MrBrum Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 Jeg ser det er skrevet endeløst med tråder om dette. På min E39 Touring har jeg nye bremser, og forstillingen er tilsynelatende tight. Men.....det rister ved bremsing. Rattet vibrerer ikke mye, men merker det i bilen ellers. Hva bør skiftes? En annen ting....varsel lampen for bremsebelegg har begynt å lyse, men jeg har bra belegg rundt det hele. Kan denne lampen ha flere betydninger? Jeg har ikke eid bilen så lenge, men sjekket ved dekkskifte i dag at det er bra bremsebelegg og skiver.
scoot Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 Forstilling tilsynelatende tight. Hvordan har du gått fram for å sjekket dette? Hovedsynderen ved vibrasjon er ofte nedre eller øvre bærearm ( casterstag ). Jekk opp bilen og ta en kjapp test. Prøv å hold rundt dekket sidere og vrikk det til venstre og høyre mens en kamerat ligger under og ser på bærearmene. Det skal helst ikke være noe slakk til sidene ( akkuratt som at et hjullager ikke skal ha noe slakk når du røsker det ut på toppen eller bunnen av dekket ). Smørte du opp glidepinnene når du byttet bremser? 5-serie generelt sliter stort med dette, vi ble så lei dette på familiens gamle E39 at vi byttet hele forstillinga på en gang ( stag, bremser, dempere, hjullager, styrestag ). Kosta like mye som en svær dose heroin, men ble bra som fy etterpå.
Alpejohn Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 En annen enkel måte er og svinge hjulet litt uttafor støtfangeren slik det stikker ut, å sparke i det. Om det gir etter så er foringene gåen. Jeg gjorde dette på gamlingen sin, som rista sinnsykt mye ved moderat oppbremsing, hele hjulet skalv frem og tilbake.. Så de var RIMELIG ferdi..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå