Gå til innhold

kjøpt Recaro barnesete i dag !

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

Har Britax sitt flaggskip - Multi-tech II - i bilen nå, og hadde Baby-Safe II'en tidligere, og de er STORE! I mine øyne er passasjersetet fremme ubrukelig da det må stå så langt fremme for å gi nok liggestilling for hu litle til å syns det er greit. Denne stolen er visst den beste, og den kan snus så du kan ha barnet fremovervendt etterhvert som det blir større. Prøvde først å ha stolen litt mer vertikalt for å gi mer plass til fremsetet, men da hang hun med hodet hvis hun sovnet, og det syntes jeg ikke noe om. Var utrolig å se hvor få grader som måtte til! Hun er ikke mer enn 11mnd nå, så det blir en stund til jeg snur henne rett vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener det må gå ann å tenke litt praktisk også, ikke bare isolert på sikkerhet. Vi har en bakovervendt Besafe Combi X3 som vår yngste nå sitter i. Uten å overdrive så må det være en av de mest plasskrevende stolene på markedet. Greit nok BMW har sjelden vært markedsleder på plass i kupèen, men dette er helt på grensen av at setet forran ikke kan benyttes av meg. Jeg er ikke spesielt langt med min 1.87, men jeg sitter veldig ukomfortabelt og skjevt med knær plantet i dashbord og vridd mot døra for at det skal bli plass. Fruen på 1.70 får greit plass men det er ikke mer enn det bør være på en langtur. I en 3-serie hadde ikke dette vært praktisk mulig for vår del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i X3`en blir det og litt trangt i passasjer setet , men går greit an å sitte der på kortere turer.

spesielt for min samboer som bare er 1.58. og i gjengjeld så får jeg god beinplass når jeg sitter i baksetet, siden hun har førersete rimelig langt fremme. praktisk siden jeg er 1.98

men veldig fornøyd med setet og isofix konseptet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det må gå ann å tenke litt praktisk også, ikke bare isolert på sikkerhet. Vi har en bakovervendt Besafe Combi X3 som vår yngste nå sitter i. Uten å overdrive så må det være en av de mest plasskrevende stolene på markedet. Greit nok BMW har sjelden vært markedsleder på plass i kupèen, men dette er helt på grensen av at setet forran ikke kan benyttes av meg. Jeg er ikke spesielt langt med min 1.87, men jeg sitter veldig ukomfortabelt og skjevt med knær plantet i dashbord og vridd mot døra for at det skal bli plass. Fruen på 1.70 får greit plass men det er ikke mer enn det bør være på en langtur. I en 3-serie hadde ikke dette vært praktisk mulig for vår del.

Er helt enig. Jeg synes det har fått alt for langt når man aller helst bør kjøre en 7-serie i lang utgave for å kunne få plass til et "vanlig" barnesete. Vi har et Britax Max-way eller noe slikt, og selv om dette ikke skal være så stort tar det mer enn stor nok plass. For vår del er problemet at passasjersetet stopper i de idiotiske stroppene som går rundt stolskinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man bruke isofix basen på det større setet også?

og en ting til jeg lurer på : på Recaro babysetet er det spor du kan sette setebeltet på, men er det nødvendig / beregnet at man bruker setebeltet i tilleg til isofix for å feste setet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi samme bil? Jeg er 1,84 og sitter bra med X3 bakovervendt. Når jeg en sjelden gang kjører bilen uten barneseter trenger jeg knapt justere setene for å sitte akkurat slik jeg vil. Har hatt samme sete i E46 og E91 da vi hadde kun en unge og ikke måtte ha sete bak fører. Det var trangt å sitte på ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting tyder på at vi har samme bil ja. Brodern har samme stol uten isofix. Har mål opp og denne bygger faktisk mindre i lengderetning enn vår. Vi har X3 bak passasjerstolen. Jeg har også målt meg frem til at det ville vært bedre plassmessig å plassere den bak førerstol, da dashbordet gir mer beinplass her.

Bak førerstol sitter imidlertid vår eldste forovervendt i en Besafe Izi Up. Det er totalt uproblematisk plassmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme stol bak passesjersetet i vår bil. Dette setet tar virkerlig latterlig stor plass og jeg (1.82) sitter også veldig ubehagelig foran dette. Kan selvfølgelig kompenseres noe ved å rette opp seteryggen så mye som mulig, men det er fortsatt veldig trangt. Sønnen vår på ett år som sitter i dette setet blir veldig fort bilsyk og vi har vurdert å snu setet hans i håp om at det vil hjelpe. Har foreløpig ikke gjort det pga frykt for konsekvenser ved evt. bråstopp. Hvorfor har ingen utviklet HANS-device for barn? Kan vel muligens være litt upraktisk å måtte ha hjelm på barna, men ellers måtte da det vært en god ide. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Heisann :) grattis som pappa :) å velkommen inn i barnestol verden.. ;)

har en gutt på 7 å ei jente på 4 selv.

jeg har brukt recaro i 5år nå å er kjempe fornøyd,var fruen som valgte recaro å jeg skal ikke klage. :) jeg fikk til og med en bonus med recaro for di sklir rett ned i mine 2+2 seter i E30`a å sitter støpt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...