Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å få ut en foring (traversforing)...

Noen som har råd til hvordan jeg kan få den ut, UTEN ei presse! :lol:

Skulle lagt ved et bilde også, men det funker ikke....

Skrevet

Brenne ut foringa har jeg funnet ut blir mer gris i grunn. Hjemmelaget presse funker veldig godt til formålet. To kopper i passende størrelser, gjengestang, noen skiver og muttre så har du det som trengs for å lage en helt dugendes presse. Bytta nesten alle foringene i bakstillinga med dette. Et annet alternativ hvis slik presse ikke er aktuelt engang er å borre i gummien og få ut innerhylsa. Deretter kjøre på med meisel og hammer og prøve å få bøyd inn ytterringen og få spennet til å slippe, da kommer foringen lett. Noen sager også et snitt i ytterringen for å få den til å slippe lettere, men det har jeg ikke prøvd selv.

Skrevet

Varm opp metallet rundt med gassbrenner, så slår du den ut med slegge før den blir skikkelig brent.

Skrevet
Varm opp metallet rundt med gassbrenner, så slår du den ut med slegge før den blir skikkelig brent.

+1

Lite gris, og går utrolig fort!

Varm opp metallet rundt til Foringer begynnere boble, så slå den rett ut:)

Skrevet

Borr så mange hull du klarer i gummien, napp ut innerhylsa, napp ut gummien. Grunnen til at du borrer er enkelt og greit for å fjerne presset i foringa.

Stålringen står igjen, skjer langs foringa 180 grader fra hverandre med skjerfil, så tar du meisel og hammer og slå foringa ut. Kan hjelpe å slå den litt "bortover" også, slik at den slipper presset.

Slipper å ødelegge strukturen i stålet med varme, og det er egentlig ei metode som bare går på arbeid, gjør du dette kommer foringa lett selv om det kanskje tar noen minutter mere.

Skrevet
powerflex, dytter du inn for hånd

Skal powerflex foringa smøres med det middlet som følger med ? Hørt mange sier det er "fyfy" og smøre foringa :)

Skrevet
Hører noen sier du bare kan sette jekken under også, bare bruke bilens vekt :-)

Det har jeg gjort flere ganger med bra resultat! Smør den først.

powerflex, dytter du inn for hånd

Skal powerflex foringa smøres med det middlet som følger med ? Hørt mange sier det er "fyfy" og smøre foringa :)

Du skal smøre med kobberpasta rundt hylsa som er i midten av foringen, dette er for å forhindre at den skal knirke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...