Gå til innhold

BMW M550dX Bestilt!

q1337
 Share

Anbefalte innlegg

Faktisk litt moro at lyden i M550d faktisk da er grommere enn hva den er i M5 ja

Tror du faktisk på dette selv? :lol:

Du kan jo høre selv.. Jeg klager ikke på M5, men den har fått mye kritikk for å høres tam ut nå iforhold til tidligere..

<-- M550dX

<-- M5

Du kan jo høre selv.. Jeg er mer positivt overrasket over hvor bra dieselen høres ut, men det er jo klart den blir noe begrenset av kortere register. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Faktisk litt moro at lyden i M550d faktisk da er grommere enn hva den er i M5 ja

Tror du faktisk på dette selv? :lol:

Det finnes ingen, ingen traktor motorer som har grommere motor lyd enn bensin.. uansett hvor mange sylindrer...! Og jeg er ikke fan av firrer, og heller ikke olje brenner... Bensin åtter fra m5 slår glatt den raklinga!!!

Må være svart røyk frelst før å kunne i det hele tatt snakke sånn blasfemi... Sikkert avgifter som har ødelagt så mange sjeler :s

Fred være med dere :)

Nå må dere få opp skylappene og ikke være helt idioter...

JA det er ingenting så låter så bra som en V8er bensin, og diesel kan aldri måle seg med bensin hva lyd angår. MEN når det er sagt så er det noen ganske imponerende dieselmotorer som er på markedet og lyden i 550d er bare helt imponerende til diesel å være :) Jeg liker absolutt bensin men av økonomiske årsaker så kjører jeg diesel i det daglige i E90en, men jeg er absolutt åpen for bensinbil når denne skal byttes inn :)

Så mrqlan! gled deg til du får din M550d og legg ut masse bilder av den her på forumet :) Ikke bry deg om flåkjefta kommentarer som grunner i misunnelse :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud den 550d motoren høres helt digg ut, for å være en diesel.

Hva gjør den active sound greia egentlig ? En form for forsterker for å få mer motorlyd inne i bilen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud den 550d motoren høres helt digg ut, for å være en diesel.

Hva gjør den active sound greia egentlig ? En form for forsterker for å få mer motorlyd inne i bilen ?

Active Sound øker volumet på de lave frekvensene for å få frem en dypere motorlyd, den bruker høyttalerne inne i bilen for å forsterke lyden. M550dX benytter seg også av noe av samme teknologien, dog på en litt annen måte visstnok. Begge har ekte motorlyd, bare forsterket litt her og der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra lyd i begge bilene. Men tar du av potta så ville jeg nok foretrukket V8 bensin framfor Rekke 6 Diesel,

Men uansett hvordan du snur å vender på det så har du kjøpt deg en helt rå og vidunderlig maskin. De fleste kunne nok tenkt seg en sånn en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen, ingen traktor motorer som har grommere motor lyd enn bensin.. uansett hvor mange sylindrer...! Og jeg er ikke fan av firrer, og heller ikke olje brenner... Bensin åtter fra m5 slår glatt den raklinga!!!

Må være svart røyk frelst før å kunne i det hele tatt snakke sånn blasfemi... Sikkert avgifter som har ødelagt så mange sjeler :s

Så du er altså mennesket som sitter med fasiten over hva som er riktig og galt her.... :roll:

Nei, langt ifra!!! Det er ikke noe "galt" at vedkommende har handlet seg en 550 d. Feit bil, ingen tvil... Men her er det snakk om lyd... Og her trengs ikke fasit, men hørsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@mrqlan

Helt enig at diesel har kommet langt, og den har aldri hørtes så godt som nå. Så alt kredd for det, men til slutt og sist, når du får på skikkelig eksos, så kommer åtter til å høres så mye bedre ut enn diesel... Så har man tomgang også da..., Greit nok den er stillig og rolig, men forsatt da... Rakling er der...

Og du kommer til å stor kose deg i 550d, ingen tvil. Og det er ikke dårlig kjør, og jeg dømmer ingen, og hater heller ikke på noen! Bilen er FEIT, men som sagt, her var det snakk om lyyyyyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere få opp skylappene og ikke være helt idioter...

