Reef89 Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Skulle ut og starte bilen, men ingenting skjer? alt fungerer, heller ingen sikringer er gått. Det kommer heller ingen lyd/klikke lyd fra starter. Eneste lyd jeg hører er bensinpumpen som suser. Det er også strøm frem til starter. Kan den være gåen 100%? Ja batteri og strøm er helt ok. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre nå selv? ..får jo heller ikke flyttet bilen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullrækka Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Høres ut som den e død/brent. Er et par ting du kan gjøre, slå på Startmotorn med noe stål mens noen vrir om tenninga hvis den har satt seg. Legg 12 volt direkte på startmotorn(for å sjekke om den er død). Sjekk jording til motorn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Høres ut som den e død/brent. Er et par ting du kan gjøre, slå på Startmotorn med noe stål mens noen vrir om tenninga hvis den har satt seg. Legg 12 volt direkte på startmotorn(for å sjekke om den er død). Sjekk jording til motorn. Ja skal prøve og slå litt på den, vist den da funker er det da ett problem som er der hverdag? Har sjekket en jordingskabel som gikk til motor eller feste, den ser helt ok ut. Har også målt at motor har jording. Har også sjekket tenningsbryter, ser også helt ok ut. Men hva skjer når jeg setter 12v rett på startmotor da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Antar du har prøvd med flere nøkler? Det kan nemlig være at nøkkelen "dør". Da skjer det ingen verdens ting når du vrir om. 04 modellen har vel gammeldags nøkkel, slik E46 og E39 hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Trolig starter, har byttet flere på tidlig E60 med M54, virker nesten som en svakhet.. Som nevnt over, kakk på starteren med noe av stål flere ganger mens du får en kamerat til å holde tenningsnøkkelen i startposisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullrækka Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Prøv å bank først! Med kompisen sin Gammel Nissan så ble det et hverdags problem..men med Renault`n min så kjørte jeg leeenge så mitt inntrykk er at det varierer, uten å være ekspert. Det jeg mener med direktestrøm er å legge en ledning fra + på batteriet til der på startmotorn som ledning fra tenninga går inn. Med tenninga på så vil du høre om startmotorn går rundt å biln vil starte, å hvis det er stille så er den defekt. Husk å ha den i Frigir Går utfra at du har sjekket at begge ledningene til starteren får/har strøm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Var slik på min E60 og.. Akkurat slik du forklarer det! Starteren vart helt utbrent:s Hørt flere som har byttet startere på denne typen, hvor også disse har vært helt utbrente. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 Takker for svar folkens Tror også selv det er starteren, merket også dagen før og før der igjen at hun var litt tungstartet en som vanlig og dagen etter var den død. Men ny er bestillt så kommer hun nok snart på veien igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Fortell meg grunnen til at dere oppfordrer til å slå med "noe av stål"?? Veldig spent... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Fortell meg grunnen til at dere oppfordrer til å slå med "noe av stål"?? Veldig spent... Satt på spissen, men om du bruker en veistikke (som er av plast) er det ikke sikkert at du får kakket kraftig nok. Bruker du en lang forlenger som du legger mot starteren og gir noen kakk med en hammer vil du få ett kraftigere "sjokk". Veldig spent på om du er uenig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Fortell meg grunnen til at dere oppfordrer til å slå med "noe av stål"?? Veldig spent... Børster kan løsne på en måte og legge seg inntil og funke en gang eller fem til. Innslag kan være tregt, og kan også løsne såpass ved ett kakk eller tre for så og funke som tiltenkt en gang eller fler etter litt juling. (NØDLØSNING altså) EDIT Var ene og alene stålet du lurte på altså. Joa. En kobberstang eller alu spett vil funke det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Areroe Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Samme skjedde min E61 for ikke lenge side, jeg leverte bilen inn til OED for å sjekke feilkoder. 2 forskjellige verksted sjekket, men det endte med at feilen ble funnet av en kompis som kom å banket på starteren. Se tråd:http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=224314 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 Ja, men dette er vel en mekanisk feil? da vil jo ikke en diagonse pc finne det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Areroe Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Helt riktig, men jeg var veldig i tvil i starten da prob dukket opp. Verkstedet ønsket å skifte deler som det ikke var problemer med. Verkstedene mente det var heng i det elektriske systemet, eller at strømkabel fra batteri hadde en skade. Men det enkle er ofte det beste, får man start ved å banke lett på starter og det fungerer er det mest sannsynelig innslaget på starteren som er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Kenneth og Ballder... det var noe ironi inne i bildet. Ettersom to stk skrev stål kunne man misforstå og tro det faktisk hadde en misjon. Likevel enig at det funker dårlig å slå på den med noe mykt. Men en planke på starteren og skikkelig hammer i enden kan være greit så man ikke knuser noe. Ikke sikkert det er starteren likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå