Gå til innhold

10X18" felg D58 på E39 synes 265/35 er litt lite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vel en som synes alt som kan ligne på dekkstrekk ser rart ut, synes det er finest når dekket går rett kant i kant med felgen. Har 265/35 18 bak på Rondell felgene nå men lurer på om det kanskje blir liten plas i ytterkant om jeg setter på 275 eller bredere dekk.

Noe erfaringer her.

For øyeblikket er ikke bilen senket. Men vil gjerne senke den noen få cm.

Skrevet

Jeg synes også det er litt for lite med 265 på 10". Nå har jeg 19" da, men blir jo samme greiene. Jeg gikk for 275 på 9.5" på stasjonsvorgna, men kunne godt hatt 285 om det så var. Så kommer det jo alt an på dekktypen også da. Noen merker er jo smalere enn andre selv om de har samme dim....

Skrevet
Jeg synes også det er litt for lite med 265 på 10". Nå har jeg 19" da, men blir jo samme greiene. Jeg gikk for 275 på 9.5" på stasjonsvorgna, men kunne godt hatt 285 om det så var. Så kommer det jo alt an på dekktypen også da. Noen merker er jo smalere enn andre selv om de har samme dim....

Hvilken bil har du det på? Felgene har en ET på 19 bak, å ser hvis jeg slepper den ned litt nå at det kanskje kan bli litt trangt, men tror også jeg eventuelt må opp i 285 for å få det slik jeg vil.

Satte på nye dekk forran i går, i samme dim som de gamle, de nye så også mye rundere ut i kantene en de gamle dessverre. så skulle nok ha gått opp til 245 forran eller som du sier et annet merke, Nå satte jeg på Nankang for å slippe for mye utlegg før jeg er sikker på hva jeg skal gjøre.

Er det noen som har noe greit brukt i 275/35 18 til en billig penge slik at jeg kan prøve får dere si fra

Skrevet

Med Nankang kan man godt gå opp en størrelse ja, har samme dekk med felger selv, eller har foran, bak måtte jeg bytte pga vi skulle en tur til Danmark for 2 år siden, da satte jeg på noen Livsfarlige dekk som heter Antyre, de er faktisk så breie i forhold til Nankang dekkene at de tar oppi skjermen med ytterkanten av dekket.

Skrevet

Falken FK-452 kan også fint brukes. Disse dekkene har veldig rette/smale dekksider i forhold til f.eks Dunlop SP01. Har selv testet begge typer i dimensjon 275/35-18. Med Dunlop-dekkene subbet det mens med Falken subbet det ikke. Bilen min er senket ganske mye.

Skrevet

Jeg har 275/35-18" Nankang på rondell 0021, ET20 mener jeg. Med meg går det greit til vanlig, men om jeg hiver meg ut på veien, slik at bilen blir kastet til siden, eller kjører slik dekket blir presset langt opp i hjulbuen da subber det i ytterkant ganske langt bak på hjulbuen.

Jeg har M understell. Var tenkt og valse hjulbuene, men siden felgene, når de står på min bil kun er godkjent med 265, så blir jeg og kjøpe det neste gang og få de godkjent i vognkortet, og da blir det nok heller ikke Nankang. :)

Tror det blir litt strekk, men det får jeg bare leve med. :?

Skrevet

Hvilken bil har du det på? Felgene har en ET på 19 bak, å ser hvis jeg slepper den ned litt nå at det kanskje kan bli litt trangt, men tror også jeg eventuelt må opp i 285 for å få det slik jeg vil.

Satte på nye dekk forran i går, i samme dim som de gamle, de nye så også mye rundere ut i kantene en de gamle dessverre. så skulle nok ha gått opp til 245 forran eller som du sier et annet merke, Nå satte jeg på Nankang for å slippe for mye utlegg før jeg er sikker på hva jeg skal gjøre.

Er det noen som har noe greit brukt i 275/35 18 til en billig penge slik at jeg kan prøve får dere si fra

Z4en har 265/30-19 Michelin Pilot SuperSport på 10" bakfelg

DSC_4077.jpg

E91en har 275/30-19 Nankang NS-II på 9.5" bakfelg

0181024x685-1.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...