Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett overhalingsprosjekt på en M52b25 motor, fikk satt inn blokk innpå gearkassa og montert motoren te punkt og prikke, men prøvde å turne motoren på veiva, så bare butta det i begge retninger.

har nå demontrert så og si hele motoren, bare at blokk står igjen i motorerommet.

noen som har no forslag te hvorfor motoren IKKE GÅR RUNDT? :/

trenger bilen opp å gå asap, pga jobb, datter osv som må te og fra.

takker for alle svar :)

Skrevet

Høres ut som stemplene steinstår.

Av med bånnpanne, ut med veiv, sett blokka i hydraulikkpressa å klem ut stempla.

Sylindre må nok hones etterpå, og stempler evt. ringer bør nok byttes.

Skrevet

Stemplene sitter neppe dersom motoren er nyoverhalt..

HAr du byttet veivlager?

Om du har byttet dem har for lite klaring vil veiva bli sittende fast..

Skrevet
Montert dei feil vei, eller på rett plass ?

Trur du burde demontera alt igjen å dobbelsjekka alt.

montert alt rektig, er bare det at jeg TRUR rådene er for lange på to av stemplene, for de måtte byttes og er ifra en ismotor :P

Skrevet

Og alle rådene er målt, lagerbukkene, veiven er målt i forhold til råder med og uten lager + med f.eks plastigage?

Dette + riktige momenter, riktig rengjøring og riktig smøring er alfa omega.. Ellers er det bare å lage ilestein av den først som sist..

Når det er sagt, så opplevde jeg for en tid tilbake at kammene på en motor nærmest satt bom fast når de ble trekt til med moment.. Dette var pga at det kommet noen ørsmå grader på kanten av bukkene som holder kammene slik at de kom litt ekstra i press. Jeg klarte nesten ikke å se dette, så det er ikke så mye som skal til..

Skrevet
Og alle rådene er målt, lagerbukkene, veiven er målt i forhold til råder med og uten lager + med f.eks plastigage?

Dette + riktige momenter, riktig rengjøring og riktig smøring er alfa omega.. Ellers er det bare å lage ilestein av den først som sist..

Når det er sagt, så opplevde jeg for en tid tilbake at kammene på en motor nærmest satt bom fast når de ble trekt til med moment.. Dette var pga at det kommet noen ørsmå grader på kanten av bukkene som holder kammene slik at de kom litt ekstra i press. Jeg klarte nesten ikke å se dette, så det er ikke så mye som skal til..

alt er montert etter "oppskrifta" te BMW ang demontering/montering, jeg er gått så drittlei at jeg snart hyrer en te å gjøra det for meg :P

en fordel, er at man lærer forbanna mye av detta :P

Skrevet
Montert dei feil vei, eller på rett plass ?

Trur du burde demontera alt igjen å dobbelsjekka alt.

montert alt rektig, er bare det at jeg TRUR rådene er for lange på to av stemplene, for de måtte byttes og er ifra en ismotor :P

Man monterer da ikke råder fra en annen motor uten å sjekke at det er riktige mål på de..

Skrevet
Montert dei feil vei, eller på rett plass ?

Trur du burde demontera alt igjen å dobbelsjekka alt.

montert alt rektig, er bare det at jeg TRUR rådene er for lange på to av stemplene, for de måtte byttes og er ifra en ismotor :P

Man monterer da ikke råder fra en annen motor uten å sjekke at det er riktige mål på de..

nei, nei du har ett point, borringa på stempler/råder ifra ismotoren er den samma, så sku tru det var det samma måla på rådene?

på øymål er de prikklike og like lange og alt :P

men får ta med ut noen mål imorgen

Skrevet

318is motor er ikke det M44B19? Er muligens litt lenger slag på de da? Jeg er på villspor når det gjelder E36(??)

Men Det skal jo ikke mange mm til før det butter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...