Mariuse34 Skrevet Juli 2, 2012 Share Skrevet Juli 2, 2012 Prøvekjørte en 2012 Z4 s28i idag. Litt kjedelig lydbilde, men fikk veldig lyst på en. Vurderer å se på en 09 S23i med sekser. Hente i Tyskland med manuell isåfall. Synes styringen var litt ullen. Tror den hadde servotronic. Noen med erfaring? Hva tenker folk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2012 Manuell eller automat? Jeg heller mot manuell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 En sånn bil må ha manuell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 En S23i høres ut som et riktig og underholdende valg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2012 Men har noen kjørt en? Jeg har sett på et par i tyskland nå. Vil ha en sort, koksgrå eller blå, med sportsskinn, hifi eller bedre og manuell tror jeg. Er det noe annet jeg bør se etter eller styre unna. Er det varianter som er stivere enn andre? Kjørte en S28i på mandag og den var liksom ikke så stiv som jeg skulle ønsket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 BMWZ her inne har E89. Hør litt med ham. Han importerte seg en manuell S35i eller hva disse nymotens Zene heter viewtopic.php?f=6&t=227901 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2012 BMWZ her inne har E89. Hør litt med ham. Han importerte seg en manuell S35i eller hva disse nymotens Zene heter viewtopic.php?f=6&t=227901 Oi! Den var så fet at nå ble jeg nesten litt demotivert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 Prøvekjørte en 2012 Z4 s28i idag. Litt kjedelig lydbilde, men fikk veldig lyst på en. Vurderer å se på en 09 S23i med sekser. Hente i Tyskland med manuell isåfall. Synes styringen var litt ullen. Tror den hadde servotronic. Noen med erfaring? Hva tenker folk? Manuell er helt klart valget på en s23i da denne bilen ikke rikker seg med automat(av erfaring) Men skal du bare ha en cruiser, så er jo det ett alternativ. Styringen på Z4en er ikke på M3 nivå nei, men det hjelper veldig å bytte ut de originale runflat dekkene. Min ble bedre å kjøre med 20" enn de originale 19". Servotronic gir tyngre styrefølelse når man trykker inn sportsknappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 Men har noen kjørt en? Jeg har sett på et par i tyskland nå. Vil ha en sort, koksgrå eller blå, med sportsskinn, hifi eller bedre og manuell tror jeg. Er det noe annet jeg bør se etter eller styre unna. Er det varianter som er stivere enn andre? Kjørte en S28i på mandag og den var liksom ikke så stiv som jeg skulle ønsket. Styr unna elektrisk korsryggstøtte da dette gir en helt annen fasong på setet og ikke veldig gode å sitte i. Sportseter er ett must da de ser mye bedre ut og er mulig å vippe opp i forkant, noe standardsetene ikke har. Blir som å sitte på en parkbenk i forhold E89 er ikke spesiellt stiv, men adaptivt M understell hjelper en del. Jeg satte på noen H&R senkefjærer og dette hjalp veldig på stivheten, samtidig som den fortsatt er fantastisk komfortabel. Noe mer du lurer på? Har brukt ca ett halvt år med research på BMW E89 Z4 skjønner du Hehe.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2012 Jeg har intet behov for elektriske seter etc. Men jeg må ha lårstøtten og vippefunksjonen som sportssetene har...Litt keen på manuell uansett...litt lei automat...har dessuten en veteran-jagg med en autolat om nødvendig... Tipper det må 19 eller 20 på isåfall. Men 20 høres sinnsykt ut samtidig;) Hvilke anlegg har du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2012 Har en m tech variant automatisk adaptivt understell? Finnes de uten m tech men med understellet eventuelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 Har en m tech variant automatisk adaptivt understell? Finnes de uten m tech men med understellet eventuelt? Nei, er ikke standard med adaptivt understell på M-tech. Men de har ett eget M understell med andre fjærer og demperer+ tykkere stab. stag. Adaptivt M understell gjør at du kan justere hardheten innenfra bilen i tre nivåer. Demperne blir styrt av magnetisme. Dette understellet kan du få på alle modeller også du uten M-tech, har det selv på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2012 Vi snakker altså om sport og sport+ knappene ved siden av giret, right? Isåfall vet jeg hva du mener:) men er ikke det bare et adaptivt understell med sport +, eller det bare m understell som har dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 Vi snakker altså om sport og sport+ knappene ved siden av giret, right? Isåfall vet jeg hva du mener:) , eller det bare m understell som har dette? Skjønner ikke helt hva du mener med "men er ikke det bare et adaptivt understell med sport +" Alle Z4ene har denne knappen med normal,sport, sport+. Men hva knappen utfører kommer an på utstyret. Har den adaptivt M understell, strammes dette opp med knappen. Har den servotronic, blir styrefølelsen tyngre med knappen. Har den automat/DKG, blir girskiftene hissigere med knappen. Har den ikke noe av utsyret blir kun gassresponsen skjerpet ved trykk på knappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2012 Jeg skjønte hva du mente iallefall! Men da vet jeg hva jeg ser etter isåfall! Hypp på stivere understell iallefall, men falt litt ut av valgmulighetene på nyere biler:) Hva tenker folk om den rødfargen e89 kommer i? For mye? Synes den er litt fet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå