Gå til innhold

E39 530d 99mod, anbefaling på chip?

Bårzan
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt meg en 530d barnevognbil:) ønsk å chippe denne, om noen har anbefalinger på holdbarhet, pris og hvor mye å hente?

Men regn med eg kjøp i gjennom jobben(bilxtra)- da blir det fra 184-230hk for 2500kr. Må vel være ganske greit d..?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tuning/omprogrammering du er ute etter eller er det en såkalt "powerbox" som lurer systemet til å pøse på med mer diesel og ladetrykk? Siden dette er noe som selges billig av Bilextra så regner jeg med at dette er en slik boks som kobles til rail.

Vær obs på at disse boxene ikke er så smart fordi de omgår momentbegrenseren som ligger der for å hindre at automatkassen sier takk for seg. Husk at de flinkeste tunerene ikke er de som klarer mest hester men derimot de som klarer et oppsett som er holdbart over tid. Disse motorene er vel god for 240-245hk slik de er originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tuning/omprogrammering du er ute etter eller er det en såkalt "powerbox" som lurer systemet til å pøse på med mer diesel og ladetrykk? Siden dette er noe som selges billig av Bilextra så regner jeg med at dette er en slik boks som kobles til rail.

Vær obs på at disse boxene ikke er så smart fordi de omgår momentbegrenseren som ligger der for å hindre at automatkassen sier takk for seg. Husk at de flinkeste tunerene ikke er de som klarer mest hester men derimot de som klarer et oppsett som er holdbart over tid. Disse motorene er vel god for 240-245hk slik de er originalt.

d her e vel snakk om chip i styreenhet, eller kunn anna programvare. trur eg har halv pris på jobben. ser en e39 alpina d10, tar ut 245 hk, e d samme aut kasse tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis det er omprogrammering det er snakk om så er det nok bra greier og da er nok momentbegrenser ivaretatt også.

Vet ikke hvilken girkasse som står i Alpina D10 dessverre. Den som du har heter GM A5S360R eller 5L40E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen garanti for at omprogrammering er bra, og prisen høres jo vel billig ut.

Alpina d10 kan ikke sammenlignes, det er ikke samme girkasse, ikke samme innamt, ikke samme topp, bi turbo med annen type styring, annet innsprøytningssystem for å nevne noe.

Dersom pris er det viktigste tror jeg ikke du finner noe som er bra og kan konkurrere med en slik pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen garanti for at omprogrammering er bra, og prisen høres jo vel billig ut.

Alpina d10 kan ikke sammenlignes, det er ikke samme girkasse, ikke samme innamt, ikke samme topp, bi turbo med annen type styring, annet innsprøytningssystem for å nevne noe.

Dersom pris er det viktigste tror jeg ikke du finner noe som er bra og kan konkurrere med en slik pris.

Det viktigste e holdbarhet:) og prisen gjør at eg vurder å chip:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...