Gå til innhold

Kan man bytte ECU på girkassa sånn uten videre?


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Klukas ja :)

Nei har ikke fått den, jeg kjøpte brukt på ebay.de og han sendte den direkte til klukas, så regner med han får den iløpet av uka, håper den kommer hit fort! :) Da slapp jeg og få en fra han og måtte sende tilbake osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner, jeg var inn på samme tanken. Samtidig var det fint å få prøve modifiseringen før jeg sendte min tcm.

Veldig fint å kjøre med låst converter. Eneste ulempen er at man må helt opp i 90 før 5.gear legges inn. Dvs. at i 70 og 80 sone kjører man i 4.gear. Kan jo selvfølgelig gå i M5, men da må man enten under 50 eller over 90 for gå tilbake til D.

Hvilket turtall ligger du på rundt 80 da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei, har du fått tcm'en?

MR.Klukas har ikke svart på mine to siste poster. Sendte min tcm for 10dager siden, burde jo ha kommet frem til Tyskland nå. Men man vet jo ikke i disse ferietider.

ojo

Hei, har ikke fått den enda nei, sist jeg fikk mail var med et bilde av 2 pakker som var klar til og sendes, den ene med min adresse på :)

Tipper den kommer neste uke :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"reglene" sier alltid batteri av når man tar kobler fra/til en ecu, og dette sier jeg til alle mine kunder. Jeg gjør det dog aldri på mine egne biler, og jeg sjonglerer til tider mye med ecuer, enda ikke hatt problemer (bank i bordet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut TRF! :)

Fikk foresten min tcm i går! Men sef står bilen i garasjen, bytter alt i forstilling og skal bytte alt bak.. så får ikke testa før neste uke :P

Jeg kobler ALTID fra batteriet (på bmwen) på gamle volvoene jeg hadde bytta jeg uten å koble fra, det gikk jo bra.. men tør ikke ta kjangsen nå :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,Jeg vurderer og sende ECU til automatgir kassa til tyskland for og få fiksa lockup fra 45 km/t og oppover :) Og i den forstand sa tyskeren at jeg betaler han penger, så får jeg en "låne" ecu mens han har min for modifisering.

Så vidt jeg kjenner til kan du bytte uten problemer. Det er kun ECU for motor som er koblet opp mot EWS (Startsperre). Bare pass på at du får en ECU for samme kasse som den du har nå...

Angående lockup, jeg har selv en Alpina og der har de programmert om funksjonen for lockup noe annerledes enn normal BMW firmware. Vet ikke helt hva de har gjort, men å kjøre Switchtronic i forhold til Steptronic er svært annerledes. Spesiellt ved giring nedover, en "stuper" på girene. Føles nesten som halv-automatic :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,Jeg vurderer og sende ECU til automatgir kassa til tyskland for og få fiksa lockup fra 45 km/t og oppover :) Og i den forstand sa tyskeren at jeg betaler han penger, så får jeg en "låne" ecu mens han har min for modifisering.

Så vidt jeg kjenner til kan du bytte uten problemer. Det er kun ECU for motor som er koblet opp mot EWS (Startsperre). Bare pass på at du får en ECU for samme kasse som den du har nå...

Angående lockup, jeg har selv en Alpina og der har de programmert om funksjonen for lockup noe annerledes enn normal BMW firmware. Vet ikke helt hva de har gjort, men å kjøre Switchtronic i forhold til Steptronic er svært annerledes. Spesiellt ved giring nedover, en "stuper" på girene. Føles nesten som halv-automatic :-)

Har du lockup i lavere hastighet en over 90 da? :)

Gleder meg til og prøve! LIgger i hylla og venter på at jeg blir ferdig å bytte kuler/stag og hjullager forrand, stag og et hjullager bak :mrgreen: Men blir vel testet på mandag etter jeg får igjen bilen fra hjulstilling tenker jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...