Gå til innhold

Turbo-HF's "nye" stolthet: BMW 520dM F10 2011! <3 :-D

Share

Anbefalte innlegg

Hvis du ser etter 523 (het den ikke det i starten?) av med den gamle sekseren, så anbefaler jeg deg å prøve den først! Prøvde den da 5-serien kom for noen år siden, da ble jeg så skuffet at 5-serien ble skrinlagt i flere år.. Ikke var det lyd, og ikke gikk det spesielt bra heller.. Dette var Demo-bil med utstyr så bilen hadde en totalpris på bortimot millionen. Det var svært skuffende.. Dette var riktignok ikke en M-pakke bil, men den hadde EDC og det som var, likevel var det en skuffende opplevelse.. Skjønner at det kan virke kjedelig med 4sylindret bensin, men en liten ECU-oppgradering, og vips har man en 528.. Vil nok tro det er vesentlig artigere enn en litt dau 6´r som verken har spesielt med lyd eller drag.. Men, det er jo min mening da..

F10 523I er for mitt vedkommende uaktuelt, det er også en bensin firer i F10. Jeg har selv kjørt F10 523I og jeg må si jeg ble ikke så skuffet som du, synes lyden var flott jeg og ikke gikk den så aller værst heller. Men dette er jo en stor og tung bil så jeg opplevde den som rimelig tørst, i allfall i stil til yttelsene :) Det minste jeg i såfall går for er 525d 3,0l, mest lyst har jeg på 530d men jeg får se hvordan prisene er når den tid kommer. Hele grunnen til at jeg venter med å handle er at prisen på disse med litt motor skal komme seg ned i edrulige nivåer, men det er klar at en 520d med 184 hester som Turbo-HF sin hadde jo ikke vært så galt det :D

Jeg vurderer også 528I 3,0l da jeg alltid har vært svak for sekserbensin, det som taler mot denne sin fordel er høyere drivstoff utgifter. Men nå som regjeringen er "etter" oss dieselbil eiere så hadde jeg følt med tryggere med en bensin med tanke på hva slags fandenskap de finner på for oss med dieselbil i framtiden :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser etter 523 (het den ikke det i starten?) av med den gamle sekseren, så anbefaler jeg deg å prøve den først! Prøvde den da 5-serien kom for noen år siden, da ble jeg så skuffet at 5-serien ble skrinlagt i flere år.. Ikke var det lyd, og ikke gikk det spesielt bra heller.. Dette var Demo-bil med utstyr så bilen hadde en totalpris på bortimot millionen. Det var svært skuffende.. Dette var riktignok ikke en M-pakke bil, men den hadde EDC og det som var, likevel var det en skuffende opplevelse.. Skjønner at det kan virke kjedelig med 4sylindret bensin, men en liten ECU-oppgradering, og vips har man en 528.. Vil nok tro det er vesentlig artigere enn en litt dau 6´r som verken har spesielt med lyd eller drag.. Men, det er jo min mening da..

F10 523I er for mitt vedkommende uaktuelt, det er også en bensin firer i F10. Jeg har selv kjørt F10 523I og jeg må si jeg ble ikke så skuffet som du, synes lyden var flott jeg og ikke gikk den så aller værst heller. Men dette er jo en stor og tung bil så jeg opplevde den som rimelig tørst, i allfall i stil til yttelsene :) Det minste jeg i såfall går for er 525d 3,0l, mest lyst har jeg på 530d men jeg får se hvordan prisene er når den tid kommer. Hele grunnen til at jeg venter med å handle er at prisen på disse med litt motor skal komme seg ned i edrulige nivåer, men det er klar at en 520d med 184 hester som Turbo-HF sin hadde jo ikke vært så galt det :D

Jeg vurderer også 528I 3,0l da jeg alltid har vært svak for sekserbensin, det som taler mot denne sin fordel er høyere drivstoff utgifter. Men nå som regjeringen er "etter" oss dieselbil eiere så hadde jeg følt med tryggere med en bensin med tanke på hva slags fandenskap de finner på for oss med dieselbil i framtiden :?

Da er jeg med, trodde det først og fremst var bensin 6´r du var ute etter :) I dag ville jeg jo tatt en 520i med 4´r over en 523i av den "gamle" utgaven.. Ikke pga forbruk nødvendigvis, men siden ytelsene er lettere å gjøre noe med, til en rimeligere penge med tanke på innkjøp. En 528i går jo bra! Så det lå en F11 530d xDrive med MYE utstyr, manglet selvfølgelig M-pakke, men det hadde jo bare vært å ettermontere fangeren foran ute til 709 000. Nybilprisen på denne var nærmere 1,2!! Helt utrolig at vedkommende skulle selge den for nesten 500 000 rimeligere på 1,5 år, med knappe 36 000 på telleren! Noen gjorde et varp der.. Tror uansett ikke du skal være så redd for diesel vs. bensin debatten, hvordan skal de f.eks. begrense de nye dieselbilene som oppfyller Euro-6 kravene? Disse slipper jo ikke ut mer Nox enn hva en 6-7 år gammel bensinbil med litt motor gjør, samt at Co2 utslippene er langt lavere på den nye dieselen.. Dette blir jo helt feil! Hvis man fjerner emblemene på en nyere dieselbil, da vil de få enorme problemer med å skille hva som er diesel eller bensin. Det er så mange faktorer som taler i mot slike begrensninger, så det vil nok aldri la seg gjennomføre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også svak for bensin 6'ere.. Ville hatt 535i, men sånn ble de tikke, og jubler faktisk over min 520dM! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg ble veldig overrasket over hvor bra 520d går. Jeg har 163hk versjonen, har ikke testa 184 hk versjonen men har hørt at de ekstra hestene merker man best i høyere hastigheter og firbikjøringer. Sikler uansett på m performance oppgraderinga til ca 200 hk, koster jo endel, men vil jo hjelpe der jeg selv synes det mangler litt krefter, dvs forbikjøring. Er vel ca 200 hk og 420 nm med denne oppgraderingen + større radiator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg ble veldig overrasket over hvor bra 520d går. Jeg har 163hk versjonen, har ikke testa 184 hk versjonen men har hørt at de ekstra hestene merker man best i høyere hastigheter og firbikjøringer. Sikler uansett på m performance oppgraderinga til ca 200 hk, koster jo endel, men vil jo hjelpe der jeg selv synes det mangler litt krefter, dvs forbikjøring. Er vel ca 200 hk og 420 nm med denne oppgraderingen + større radiator

Hva koster oppgraderingen? Tenk den dagen BMW klarer å få opp øyelokka og begynner å selge 520d Xdrive.. Det er jo akkurat samme motor og drivverk i 525d, og den har jo xDrive.. De hadde solgt i bøtter og spann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster oppgraderingen? Tenk den dagen BMW klarer å få opp øyelokka og begynner å selge 520d Xdrive.. Det er jo akkurat samme motor og drivverk i 525d, og den har jo xDrive.. De hadde solgt i bøtter og spann!!

320 leveres jo som xd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 ja, men ikke 520.. 3-serien blir i minste laget for de fleste familier.. Tenk hvilket fortrinn BMW hadde hatt på Audi og MB med en 520d Xdrive.. INGEN av de andre kan jo matche det, og hele modellen er jo der allerede: 525d xDrive - det er jo bare å tune ned motoren til 164/184 hk, og vips - så har de en salgsvinner av dimensjoner! Nå kommer jo 120d med xDrive også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg stiller også spørsmålstegn ved hvordan de skal håndheve de gebyr greiene de fabler om i Oslo, ett slik tiltak er jo ren og skjær forskjellsbehandling :evil: Det gagner ikke meg i så stor grad her nede på Sørlandet men jeg er da ofte i Oslo med bil i jobbsammenheng så noe innvirking vil de jo ha. Men for all del! Kan kjøre min gamle E34 til Oslo jeg, den slipper bare ut dobbelt så mye som som en 325en jeg har nå :roll:

520d med 163 hester går absolutt bra, man må også ikke glemme at dette er en stor bil. Man holder greit følge med Norsk-trafikk og litt til, men jeg som er bilentusiast på min hals er avhengig av at det låter bra og sparker bra ifra :wink: Så når jeg er så sær men ikke så rik så må jeg pent vente :roll:

Beklager at vi sporer litt av i tråden din Turbo-HF :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en pris på ca 17000 hos Stenshagen ferdig montert. Da gjelder fortsatt 5 års garanti (nybilgarantien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en pris på ca 17000 hos Stenshagen ferdig montert. Da gjelder fortsatt 5 års garanti (nybilgarantien)

Okei, da er det vel noe rimeligere på en 184 hk versjon, grunnet mindre hk avgifter.. Fortsatt dyrt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg stiller også spørsmålstegn ved hvordan de skal håndheve de gebyr greiene de fabler om i Oslo, ett slik tiltak er jo ren og skjær forskjellsbehandling :evil: Det gagner ikke meg i så stor grad her nede på Sørlandet men jeg er da ofte i Oslo med bil i jobbsammenheng så noe innvirking vil de jo ha. Men for all del! Kan kjøre min gamle E34 til Oslo jeg, den slipper bare ut dobbelt så mye som som en 325en jeg har nå :roll:

520d med 163 hester går absolutt bra, man må også ikke glemme at dette er en stor bil. Man holder greit følge med Norsk-trafikk og litt til, men jeg som er bilentusiast på min hals er avhengig av at det låter bra og sparker bra ifra :wink: Så når jeg er så sær men ikke så rik så må jeg pent vente :roll:

Beklager at vi sporer litt av i tråden din Turbo-HF :P

Er nok ikke så dumt å vente. Du slipper jo det største verdifallet som er enormt ved nybilkjøp. Var nok 50000 tapt den dagen jeg kjørte bilen ut døra ved Bavaria Arendal. Jeg er ikke rik, men millionær i minus :) Ikke bare bilen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da er det vel noe rimeligere på en 184 hk versjon, grunnet mindre hk avgifter.. Fortsatt dyrt nok!

Er ikke inkludert HK avgift. Tror prisen er omtrent lik om man skal oppgradere 184 hk versjonen også.

Beklager også besudling av tråden din Turbo-HF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, går greit, gutter, plager ikke meg, deling av meninger og erfaringer er jo det forum er til for, er det ikke?! Fint å utveksle synspunkter, men vi får stoppe i tide og ikke besudle trådene med mer om dette nå? ;) Kan evt. ta resten på pm'er, hvis folket vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...