Gå til innhold

Derrick den tredje


Anbefalte innlegg

Jeg har flere Derrick sprellemen for å henge i speilet enn jeg har biler, og derfor så jeg meg nødt til å anskaffe meg en passende vogn til min Derrick sprellemann med godlukt.

Bilen har tilhørt en jeg kjenner, og dermed ble det handel. Med utskrift fra Statens vegvesen har jeg verifisert kilometerstand fra tidligere EU-kontroller og samtidig fått vite at bilens yngste eier er født i 1965.

Bilen er kjøpt ny i Norge og første eier var født i 1938(eier nr 2 f.1922!) - sparsomt utstyrt som en "norsk" bil gjerne er, men et soltak finnes, bruntonede ruter og en alldeles herlig og ikke minst sjelden fargekombinasjon ble valgt av den voksne herren. Vi snakker altså om en "urørt" 1985 BMW 528i i tilnærmet originalutførelse. Et litt saftigere eksosanlegg er montert(det originale medfulgte), ellers er det lite eller ingen ungdomsbiltendenser, what so ever.

Det er ikke mange igjen av 528i og enda færre i originalstand. Noen kjappe søk på Mobile, Finn, Blocket etc. forteller meg at dette er ikke noen brødvare lenger. BMW 535 er det fler av, men der er det vel endel ombygde farkoster ut og går.....

Fargen Cosmosblau er ikke veldig vanlig og toppet med Pergament interiør, ble det noe jeg falt for. Ikke alle er enig med meg, men jeg synes det er lekkert.

Værsågod:

7544756316_82830face8_b.jpg

7544756714_91b3974ca1_b.jpg

7544762984_3573838d2a_b.jpg

Også jeg som skulle kutte ned i samlingen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen er ikke perfekt, men den har til gjengjeld originallakk, bortsett fra begge forskjermene og frontstykket. Heldigvis var de originale stripene fortsatt i handelen hos BMW, slik at den kunne bli slik den engang var igjen. Nederste del av fronstykket skal være svart og snart svinger Originalpolizei lakksprøyta.

Man kan si hva man vil om striper og hekkspoiler, men stripene er originale og en retroklassiker eller en Youngtimer kler tidsriktig utstyr. Hockeysveis og en glorete Ball-genser er alt som skal til for å fullføre stilen........

Bilen har ikke forlatt Trøndelag siden den ble kjøpt ny på Levanger, og det er også moro.

7544762130_528473570a_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...