Gå til innhold

Trakkasering av e36 eiere?

OnkelLat75
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På selveste 17. Mai i fjor ble jeg stoppet av politiet bare for å sjekke førerkort og vognkort.

Dette skjedde midt i byen når trafikken var som verst og det var kaos overalt. Når de stod der og pratet med meg oppdaget de at jeg hadde solfilm på siderutene fremme (veldig lys film!) så den måtte jeg rive av på stedet. Følte meg passe teit/kriminellgjort der jeg satt, når alle som kjørte og gikk forbi kikket på han i den røde lille "sportsbilen", vinket inn av uniformert politi midt i sentrum.. :evil:

Hadde ikke gjort noe provoserende og kjørte bare helt rolig gjennom byen med dem bak meg, før de etter en stund bestemte seg for å sette på blåbærene på taket og stoppe meg ved et travelt kryss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte ombygd m3 touring som var skrudd heeelt ned på h&r coilovers, jeg hadde ikke solfilm... Kanskje derfor jeg aldri ble stoppa på to år.. Ikke hadde jeg effektanlegg eller annet bråkeutstyr på den heller...

sendt fra Pluggalaxy s2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare blitt stoppet med min 318IS med oppjazza Rieger møkkafangere på, promillekontroll vél og merke, ellers har de aldri stoppa meg, men tittet har dem. Min er senket og har større felger, men har alt på stell i vognkort, så de kan ikkje sei nåke på det.

Mtech er på plass fremme, mangler bak og sideskjørt, men det kommer, så skal Rieger fangerene brennes!!! :P

Men ja, E36 har jo kebabryktet på seg. Men eg har aldri brydd meg om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36, spesielt de som er jazzet opp litt, er "Politimat". Noe jeg ikke har noen problemer med å forstå. Det er ingen hemmelighet at en del "berm" kjører rundt i disse bilene, og få vet dette bedre enn politiet. Dere som har E36'ene ders på stell har jo uansett ikke noe å frykte.

Helt enig. Det er slik at enkelte ting får ufortjent stempel på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at e36 gjerne har hatt en brukergruppe av heller tvilsom karakter opp igjennom årene. For å ta en stereotyp så har jo gjerne e36 blitt rattet av den klassiske pakistanske doplangeren (nå kommer vel snark Wicky og kjører over meg med 7'ern, men det får stå sin prøve :P ). Tenk Mujaffaspillet. ;) "Hej smukka pige! Kom inn i Mujaffas BMW"!

Ikke helt i tråd med det som er realiteten som oftest, men det er nok dette som har brent seg fast i minnet til alles kjære Onkel Blå. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet dette gjelder e36 men vil legge til min knall røde e34 touring.

blir stoppet gjevnlig, 7 ganger på ei uke da det meste, glemte riktig nokk og ta på lysene da de sto i park 2 av gangene, men midt på lyse dagen...

har kun kjørt forbi kontroller 2 ganger, 1. gangen da jeg skulle kjøre noen hjem, så når jeg skulle tilbake på samme vei (tofelts) så vinket onkel blå meg inn på samme plass, så sa jeg bare "blitt kontrolert av han der borte" og ga han et vink. det er i orden sa han. andre gangen var det stapp fult på kontrollområdet...

jaja vi bilister med litt eldre Bmw'er stikker oss litt ut mellom alle avensiser og passater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja vi bilister med litt eldre Bmw'er stikker oss litt ut mellom alle avensiser og passater :)

Tja... jeg kjører nå en E46 og den 3-serien begynner etterhvert å trekke på årene den også. Dagens F30 er to generasjoner nyere enn E46... med andre ord som E46 var i forhold til E30 da den var ny. Jeg har snart 300000 Km bak rattet i vår E46 (over en periode på 8 år), men stoppet har jeg aldri blitt. Kanskje er det fordi bilen er original og/eller kanskje er det fordi jeg kjører nogenlunde voksent... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble ofte stoppa i E38 jeg hadde. blitt stoppa en gang etter jeg solgte den og det promillekontroll bare. i E38 ble jeg stoppa ofte. men det var sikkert fordi en gutt på 21 år ikke var vanlig i en 7 serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... jeg kjører nå en E46 og den 3-serien begynner etterhvert å trekke på årene den også. Dagens F30 er to generasjoner nyere enn E46... med andre ord som E46 var i forhold til E30 da den var ny. Jeg har snart 300000 Km bak rattet i vår E46 (over en periode på 8 år), men stoppet har jeg aldri blitt. Kanskje er det fordi bilen er original og/eller kanskje er det fordi jeg kjører nogenlunde voksent... :wink:

en orginal e46 er jo kjedelig med mindre det er en sleeper, men i forhold til e34, e36 og e30 ser den ivertfall 10-20 år nyere ut. kan være jeg tar litt i her ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det du sier crabfish190. Tror heller ikke det er riktig det noen sier at de tror bilene er bygd om, da politiet aldri har spurt om å se i motorrommet de tusen gangene jeg har blitt stoppet, jeg har heller aldri måtte blåse. Går nok kun på ryktet rundt e36, filmen Izzat gjorde det kanskje ikke noe bedre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...