dominictoretto Skrevet Juni 13, 2012 Share Skrevet Juni 13, 2012 Har ett overhalingsprosjekt på en M52b25 motor, fikk satt inn blokk innpå gearkassa og montert motoren te punkt og prikke, men prøvde å turne motoren på veiva, så bare butta det i begge retninger. har nå demontrert så og si hele motoren, bare at blokk står igjen i motorerommet. noen som har no forslag te hvorfor motoren IKKE GÅR RUNDT? :/ trenger bilen opp å gå asap, pga jobb, datter osv som må te og fra. takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Juni 13, 2012 Share Skrevet Juni 13, 2012 Altså, du klarer ikke å dra den rundt med toppen av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsgunnar Skrevet Juni 13, 2012 Share Skrevet Juni 13, 2012 Høres ut som stemplene steinstår. Av med bånnpanne, ut med veiv, sett blokka i hydraulikkpressa å klem ut stempla. Sylindre må nok hones etterpå, og stempler evt. ringer bør nok byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Juni 13, 2012 Share Skrevet Juni 13, 2012 Stemplene sitter neppe dersom motoren er nyoverhalt.. HAr du byttet veivlager? Om du har byttet dem har for lite klaring vil veiva bli sittende fast.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsgunnar Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Oi, så ikke at motoren var nyoverhalt. Kan være veivlager som du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 feil klaringer på lagre så blir det ståendes fast. lagerklaringer skal ALLTID sjekkes ved montering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dominictoretto Skrevet Juni 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2012 Takker folks, nå trenger jeg tiltrekningsmoment på veiva igjen Fant årsak, var stramma for mye + var ikke smurt opp ordentlig av en ell annen grund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dominictoretto Skrevet Juni 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2012 veiva sitter herved KUN i STEMPELRÅDENE, og veiva sitter BOMSTEINFAST... forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Montert dei feil vei, eller på rett plass ? Trur du burde demontera alt igjen å dobbelsjekka alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dominictoretto Skrevet Juni 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2012 Montert dei feil vei, eller på rett plass ? Trur du burde demontera alt igjen å dobbelsjekka alt. montert alt rektig, er bare det at jeg TRUR rådene er for lange på to av stemplene, for de måtte byttes og er ifra en ismotor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Og alle rådene er målt, lagerbukkene, veiven er målt i forhold til råder med og uten lager + med f.eks plastigage? Dette + riktige momenter, riktig rengjøring og riktig smøring er alfa omega.. Ellers er det bare å lage ilestein av den først som sist.. Når det er sagt, så opplevde jeg for en tid tilbake at kammene på en motor nærmest satt bom fast når de ble trekt til med moment.. Dette var pga at det kommet noen ørsmå grader på kanten av bukkene som holder kammene slik at de kom litt ekstra i press. Jeg klarte nesten ikke å se dette, så det er ikke så mye som skal til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dominictoretto Skrevet Juni 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2012 Og alle rådene er målt, lagerbukkene, veiven er målt i forhold til råder med og uten lager + med f.eks plastigage?Dette + riktige momenter, riktig rengjøring og riktig smøring er alfa omega.. Ellers er det bare å lage ilestein av den først som sist.. Når det er sagt, så opplevde jeg for en tid tilbake at kammene på en motor nærmest satt bom fast når de ble trekt til med moment.. Dette var pga at det kommet noen ørsmå grader på kanten av bukkene som holder kammene slik at de kom litt ekstra i press. Jeg klarte nesten ikke å se dette, så det er ikke så mye som skal til.. alt er montert etter "oppskrifta" te BMW ang demontering/montering, jeg er gått så drittlei at jeg snart hyrer en te å gjøra det for meg en fordel, er at man lærer forbanna mye av detta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 Montert dei feil vei, eller på rett plass ? Trur du burde demontera alt igjen å dobbelsjekka alt. montert alt rektig, er bare det at jeg TRUR rådene er for lange på to av stemplene, for de måtte byttes og er ifra en ismotor Man monterer da ikke råder fra en annen motor uten å sjekke at det er riktige mål på de.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dominictoretto Skrevet Juni 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2012 Montert dei feil vei, eller på rett plass ? Trur du burde demontera alt igjen å dobbelsjekka alt. montert alt rektig, er bare det at jeg TRUR rådene er for lange på to av stemplene, for de måtte byttes og er ifra en ismotor Man monterer da ikke råder fra en annen motor uten å sjekke at det er riktige mål på de.. nei, nei du har ett point, borringa på stempler/råder ifra ismotoren er den samma, så sku tru det var det samma måla på rådene? på øymål er de prikklike og like lange og alt men får ta med ut noen mål imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 14, 2012 Share Skrevet Juni 14, 2012 318is motor er ikke det M44B19? Er muligens litt lenger slag på de da? Jeg er på villspor når det gjelder E36(??) Men Det skal jo ikke mange mm til før det butter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå