Gå til innhold

Min 2009 Z4 35i ESS, nå MB CLS AMG

Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg også kjøpt M bakfanger med 35is detaljer. Meninga er å lakke diffuseren i Maserati grå som bremsekalipperne, men med blank klarlakk.

Instrumentet har jeg også sendt til Tyskland for noen "upgrades". Skal få hvitt instrumentlys med røde nåler, sånn som de nyere M modellene har :D Gleder meg til å få det tilbake og at alt forhåpentligvis virker som det skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg nesten utført en ny liten modifikasjon på Z4en min. Når jeg kjøpte M-rattet til denne bilen, fulgte ikke de matt sorte dekslene (som hører til M-rattet) rundt multifunksjonsknappene med. Derfor måtte jeg flytte over de sølvhøyglansfargede dekslene som hører med til standardrattet. Etter å ha hørt på pris fra GS Bildeler (1700kr) for de to plastdekslene i sort, fant jeg ut at å trekke dem i alcantara er jo både billigere og penere.

Derfor gjorde jeg nettopp dette i helga. Den tredje nedre eiken med M logo, er ikke utført ennå. Der venter jeg på noen alcantara biter med beige søm :D

M ratt vs standard ratt

attachment.php?attachmentid=708554&stc=1&d=1339967598

Slik var rattet med sølvbitene montert

019-1.jpg

Da var en av to ferdige

20130120_191209_zps31da0876.jpg

Dekslene måtte slipes på kantene for å gjøre plass til alcantaraen

20130120_191802_zps399f9421.jpg

To av to

20130120_195950_zps4af54eb2.jpg

Slik ble det på baksiden

20130120_200001_zps93f09a14.jpg

En ferdig montert

20130120_200601_zps33e533b9.jpg

Begge montert

20130120_202424_zps212a9d4d.jpg

Når jeg har gjort ferdig den siste eiken, kommer det flere bilder :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk liten detalj! ;) hvordan fester du alcantaraen? spraylim? og hvordan sitter den i kanten?

Takker, bruker ikke spraylim nei. Den har en tendens til å bli klumpete. Bruker ett lim som har samme konsistens som spraylim, men bruker en pensel til å dra ut limet på hver flate. Sitter som bare fy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

link? prøvde å trekke litt deler i civicen jeg hadde fjor vinter, og det var litt så som så, og som du sier, så klumper spraylimet seg litt. Får lyst til å prøve liknende igjen, selv om jeg ikke vet hva jeg skal trekke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var ventetida over og instumentet som jeg sendte til Tyskland kom i retur. Siden det ikke finnes noen Z4 M utgave av den nye Z4en, finnes det heller ikke ett M instrument. Men nå har jeg ivertfall ett som likner :D Eneste jeg ikke har testet ennå, er om nålene og instrumentet faktisk beveger seg. Men tørr ikke starte bilen nå som det er -15 grader ute :(

Nålene er byttet ut med røde og det orange instrumentetlyset er byttet ut med hvitt led lys, som på de nye M modellene :mrgreen:

Før

20130109_195051_zpsbd4a3934.jpg

Etter

20130123_171029_zps00413da3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...