Hansh Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Gratulerer så mye med familieutvidelsen! Skrevet noen ganger om dette før jeg og, men er selv så heldig at jeg har en kone som ikke har noe behov for siste skrik innen barnevogn, og som nekter å ha stasjonsvogn. Min erfaring er at man greier seg helt fint uten stasjonsvogn, og med arvet barnevogn (som vi nesten aldri hadde bruk for uansett). Som andre sier så var det veldig greit å bare ta med bilsetet og sette i en handlevogn på butikken. og i tillegg så kjøpte vi etter kort tid en liten trillevogn (vår datter er født i desember) som ikke tok mer plass enn at den bare kunne ligge i bilen. Det vi og har erfart er at om vi bare er to på tur, eller tre eller fire, og uansett hvilke bil vi kjører, så ender vi alltid opp med relativt full bil, men vi klarer alltid å få plass til alt, sommer som vinter (merkelig det der)! På vinterferie har vi hatt ski og pulk på taket et par ganger (I E39'en var vi tre på vinterferie og fikk alt inkl. pulk og ski inn i bilen uten problem). Andre har vært inne på det som egentlig har vært størst problem, nemlig hvor stor plass et parnesete tar. Siden både jeg og min kone er over snittet høye med lange bein, og det på et tidlig tidspunkt ble klart at vår datter arvet dette, ble vi nødt til alt fra 2. barnesete å ha henne fremovervendt for at både hun og den foran skulle få plass i en E39. Å skulle kjøpe en enda større bil for å forflytte 3 personer synes jeg ble noe voldsomt. Nå når vår datter er stor nok til å gå inn og ut selv, og ta på seg beltet i bilen har vi nylig byttet til en E92 som vi alle tre trives godt med, og er samtidig i ferd med å gå over til å ha kun en bil fordi vi etter hvert nesten aldri bruker mer enn den ene uansett. Lykke til, og forresten stemmer det med hvor mye klær og annet man får. Vi har og mye ubrukte babyklær liggende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Ang. dyre barnevogner vil jeg anbefale å kjøpe i Tyskland. Prisen er en god del rimeligere enn her hjemme, og i tillegg kan man få den tyske momsen igjen. I tillegg kan man kombinere dette med service på bilen, eller bare en koselig tur. Vi kjøpte vognen vår brukt, men da kun med sportsdel. Bagen ble derfor handlet i Flensburg, og prisen var meget hyggelig i forhold til her hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Selve sportsdelen er omtrent like stor, men jeg er enig i at den bag-saken til City Cross blir noe liten. Vi måtte over til sportsdelen etter 7-9 mnd med begge våre småttiser. Synes imidlertid det var uproblematisk og kunne godt klart meg helt uten den bagen. Litt avhengig av når på året en får barn, så bør en vurdere om en kan ha duo eller kombivogn. Kombivognene pleier å ha liten bag fordi de skal passe inni sportsdelen, så får en sent på året går disse greit, for da er ikke barnet så stort mens det skal ha masse klær og dyner/poser på seg i løpet av vinteren, mens får en mai-juni-juli og skal ha barnet i bag om vinteren, så er det greit med stor bag, slik en typisk får på duovogner. Vi hadde Simo på førstemann, og var godt fornøyd med den. De har så god vuggefjæring og. Få andre vogner som har den typen fjæring. Men totalt sett, så syns jeg alt dette hadde lite å si, det er så korte perioder det er snakk om uansett. Det virker som et verdensproblem i noen øyeblikk, men så er det plutselig over før en vet ordet av det, og en lurer på hva pokker en brukte så mye tid og energi på slike bagateller for. Ikke helt enig med deg her nei, vognen vi kjøpte var SIMO kombivogn. Bagen som sitter på den er veldig stor, i forhold til resten av merkene, men likevel får jeg denne i 316 it min. Plassen bak er litt trang for bagen men med litt makt så får man inn denne og uten å ta av hjulene. Ungen vår er nesten 4mnd gammel, og til og med nå har vi lite bruk for vognen. Denne brukes stortsett til turer i nærområder mens til handleturer brukes barnesete. Er kun 22 år nå, trodde det skulle være mye stress med ungen, men det er det ikke, og som du skrev over så er det litt avhengig om babyen har kolikk( vi ble plaget i 3mnd) eller med andre plager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Ja, og snart trenger dere ikke baggen i det hele tatt. Til høsten er den nok for liten, pg da er det like greit med en god sportsvogn med skikkelig liggestilling. Vi har også kjøpt et par brukte vogner. Heldigvis, for vi har vært gjennom fem vogner eller noe. Et par nye. Siste vogna som vi har til minstemann kjøpte vi helt ny, og den var mitt valg. Ikke noe mikrovogn, men kjekk amerikansk vogn for ingeniører/teknikkinteresserte! Babyjogger city elite. Ganske stor vogn, Og blir ikke av de minste sammenlagt, men er helt genial vogn. Mannevogn. Legger den sammen og løfter den opp i ett grep, gjort på 1 sek. Går greit inni 1ern. Stor og solid, skygge som går langt frem, magnetlåser på alle luftelukene, gode hendler/knapper. Og, når det gjelder bil, når en møter STORE plassproblemer, så er det ikke noen stor oppgradering med en 5-serie heller. Skiboks er redningen på ferier, og funker helt fint. Bruker den ikke til vanlig. Sent from my mobile phone using Tapatalk forum app Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Det har du rett i. Viktigst her er ikke bagasjeplassen, men komforten både foreldre og ungen skal nyte av vognen. Og som du skriver, vokser barnet veldig fort ut av bagen, slik at sportvognen blir stadig brukt mer. Men nok om vogner, det er sikkerhet i bilen som skal settes høyeste prioritering på. Ha med skikkelig barnesete, som er av god kvalitet. PS: Vi kan diskutere mye om bil og plass, men for min del er ISOFIX tingen. Har prøvd både med og uten og synes første er beste løsningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2012 skal hente vogna i mårra kveld, så er spent på om den passer skal ta bild eå poste åssen det går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2012 vogna passet fint, så X3`en blir en bra familiebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Gratulerer! Første ungen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2012 jepp lita jente i september Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Jeg kan love deg mange spennende opplevelser Pass på kjæresten/kone din veldig, dette er det viktigst i mellom tiden. Du er vel eldre enn meg, men likevel blir du overrasket skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Gratulerer så mye med den kommende lille Vår erfaring er som mange andre her at panikken etter større bil er oftest ubegrunnet. Kjøpte emmaljunga Edge duo med alu understell til lillemann som nå er 9mnd og så for oss at vi ville bli lei av å pakke vogna inn og ut av sedaner. Men det har gått over all forventning, fruen har en B Vectra sedan, ikke akkurat noen stor bil men det har vært uproblematiskt. Jeg kjører e34 og her er det rikelig med plass i bagasjerommet selv om det er en sedan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Showstopperen for vogn i sedan er som regel om åpningen er stor nok til at vogna går inn uten å demonteres totalt, pluss høy innlasting, men igjen, det er ikke akkurat noe verdensproblem. E38en var stor baki, men vi sleit med bagvogna, måtte separere vogna og baggen, og ta av et par hjul, for å få den inn. Er litt enklere i en stasjonsvogn. Forøvrig, hadde det ikke vært for alt vedlikeholdet, så savner jeg E38en noe sykt!! For en fantastisk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Også i e34 må vogn og bag separeres og hjulene av om alt skal få plass i bagasjerommet. Men når vi ikke trenger ekstra plass legger vi baggen i baksete, går akkurat ved siden av bilstol og da går understellet i bagasjerommet uten å ta av hjulene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Litt OT Men hvordan er plassen i x1 iforhold til x3? tenker da på tanke på bagasjeroms plassen. Grattulerer led familie utvidelsen jcvold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 17, 2012 Share Skrevet Mai 17, 2012 Litt OTMen hvordan er plassen i x1 iforhold til x3? tenker da på tanke på bagasjeroms plassen. Grattulerer led familie utvidelsen jcvold X1 har 420 liter (1350 tot) Gamle X3 har 480 liter (1560 tot) Nye X3 har 550 liter (1600 tot) X1 og gamle X3 er ca. samme bredde innvendig foran, mens nye X3 er litt større. I baksetet er faktisk X1 bredere enn X3, men bare en halv centimeter (1465mm mot 1460mm for begge X3ene). Kortere sete i X1, men også bedre takhøyde enn i begge X3ene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå