kø f.eks.? Det er dette jeg er skeptisk til ved evt å sette på en slik modul.

Javel? jeg har jo tross prøvd dette ut og vet at dette fungerer bra!, de som mener at dette er bare noe tull er jo de som ikke har prøvd dette ut i det hele tatt.. så det sier jo litt:)

Denne fungerer helt utmerket i byen!, å prøve å kjøre uten denne Sprint boosteren er noe jeg ikke kan tenke meg. Det er jo ikke slik at når man trykker pedalen litt inn så få du full respons! Den er bare endel kvikkere og reagerer så mye fortere at bilen føles mye sterkere samt kvikkere! Man føler egentlig at det er slik bilen børr oppføre seg "normalt"

Uten denne Sprint boosteren, må man så mye inn med pedalen slik at dette kan bli svært slitsomt i lengden, kø osv, med denne slipper du akkuratt dette:)

En ting kan jeg garantere deg, du blir iallefall ikke missfornøyd! :)

sjekk denne videon 3:41

se oxo denne

Skrevet

Skal være enig i at pedalen min kjennes noe "dau" ut..

Om du skal ha full gass ut av en sving, må du gi full gass midt i svingen da får du god skyv akkurat på vei ut.. :lol: Dette syns jeg er litt irriterende.. :?

Men alt for dyrt til at jeg gidder og kjøpe dette da.. :shock:

Skrevet

Om du skal ha full gass ut av en sving, må du gi full gass midt i svingen da får du god skyv akkurat på vei ut.. :lol: Dette syns jeg er litt irriterende.. :?

Men det er på en dieselbil? Ting tar nå litt tid der med turbolag osv.

Skrevet

Men det er på en dieselbil? Ting tar nå litt tid der med turbolag osv.

Jaa, men den virker ikke så rask likavel, føles som man må gasse en del likavel :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Skrevet

Ettersom det kun er jeg som skriver at dette er tull, kunnskaper om hvordan det fungerer har jeg nok. Det fungerer nøyaktig slik som beskrevet, og har ingeting med faktisk respons å gjøre. At man slipper å bevege pedalen så langt er noe helt annet, og om det er målet er produktet midt i blinken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...