Gå til innhold

Bmwccn.no blir åpent!

Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Forumet på bmwccn.no blir ett åpent forum så raskt det lar seg gjøre, så følg med! Der er det mye kunnskap og man har da muligheten til å flette kunnskapene som holder til på bimmers.no og bmwccn.no ved og bruke begge forumene. Dette er meget godt nytt for de av dere som vil benytte seg av kunnskapene som er i Norges offisielle bmw klubb!

Dette innlegget er kun ment som en positiv kunngjøring for oss, som med glede kan bruke begge forum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit initiativ som viser velvilje fra klubbstyret sin side, men sånn situasjonen er nå så finnes det langt mer kunnskap å hente her på forumet. Når forumet på BMWCCN sine sider har hatt rundt 6000 innlegg i løpet av snart et år så kan man ikke akkurat si at det er store aktiviteten der.

Man får bare håpe at det ender opp som et brukbart forum med grei aktivitet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

Nå mangler det kun at man kan opptre anonymt på forumet, så skal jeg vende tilbake også. Nå er det jo pissenkelt å lokalisere folk, og en stor sikkerhetsrisiko å dele en prosjekttråd på BMWCCN forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt poeng Oddis, men ellers takk for at folk endelig tok til vettet. Jeg har svært mange gode minner fra det gamle BMWCCN forumet og kan vi bare få en flik av dette tilbake så er det en meget god ting. Jeg krysser fingrene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit initiativ som viser velvilje fra klubbstyret sin side, men sånn situasjonen er nå så finnes det langt mer kunnskap å hente her på forumet. Når forumet på BMWCCN sine sider har hatt rundt 6000 innlegg i løpet av snart et år så kan man ikke akkurat si at det er store aktiviteten der.

Man får bare håpe at det ender opp som et brukbart forum med grei aktivitet igjen.

Dette må være det dummeste innlegget jeg har sett på lenge. Tror du kunnskap måles i antall innlegg? Ja da bekrefter du vell igrunn bare mitt inntrykk av den generelle "kompetansen" her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke påstått det CrZyWiz... jeg er forøvrig enig i at det finns mer kompetanse her på bimmers pr. dd, men man har en håndfull MEGET spisskompetente herrer på BMWCCN forumet når det gjelder visse ting. Mange av dem, om ikke alle, frekventerer også her fra tid til annen. Summa sumarum så må BMWCCN ta seg opp en god del for å være i nærheten av gamle høyder, og det har de nok innsett nå med gjenåpning av forumet :D

Ikke kall en gaffel for en spade nå, for da går diskusjonen off topic i full raserifart.

BMWCCN er et ømt tema for mange.. mye splid og faenskap med steile egoer, såret stolthet og dårlig kommunikasjon de siste 10 årene som endelig skal prøves å plastres sammen. Da er det essensielt at vi holder god kommunikasjon, og ikke overdriver.. De forskjellige BMWCCN-fraksjonene har snakket forbi hverandre helt siden jeg ble medlem på tidlig 2000 tall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være det dummeste innlegget jeg har sett på lenge. Tror du kunnskap måles i antall innlegg? Ja da bekrefter du vell igrunn bare mitt inntrykk av den generelle "kompetansen" her inne.

Har katta pissa i kaffien din eller? Kompetansenivået vil da til en relativt høy grad være proporsjonalt med aktivitetsnivået, det må da alle skjønne. For å sette ting på spissen: Det hjelper fint lite om hele BMW sitt ingeniørteam er registrerte som brukere der, om de ikke er aktive og kan videreformidle kunnskapen sin.

Jeg har det siste året vært innom BMWCCN sin nettside nå og da, og føler meg på ingen måte særlig beriket av det jeg har funnet av lesestoff der inne foreløbig. Det er jo klart at om aktivitetsnivået går opp så vil det appellere til flere brukere (man får snøballen til å rulle) og det blir dermed en større kunnskapsdatabase.

Du skal da ha for et tappert forsøk på å trøkke meg ned i dritten :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt enig. Jeg tror at det er en mellomting. Et mer eller mindre dødt forum er lite verdt selv om de få som poster innlegg alle sammen heter Einstein. Et forum er helt avhengig av aktivitet... iallefall ut over en viss kritisk minimumsgrense. Vi så det her inne. Det var først i 2004-05 at trafikken ble såpass stor at kompetansenivået fikk en god bredde. Teknisk, stereo, bygg, historie og mer eller mindre tullball var sånn nogenlunde likelig fordelt. Den første tiden var det mest tullball. På den annen side var og er ikke alle like seriøse her inne. Noen skriver stort sett alltid tullball og de er det færre av i BMWCCN´s forum. Nivået er derfor generelt litt mer voksent i BMWCCN´s forum. Personlig sier jeg ja takk til begge deler... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At forumet på ccn blir åpnet for alle må være ubetinget en bra ting mener jeg, både for å få opp aktiviteten og i tillegg muligens medlemsantallet. Jeg personlig bruker både bimmers og bmwccn, men merker at de litt "tyngre" spørsmålene får jeg bedre svar på hos ccn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det gamle CCN-forumet så vil jeg si det tekniske til tider holdt svært høyt nivå sammenlignet med bimmers. Når det i tillegg omhandlet nærmest nerdeaktige temaer var det enkelte som markerte seg som eksepsjonelt kunnskapsrike, for eksempel Treball som velvillig øste av sin kunnskapsbase. Håper det kommer seg på nytt igjen og at ikke for mange av de kunnskapsrike har falt fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

Nå mangler det kun at man kan opptre anonymt på forumet, så skal jeg vende tilbake også. Nå er det jo pissenkelt å lokalisere folk, og en stor sikkerhetsrisiko å dele en prosjekttråd på BMWCCN forumet.

Hvordan kan du lokalisere folk der? Jeg vet det var mulig i starten, men ser ingen mulighet for å finne noe info om andre enn meg selv nå.

Pissenkelt er det tydligvis ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i GSS! :D

Var nettopp inne og tok en ny sjekk, og dette ser ut til å ha blitt rettet opp nå!! :clap::clap::clap:

Må ha skjedd de siste 2-3 ukene?? Fant ikke noe oppdateringslogg på siden heller så vanskelig å stadfeste.

Men dette er jo veldig positivt! 8)

Før kunne man som sagt finne fullt navn og adresse + email (samme info som BMWCCN satt på om hver bruker var offentlig for alle, og det var det jeg reagerte sterkt på, jeg tørr nesten påstå det ikke engang var lov, uten samtykke, slik det var da.). Alle epostadresser til alle BMWCCN medlemmer ble også sendt ut til alle CCN medlemmer i en feilsendt epost. Så nå har "alle" alle sine respektive adresser.. Så fint at denne problemstillingen endelig adresseres med full tyngde, fordi det er en såpass viktig prinsippsak.

Så er det på sin plass og gi stor kreditt til Vegard Brattli, som har fremstått som rene redningsmannen siste månedene for BMWCCN :bmw::bmw: Han har tatt gråsteinprosjektet fra metronet og fått det til å fungere meget bra på kort tid, og han er ikke ferdig ennå sier han :) Stå på Vegard!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...