Jay-O Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Da har jeg gått til innkjøp av et nytt Bayersk vidunder! Det er en 2003 modell 525dat, som jeg har døpt "Familiesleden". Måtte til med innkjøp av ny bil når dattera mi kom til verden, og min bedre halvdel ikke syns at en '84 E24 635CSi var noe å ferje rundt vår aller kjærligste i. Så da begynte jeg letingen etter en god stasjonsvogn av et ekte kvalitetsmerke, og valget falt på denne. Denne ble bruktimportert fra Tyskland i 2007, og så vidt meg kjent, så kunne man ikke få tak i denne Lifestyle Edition pakken i Norge, med Bluewater Metallic lakk, Anthrasitt taktrekk, sort delskinn, aluminium interiørlister og M-tech/sportsunderstellet. Jeg har også sett kun en annen, og det er RS-Heggem sin. Jeg var skeptisk til fargen da jeg først så den, men når jeg ser på den i virkeligheten, så vet jeg at det er den rette fargen. Til tross for at den nå har gått 225'km, med ny turbo bl.a. ifjor, så går den silkemykt og sterkt enda! Utstyrslisten min: Vehicle information Type Value VIN WBADP01050GX10611 Type code DP01 Type 525D (EUR) E series E39 (2) Series 5 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine M57 Displacement 2.50 Power 120 Drive HECK Transmission AUT Colour BLUEWATER METALLIC (896) Upholstery STOFF/LEDER SPORTLINE/ANTHRAZIT (J3AT) Prod.date 2002-11-19 Options Code S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control S227A SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl. S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sports leather steering wheel S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering S379A VERBUNDRAEDER/Y-SPEICHE 80 BMW LA wheel Y-spoke 80 S386A DACHRELING Roof railing S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip S434A INTERIEURLEISTEN Interior surface aluminium S441A RAUCHERPAKET Smoker package S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headl.washer system/intensive cleaning S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A REGENSENSOR Rain sensor S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Preparation f mobile phone w Bluetooth S722A EDITION LIFESTYLE Lifestyle Edition S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Battery master switch S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Operating instructions German S970A BUSINESSPAKET Business Package S202A STEPTRONIC Steptronic S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German Har litt planer, som nye felger, soting av vinduer, oppgradering av lydanlegget og gjerne M-tech/AC Schnitzer utseende og understell-/motor-/eksosdeler. Planene [*:2acbkwpr] AC Schnitzer frontleppe[*:2acbkwpr] ACS bakleppe/diffusor[*:2acbkwpr] ACS swaybar sett[*:2acbkwpr] ACS sideskjørt[*:2acbkwpr] ACS stabstag (Check, men ikke ACS)[*:2acbkwpr] ACS speil[*:2acbkwpr] ACS bakpotte[*:2acbkwpr] ACS senkefjører[*:2acbkwpr] ACS felger (TSW felger i 19")[*:2acbkwpr] ACS emblemer og dekaler[*:2acbkwpr] ACS håndbrekk, pedaler, fothviler [*:2acbkwpr] ACS / carbonfiber interiørlister[*:2acbkwpr] EBC slisset/boret skiver og Green Stuff klosser fremme og bak (Check)[*:2acbkwpr] Baklukespoiler[*:2acbkwpr] E46 M3 SMG ratt DIY tilkoblet Steptronic'en[*:2acbkwpr] Lyktesenker/lister (Check)[*:2acbkwpr] Soting av vinduer (Check)[*:2acbkwpr] Helkrom grill[*:2acbkwpr] Chiptuning[*:2acbkwpr] Kromringer i dashbord[*:2acbkwpr] X6 / X5 / E60(?) nye type girspak[*:2acbkwpr] Dynavin D99 AN spiller (Check)[*:2acbkwpr] Forsterkere, høytalere, sub i siden bak. (In Progress; Sub/monoblokk på plass)[*:2acbkwpr] Xenon i fjernlys, 6000K[*:2acbkwpr] Org. Xenon i 6000K[*:2acbkwpr] 10W AE, 6000K (Check)[*:2acbkwpr] CREE 102 LED pærer i grøftelys, 6000K[*:2acbkwpr] LED pærer i ALT, innvendig og utvendig[*:2acbkwpr] Sotefilm på alle lykter (Check, men ble bare bak, da det ikke så bra ut foran) Flere bilder kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet April 27, 2012 Forfatter Share Skrevet April 27, 2012 Får ikke bestemt meg på hvilke av de to settene med felger jeg har jeg skal ha på. Dette: Eller dette: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 Ville valgt de på det første bildet da jeg syntes de andre var stygge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas-320 Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 de på bilde nr 2 ? er det vertini ? jeg liker de på bilde 2, men kanskje på en eldre 5 serie ! hadde disse på 240 min og elsket dem så bilde nr 1 ble penest ! men og kalle de på bilde nr 2 stygge, det er løgn dyre er dem å var i hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 De andre elgene var helt for jævlige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 Er ikke dekkene på begge settene for små? De øverste felgene(som jeg har glemt navnet på) syntes jeg passet best.. selv om det heller ikke er favoritten, så var det finere enn vertiniene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 TSWene går de ekle Vertiniene en skyhøy gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet April 27, 2012 Forfatter Share Skrevet April 27, 2012 Vertini felgene er greie de syns jeg, men ikke på denne bilen. Jeg kjører med TSWene, og syns de passer bedre. Det er uansett bare midlertidig, skal ha meg noen andre felger. Er ikke dekkene på begge settene for små? For små? Til hva da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2012 Så, sitter her og planlegger litt ting til bilen. Som dere ser på førsteposten, så er det listet opp masse AC Schnitzer snacks, men jeg har lurt litt på bare M-tech eller Hartge eller Alpina. Tenker som så at hvis jeg begynner på en retning, så blir det den fullt ut. Hva mener dere? ACS, ///M, Hartge eller Alpina? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Sågodt som alle kjører jo M-sport. Så kanskje ACS hadde vært kult. Ikke mange som kjører det.. Evt orginal aerodynamic? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Ville nok gått for første bildet ja altså bilde fra siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2012 Dagens oppgradering. 10W LED pærer til AE, bildet er tatt i motsol, og jeg syns de viser godt. Litt mørkere: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2012 Ny oppgradering - 5% gjennomlysnings soting fra B stolpe og bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2012 Enda en oppgardering: LaminX "Tint" folie - litt keitet å få på skikkelig på dobbelkrummet flater, men det går med litt tålmodighet og varmepistol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Juli 1, 2012 Share Skrevet Juli 1, 2012 Ser ut til å være en knallflott bil, men likte ingen av felgalternativene spesielt godt dessverre. Ser frem til å følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå