PenguiN- Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 http://www.ebay.com/itm/BMW-PASSENGER-S ... 1e6dc22c4f Det ser jo ut som ett svært lovende ut, og ikke minst ekstremt billig alternativ frem til jeg får skiftet denne sensormatten i passasjersetet. Men, funker det ?
Evenol Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Har gjort dette på E36 og det fungerer. Må bare resette etter at du har plugget i denne. Bør være samme greia på E60.
PenguiN- Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Skrevet Juni 15, 2012 Så det er bare å se under passasjer setet, lokalisere en kontakt, plugge ut, og plugge i den motstanden ?
D.Toft Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 har en slik på min e39, funker den. ja, under setet, finn pluggen som er lik, plugg inn. resett airbag
Morten-st Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 noen som vet hvor jeg får tak i en slik til E34? finner ikke på ebay :
Fliid Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Kjøp den. Eneste "ulempen" med denne er at systemet tror at du har med deg en passasjer hele tiden. Men om du kræsjer så airbagen løser ut, er det da en ulempe om den løser ut passasjer siden også ?
Ynot Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 har en slik gåen sensor i min bil med, men har ikke fått koblet på "wirefixen" ennda da bare! funket dette hos deg?
D.Toft Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Kjøp den. Eneste "ulempen" med denne er at systemet tror at du har med deg en passasjer hele tiden. Men om du kræsjer så airbagen løser ut, er det da en ulempe om den løser ut passasjer siden også ? jeg ser ikke på det som en ulempe. bedre det ennom du kjører med fpassasjer, du krasjer og airbag løser seg ikke ut
Kennethe34 Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Kjøp den. Eneste "ulempen" med denne er at systemet tror at du har med deg en passasjer hele tiden. Men om du kræsjer så airbagen løser ut, er det da en ulempe om den løser ut passasjer siden også ? Spørs hvor stor smellen er. Skulle det ikke sitte en passasjer der vil du sprenge ett dashbord og en airbag unødvendig, og dette KAN være med på å eventuelt kondemnere bilen.. Airbag og dashbord er dyyyrt!
Fliid Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Combatkit; helt enig, spiller ingen rolle. Kenneth; løser airbagen ut på en bil av typen med flere airbager enn kun i ratt og dashbord, så blir det dyrt uansett. Dashbord fra eller til, nei det har ikke stort å si i hele regnestykket.
Kennethe34 Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Combatkit; helt enig, spiller ingen rolle. Kenneth; løser airbagen ut på en bil av typen med flere airbager enn kun i ratt og dashbord, så blir det dyrt uansett. Dashbord fra eller til, nei det har ikke stort å si i hele regnestykket. Njaa, å bytte ett dashbord krever en del arbeidstimer som ikke er spesielt billig. Airbager er også ekstremt dyre, så å si at det koster 50k ekstra om du smeller dashbordet + airbagen i dashbordet ved en skade er nok ikke så langt unna sannheten. Du må også huske at bilen sprenger ikke alle airbagene ved en krasj. Den blåser ut de den mener er nødvendig mtp hvilke kollisjonssensorer som er utløst
TRF Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Glemmer litt funksjonen til denne da, det er litt kjipt om den løser ut, og det sitter en baby i setet. Klistre i det minste på et sånn "ingen barn bakovervendt her", en dag selges bilen.
Odd-M Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Kan ikke ha barnestol i passasjersetet uansett, uten å deaktivere airbag. Og den må vel programmeres bort?
TRF Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 hvorfor tror du sensormatta er der? (og mangelen på advarsel om at du ikke kan ha barnestol der) Den aktiverer airbag når det er over et visst trykk i setet, hvilket vil si at det sitter en person med litt størrelse der. Nå er ikke jeg noe interessert i airbagsystemer, men det er dette jeg ble lært en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå