Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Vil bare anbefale "Carly for BMW"! Jeg har brukt det på min e91 LCI nå. Her har du masse funksjonalitet og enkelt grensesnitt. Jeg har trådløs bluetooth OBD modul som jeg styrer via mobilen. Her kan du kode (alle funksjoner ligger inne med beskrivelse), diagnosere (her er feilkoder med beskrivelse), lagre data i skyen (digital garsje), lese ut alle sensor data i bilen, registrere nytt batteri, re-generere DPF ++++.

Pris ca 200kr basis versjon og 500 kr for full versjon inkl HW og SW!

Jeg har kodet følgende:

- Aktivert folding av speil fra fjernkontroll

- Digitalt speedometer i display

- Gir skift indikator i display

- Instantant drivstoffforbruk i display

- Lysstyrke angel eyes

- Lukking av soltak ved regn på regnsensor

- Lys i display selv om lysbrtyter er i posisjon =

+++

Jeg har også ukenltig kontakt med han som driver og utvikler programmvaren.

Anbefales!

Har vurdert å skaffe meg den selv og det du sier høres jo veldig positivt ut :)

Kan du tvangskjøre regenerering med carly?

Er det mulig å logge verdier og overføre til PC?

Hva er forskjellene på basic og fullversjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan legge inn en forespørsel om å starte regenerering. Du kan se når siste regen var, hvor mye sot er i filteret osv osv.

 

Jeg testet såvidt dette med logging, og ja det kan du. Men det er forholdsvis treg samplingsrate (hvert andre sekund ca og 6 parametere som kan logges). Som sagt jeg har ikke testet så mye så mulig det går ann å logge mer eller endre samplingsrate. Sikkert begrensning i BlueTooth overføring. Logfilen kan du så sende på mail.

 

Basic gir deg mulighet til å lese feilkoder og moduler men ikke å slette, kode osv. Du kan heller ikke ha DPF modulen i basic versjonen. Det går ann å betale en liten sum for hver ting men det er like greit å kjøpe full versjonen, koster jo bare 350kr....

 

Skal teste Carly med kabel på eldre BMW (E36) senere og se om det fungerer like bra :smile:

 

M

Endret av e91 DieselPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fått kabel i posten inkl en CD fra cableshack :) Nå er jeg klar til å begynne, mener jeg tidligere leste noe om virtuell maskin for å bruke dette men fant ingenting om det når jeg søkte meg rundt nå. Jeg installerer foreløpig Windows 7 på en eldre laptop jeg har, så er det bare å installere programmene? (BMWtools + update, vmplayer og INPA)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jepp

 

Angel Eyes as DRLs

VERHALTEN_DRL_TFL_33 DAYTIME RUNNING LIGHTS
drl_tfl_off daytime running lights disabled
drl_s usa daytime running lights with dedicated lights
drl_h usa daytime running lights with high beams
drl_l usa daytime running lights with low beams
tfl_s * european daytime running lights with dedicated lights

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var adapteret i hus og Carly-appen testet.

De som sendte adapteret hadde skrevet at det hadde en verdi på 39 euro og posten bestemte seg for at det var under 350 kroner så jeg slapp både moms og fortollingsavgift :)

 

Appen funker fint, men litt skuffende at den ikke kan finne webastoen.

 

Når jeg leser ut gjenstående levetid på DPF kommer det ca 240 000km og gjennomsnittlig kjørelengde mellom regenerering ca 3000 km. Kjørte km siden siste regenerering klarer den ikke å vise. Betyr 240 000 km til bilen totalt har kjørt 240 kkm eller 240 kkm fra nå? Hvis det er det siste tyder vel det på feil med filteret eller sensorer? Fikk feilmelding på filteret tidligere i høst, men etter å ha slettet feilkodene noen ganger kom de ikke tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av parameterne kan være "feil" hvis det ikke er brukt merkevareforhandler som oppdaterer systemet når de skifter deler eller lignende.

Gjenstående levetid burde være fra nå. Men du kan ikke stole helt på disse dataene, det er estimater og det kan plutselig skje noe.

 

DPF er skiftet på min uten for bilia og det er ikke registrert på bilen så der har jeg også noen "rare" parametere.

 

Kjører du diagnose vil du se om det ligger lagret noe feilkoder på diff trykk over filteret, evt. kan du monitorere og logge disse mens du kjører i "parameter" seksjonen.

Endret av e91 DieselPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vrient å kode batteri selv? Har INPA, NCS osv,  men har brukt det minimalt..

Noen som har en oppskrift som er enkel å følge? :)

 

Det gamle batteriet var på 90ah og det nye er 100ah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...