badsha Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Kjørte igår i oslo tunnelen/ ekebergtunnelen hvor det er 70 km/h jeg forbikjørte noen som lå rundt 65 km/h og da var farten min 87 km/h på max 700 m, derreter var det en sivil politimann på mottorsykkel som stoppet meg og ha meg bot fordi jeg kjørte 87 i 70 sone. Jeg vet at jeg var litt over farten, men er ikke dette helt normalt at man i tilfeller kjører 10-18 km/h over fartsgrensen på så store veier uten at politiet gjør noe særlig med det?? Var en Mercedes taxi som suste forbi meg og politimannen før jeg ble stoppa. Han gjorde han ingen ting med da jeg har en !bmw! Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 "Normalt" er såvidt jeg vet å ha 5km/t over grensen på speedometeret. Jeg sier ikke at alle gjør dette, men de fleste jeg vet om har dette. Da får man ikke bot, samt medregnet feilmålingen på speedometeret blir dette cirka akkurat fartsgrensen. Dette da i 60-soner og oppover..! Politiet gjorde rett å stoppe deg, men skulle også tatt taxien. Det er sikkert vanskelig å ta to stykk samtidig for en person, så han måtte vel bruke skjønn og vurdere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Når de ligger bak deg tar de gjennomsnittsfartsmåling. Så hvis han allerede hadde begynt på deg når raxien kom forbi valgte han sikkert å fokusere på deg. Og ja... Det er vanlig å stoppe folk som kjører over fartsgrensen. Det er derfor jeg bare kjører fort når de ikke ser på hoho Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Kompisen min kjørt på gult lys og ble stoppa av sp, i det han satt i sp bilen kjørt en avensis over på rødt. Han karen stoppet rett etter krysset, og heldigvis traff ikke ei dame som skulle over på GRØNNMANN! Det var de 2 sek som reddet hennes liv. Og gjett hva sp gjorde? Ingenting. Kompisen fikk 5000k i bot, han i avensis kjørt videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Kjørte igår i oslo tunnelen/ ekebergtunnelen hvor det er 70 km/h jeg forbikjørte noen som lå rundt 65 km/h og da var farten min 87 km/h på max 700 m, derreter var det en sivil politimann på mottorsykkel som stoppet meg og ha meg bot fordi jeg kjørte 87 i 70 sone.Jeg vet at jeg var litt over farten, men er ikke dette helt normalt at man i tilfeller kjører 10-18 km/h over fartsgrensen på så store veier uten at politiet gjør noe særlig med det?? Var en Mercedes taxi som suste forbi meg og politimannen før jeg ble stoppa. Han gjorde han ingen ting med da jeg har en !bmw! Hva mener dere? Dersom du er med på leken må du tåle steken, du viste godt hva du gjorde. Dem kan ikke fange opp alle, men snart 20km over grensa er ganske grovt, så får ikke noe sympati her ivertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 selv om man skal kjøre forbi noen, så er man ikke fritatt for fartsgrensene, gitt.. så det var din tur til å ha uflaks denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Bit det i deg og betal boten, du ble tatt og ferdig med det.. En bot kan man fint leve med, det er verre å miste lappen.. : P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2012 Jaja får vel bite i det sure eplet, saken er at det virka som han var ute etter å ta flest mulig da jeg så han 1 time før jeg ble tatt, og da var det også en bmw som ble stoppet. Har man da krav på å se målinga politimannen har tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Hvordan så denne motorsykkelen ut? greit å vite, hvis denne driver å suser rundt i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2012 Er en sølvgrå mottorsykkel hvor hjelmen er omtrent i samme farge, mens visiren er helt sort! Virka som det var bmw mottorsykkel:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2012 Var vel helt lik denne! http://touch.vg.no/article.php?artid=10041774 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kapitalisten Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 For oss Sørlendinger, så kjører UP-Jensen på en sort BMW motorsykkel med sort skinndress og sort hjelm/visir Patruljerer E18 mellom Krsand og Arendal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Her bryter du loven og så er politiet så frekke at de fanken meg gir deg bot. Måtte de brenne en viss plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Er ikke overrasket, UP ELSKER å stoppe yngre personer i BMW/Audi. Dette innrømmer de også selv med glede, da de vet at dette som regel er bilglade mennesker som mest sannsynlig har bevisst valgt seg ut biler som er laget for å "kjøres". Har selv blitt stoppet flerfoldige ganger i min Audi, og det "oser" nesten glede av de skurkene hver gang de får gleden av å overlevere en bot til folk som oss.. Har ikke ord for min enorme frustrasjon over UP, UAVHENGIG av min kjørestil, mener bare deres prioriteringer er fullstendig uten mål og mening med tanke på trafikksikkerhet. Dessverre må du nok bare innse at boten må betales, men uavhengig av det, så har du vel faktisk krav om å få se målingen? Enten via video, eller telemetri? Det er MANGE av disse bedreviterne som ikke alltid følger de fastsatte rutiner, men satser på at likegyldighet skal gjøre at de slipper unna med det, og kan servere deg en bot.. Du har min fulle medlidenhet, i motsetning til enkelte over her. 87 km/t på E18 er fortsatt minst 13 km/t for lavt i forhold til hva forholdene tilsier, dessverre har vi en gjeng med traktorelskende bondetamper som styrer landet vårt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Er ikke overrasket, UP ELSKER å stoppe yngre personer i BMW/Audi. Dette innrømmer de også selv med glede, da de vet at dette som regel er bilglade mennesker som mest sannsynlig har bevisst valgt seg ut biler som er laget for å "kjøres". Har selv blitt stoppet flerfoldige ganger i min Audi, og det "oser" nesten glede av de skurkene hver gang de får gleden av å overlevere en bot til folk som oss.. Har ikke ord for min enorme frustrasjon over UP, UAVHENGIG av min kjørestil, mener bare deres prioriteringer er fullstendig uten mål og mening med tanke på trafikksikkerhet. Dessverre må du nok bare innse at boten må betales, men uavhengig av det, så har du vel faktisk krav om å få se målingen? Enten via video, eller telemetri? Det er MANGE av disse bedreviterne som ikke alltid følger de fastsatte rutiner, men satser på at likegyldighet skal gjøre at de slipper unna med det, og kan servere deg en bot.. Du har min fulle medlidenhet, i motsetning til enkelte over her. 87 km/t på E18 er fortsatt minst 13 km/t for lavt i forhold til hva forholdene tilsier, dessverre har vi en gjeng med traktorelskende bondetamper som styrer landet vårt.. Har opplevd litt av disse tendensene selv. På E6 mellom Sarpsborg og Moss opplevde jeg at UP faktisk blokkerte meg og hindret meg i å kjøre forbi. Hadde 115km/t på nålen, innenfor det som er akseptabelt m.a.o. I tillegg begynte han å vifte meg pekefingeren i speilet mot meg. Jeg bare ristet på hodet og ga uttrykk for hva jeg synes om oppførselen hans. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå