Gå til innhold

Kan man bytte ECU på girkassa sånn uten videre?


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Faen.. Nå frister det og bruke alle feriepengene og skattepengene på trim og ny kasse forsterka kasse.. :P Fikk vertfall lyst og forsterke den i stedet for vanlig overhaling. Selv om det kosta svin. For bare begynne og spare med en gang. :P

Var det dem sa i latvia også, at dem oppgraderte svake punkter men det var ikke så mye og forsterke.

Men låser den i 4. Gir da? Trodde det kun var i 5. Jeg, over 80-90..

Og i DS girer den vel ikke opp i 5. Med det første, da skal du vel ha go fart regner jeg med..?

Min kasse låser nå bare i 5 fra 80, og kobler ganske lett ut, men av og til holder den litt faktisk, men den glipper veldig fort stortsett hele tiden.

Er jo litt dette med girkassa som har holdt meg litt tilbake med trimming, om jeg overhaler og så trimmer, slite den ut fortere osv.

Men det er jo ikke en bekymring i deres tilfelle, og da løsner det litt, og jeg får mer lyst og installere flere hester i stallen. :D

Ang. Oppdatering av ecu så betalte jeg 800,- hos et uavhengig verksted som har bmwutstyr/tester. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det koster jo endel men hvis du har planer om overhaling likevel så blir det jo eventuelt bare mellomlegget for å få den forsterka, da føles det kanskje litt bedre når regningen skal betales :smile: . Jeg kjørte de siste 100.000km med 218HK og 450nm, omtrent som steg 1. Klart kassen blir jo mer slitt når en øker effekten men poenget er at den tåler effekten og ikke havarerer på vei opp Haukelifjell. 

 

Men som jeg skrev så sa teknikeren hos Automatservice at min kasse nærmet seg utslitt oljepumpe og sikkert flere deler som hadde gjort sitt men det var helt som det skulle være i forhold til 300.000km Jeg hadde hørt lyder som fulgte turtallet under bilen ei stund men jeg trodde jeg hadde en gåen converter men det var altså oljepumpe. Ryker oljepumpa så ryker vel uansett resten tror jeg. Har du planer om å ha bilen noen år til så er det nok sannsynlig at kassen må ha litt omsorg underveis.  Jeg gjorde dette bevisst før den havarerte for å ha en bil som var kjørbar slik at jeg kunne kjøre bilen opp til Bergen. Litt mer styr etter at ting har havarert.

 

Jaja du får sove på det :smile:

 

Kassen min låser både i 4. og 5. gir. Tror alltid den har gjort det men skal ikke være altfor påståelig der. Uansett så 80km/t i DS og 4 gir så låser den 100% og det er helt genialt å kjøre med når en driver med litt aktiv kjøring. Tror 4. gir drar opptil ca 190km/t og det kan godt hende at den ikke girer opp til 5. gir, det vet jeg ikke sikkert. D er genialt til cruising med 100% lås i 5 gir fra 85-90 km/t sånn ca men det skal mindre til i 5. gir før den låser opp. i DS og 4.gir låser den ikke opp nesten uansett hva jeg gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig greit i oppoverbakker der den ligger i 4. kanskje.. Å slippe så høyt turtall. Vis den ikke kobler ut sef. :)

 

Men, LITT off-topic, hvordan fungerer bilen din Hpi nå med mer krefter, og kjøring i slakke oppoverbakker i byggefelt osv?
Blir den liggende i 2. gir på høyt turtall i steden for og gire opp?

 

Det irriterer meg veldig, opp til huset mitt er det en lenger slakk oppoverbakke, og vis jeg ikke gir på og kommer over 30 så girer den ikke

til 3. gir, med mindre jeg girer manuelt. Så da blir jeg kjørende som ei bestemor med clutchen halveis inne oppover hele bakken. :P

Tenkte kanskje at det var fordi den tror den ikke er sterk nok til og dra i 3. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...