JA det er ingenting så låter så bra som en V8er bensin, og diesel kan aldri måle seg med bensin hva lyd angår. MEN når det er sagt så er det noen ganske imponerende dieselmotorer som er på markedet og lyden i 550d er bare helt imponerende til diesel å være :) Jeg liker absolutt bensin men av økonomiske årsaker så kjører jeg diesel i det daglige i E90en, men jeg er absolutt åpen for bensinbil når denne skal byttes inn :)

Så mrqlan! gled deg til du får din M550d og legg ut masse bilder av den her på forumet :) Ikke bry deg om flåkjefta kommentarer som grunner i misunnelse :wink:

Du vet at ingenting låter så bra som v8 bensin, men du forsvarer diesel? Ja, lyden har kommet seg, men forsatt ikke bra nok. Og igjen, av økonomi så velger man diesel...

Jeg hater/misunner ingen, alt til sin tid... Og jeg er forsatt ung, og min tid kommer hehe Jeg ønsker bare godt til 550d eieren og håper han koser seg masse, fordi bilen er grom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra lyd i begge bilene. Men tar du av potta så ville jeg nok foretrukket V8 bensin framfor Rekke 6 Diesel,

Men uansett hvordan du snur å vender på det så har du kjøpt deg en helt rå og vidunderlig maskin. De fleste kunne nok tenkt seg en sånn en

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er altså mennesket som sitter med fasiten over hva som er riktig og galt her.... :roll:

Nei, langt ifra!!! Det er ikke noe "galt" at vedkommende har handlet seg en 550 d. Feit bil, ingen tvil... Men her er det snakk om lyd... Og her trengs ikke fasit, men hørsel...

Det er normalt å ha forskjellige oppfatninger av hva god lyd er. Jeg personlig må si at M550d høres vesentlig grommere ut på de ovenstående illustrasjonsvideoene enn hva M5 gjør. Det finnes også, etter mitt syn, flere dieselutgaver som produserer en grommere låt enn hva tilsvarende bensinutgaver gjør.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ikke ta helt av her nå :) Man har delte meninger! Jeg mener selvfølgelig ikke at en dieselmotor noensinne vil komme opp på nivået til en bensinmotor. Det jeg mente da jeg skrev den kommentaren som har blitt dratt frem her, var det at BMW brukte Active Sound (I en ganske kraftig form) for å få M5 til å høres grovere ut, noe de bruker i mindre grad på M550dX for å få dens motorlyd frem. Derfor skrev jeg at det da er morsomt at M550dX er "grommere" enn M5, altså fordi den trengte mindre hjelpemidler for å få frem motorlyden. Ikke fordi at diesel på noen måte er råere i lyden enn en bensin. Jeg ville selvfølgelig ha hatt en fet bensin åtter i en M550, men i Norge er dette fullstendig håpløst. Skal man bruke bilen en del, så er det klart at en diesel er vesentlig mer fornuftig i Norge, da forbruket på bilen er halvparten, og prisen på drivstoffet er 1-2 kr billigere per liter! Det blir snakk om en del penger etterhvert. Dessuten er det 2. håndsverdien. Jeg er også fullstendig avhengig av xDrive, og da er valget enkelt, i et land som Norge, er en M550dX et MYE mer fornuftig alternativ enn M5, ihvertfall om bilen skal være i daglig bruk, sommer som vinter. Hadde jeg skulle dratt frem flotte motorlyder, så ville jeg ikke engang nevnt M550dX, eller nye M5 for den saks skyld.. Da er det Italienere linet opp på rekke og rad.. Sorry Tyskland, men Italienerne har en helt egen lidenskap i motorlyd (bortsett fra noen japser, men det er en helt annen type lyd). Det er klart at diesel ikke er på samme nivå, men de kommer seg stadig! Skulle jeg kjøpt bil for å få fet motorlyd, hadde det blitt en Ferrari eller Lambo, men dette er bare tull til daglig bruk. Da håper jeg vi har fått rotet opp i litt her, og at det kan være greit å lese hele innlegget, for å få med seg hele storyen ;) Dessuten er det "tull" å snakke om å ta av potter osv. INGEN, og jeg mener INGEN, voksne, oppegående mennesker begynner å fikle med eksospottene på en splitter ny M5, det er som å banne i kirka i min verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der trekker du også frem hvor genial M550d faktisk er i forholdt til en M5. 550en bruker minimalt med drivstoff og kan derfor driftes i helt daglig bruk uten at man skal få urimlig høye drivstoff utgifter, i tillegg til at den er en helrå bil med sinnsyke krefter og kjøreegenskaper. Firehjulsdrift planter de syke kreftene i bakken og gir deg en utmerket vinterbil som har trygge og gode vintereenskaper :)

Men når dette er sagt så tenker ikke de som kjøper ny M5, et halvt sekund en gang på det jeg nevnte over her. Men M550d slår greit ut 550I, iallfall i Norge :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ikke ta helt av her nå :) Man har delte meninger! Jeg mener selvfølgelig ikke at en dieselmotor noensinne vil komme opp på nivået til en bensinmotor. Det jeg mente da jeg skrev den kommentaren som har blitt dratt frem her, var det at BMW brukte Active Sound (I en ganske kraftig form) for å få M5 til å høres grovere ut, noe de bruker i mindre grad på M550dX for å få dens motorlyd frem. Derfor skrev jeg at det da er morsomt at M550dX er "grommere" enn M5, altså fordi den trengte mindre hjelpemidler for å få frem motorlyden. Ikke fordi at diesel på noen måte er råere i lyden enn en bensin. Jeg ville selvfølgelig ha hatt en fet bensin åtter i en M550, men i Norge er dette fullstendig håpløst. Skal man bruke bilen en del, så er det klart at en diesel er vesentlig mer fornuftig i Norge, da forbruket på bilen er halvparten, og prisen på drivstoffet er 1-2 kr billigere per liter! Det blir snakk om en del penger etterhvert. Dessuten er det 2. håndsverdien. Jeg er også fullstendig avhengig av xDrive, og da er valget enkelt, i et land som Norge, er en M550dX et MYE mer fornuftig alternativ enn M5, ihvertfall om bilen skal være i daglig bruk, sommer som vinter. Hadde jeg skulle dratt frem flotte motorlyder, så ville jeg ikke engang nevnt M550dX, eller nye M5 for den saks skyld.. Da er det Italienere linet opp på rekke og rad.. Sorry Tyskland, men Italienerne har en helt egen lidenskap i motorlyd (bortsett fra noen japser, men det er en helt annen type lyd). Det er klart at diesel ikke er på samme nivå, men de kommer seg stadig! Skulle jeg kjøpt bil for å få fet motorlyd, hadde det blitt en Ferrari eller Lambo, men dette er bare tull til daglig bruk. Da håper jeg vi har fått rotet opp i litt her, og at det kan være greit å lese hele innlegget, for å få med seg hele storyen ;) Dessuten er det "tull" å snakke om å ta av potter osv. INGEN, og jeg mener INGEN, voksne, oppegående mennesker begynner å fikle med eksospottene på en splitter ny M5, det er som å banne i kirka i min verden.

Helt enig med deg her, jeg tar heller ikke av potten på biler, var bare for å illustrer forskjellen.

Men må innrømme at jeg åpner vindu inni tunneller av å til når enklete V8 trailere drar på, tøff lyd på enkelte av de også :)

Det er vel få som slår Italienerne i lyd, Både i bil og båt, Isotta-Fraschini er et godt eksempel på det, Sammen med Ferrari og lamborghini m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med GROM bil !! Her kan man kan vel trygt bruke uttrykket "går som et uvær"! Kombinasjonen av høyt dreiemoment og dyp, grom lyd (litt "juks" får vi tåle) gjør denne bilen til et uvær i ordets rette forstand :)

Og i et land hvor vi bare har tørr asfalt 10 dager i året, og et avgiftssystem som ikke ligner grisen, så må denne bilen med x-drive og gjerrig diesel kunne kalles en nordisk M5 :) Fra september til mai vil du kjøre fletta av enhver M5 på norske krøkkestier ;)

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...