Gå til innhold

F11 'Black Line' - Krom fjernet!


 Share

Anbefalte innlegg

Endelig i mål med å få bort all krom på min F11.

Ikke at jeg er særdeles imot krom, men greit å ha en nokså 'gjennomført' stil synes jeg...

Bilen er Sophistogrå, og i tillegg til originalt tonede vinduer har jeg tonet vindu på bakluke helt svart og lys film på framdørene.

fpkjqwy2r7a03z08pt5r.jpg

Vet det finnes carbondeksel for blinklys framskjermer men synes det blir litt 'krasj', så der er det lagt på sort høyglans film. Har også lagt denne filmen på kromlistene på dørhåndtak utvendig. Grill er original BMW Performance.

Da er dette likt som rails og vinduslister som er originalt sort høyglans.

az0gyxtm7vb9wo7zncoe.jpg

Originalt tilbehør iPad holder for baksetet. På den andre siden bord m/koppholder. Begge deler bruker samme festeanordning.

a9e6afjnc7jh0xfzkvf1.jpg

Comfortseter i kanelbrun.

dvdnzyjn82261uve73ae.jpg

Navigasjon Professional med harddisk. I kombinasjon med HiFi Professional.

n7yqrwiwz9bqrnl33ux9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fram til å få kjørt den litt i tre uker framover nå. Tar turen nedover Europa på ferie. Første ei natt i Aalborg hos noen venner, så Billund (Legoland), Bremen, Brussel og tre netter i Paris (Euro Disney). Ender opp i Cannes hvor vi skal bo to uker før turen går direkte hjem via Østerike og Sveits.

Så da økes plutselig kilometerstanden fra 16.000km til ca 22.000km :?

Var litt sugen på nye sommerhjul, men nedover Europa er jeg faktisk glad jeg har de originale 19" hjulene med run on flat dekk (Good Year)... Ganske lite støy til å være run on flat så godt fornøyd med de foreløpig, men snuser støtt og stadig på 20" eller 21"....

Tanken er vel egentlig å bruke vinterdekk på de originale M-felgene, og når sommerdekkene på disse er utslitt kjøper jeg nye sommerhjul og beholder de originale 19" som vinterhjul..

Foreløpig to gode alternativer til nye sommerhjul:

7rblds6nvqllfd1uhbce.jpg

mkvyssvtopud5o2ja2dt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en strøken familiebil! ikke småmisunnerlig engang her, bare helt utrolig misunnerlig! :D

Også lekre oppgraderinger du har gjort på den, vet ikke hvordan den så ut før, men ser veldig bra ut nå iallefall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har vi vært på farten nedover Europa i over to uker allerede. For tiden i hus i Cannes og tar kun småturer herfra, blant annet Monaco, Antibes etc.

Bilen har utstyr som har gjort de mange milene (300 mil før hjemturen) til en enkel sak. Spesielt er aktiv cruise control, filskiftevarsler, head-up display, navi proff og comfort seter ting man setter stor pris på ved en slik tur. Og for ikke å snakke om dynamisk demper kontroll!

Motormessig (525d, 3.0l, 204hk) er bilen noe seig. 450 Nm er 100-150 Nm for lite :shock:

Hatt maks 247 km/t med 'drahjelp' av en Aston Martin DB9, men gått noen ganger rett over 240 km/t for 'egen maskin'. Toppfarten er da 'grei nok', men synes bilen må jobbe litt for mye før man er i den farten.

Så oppsummert så er den litt seig motormessig, men komfortmessig må dette være den desidert beste bilen i den klassen! Støy fra motor og vei er minimal, og man kan cruise behagelig i 160-170 km/t på rundt 2000 o/min og ha en 'normal' samtale og passe volum på stereoen.

Godt å få bekreftet med en slik tur kvaliteten på bilen, noe som ikke er enkelt hjemme rundt i gatene.

At bilen føles noe seig kan naturligvis unnskyldes litt med at det er fem personer og mye bagasje med på turen.

jav50ma8o2r0fmp3ebvx.jpg

På tur i Brussel utenfor Thon Hotel Brussel City Centre.

adsorgp0hbiu8pazzn17.jpg

Hadde en F10 M5 foran oss på veien fra Brussel til Paris, men med godt pågangsmot og viljestyrke så måtte han legge seg inn ei fil til fordel for oss :D

kh7xgjofwv6krn27iuv9.jpg

Vel framme i huset i Cannes, og med 'tonnevis' av bremsestøv på felger og hele fronten med insekter, måtte det vaskes!

8wh4dsbcqmatl8uvx2hn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så enkelt å få fram et godt av bilde av soting synes jeg, særlig ikke med kun mobilen. Må helst se live. Og har ikke mange bilder fra før, da det ikke er lenge siden jeg sotet ekstra på framdørene og helt mørkt på bakluka.

Er veldig fornøyd med resultatet av ekstra soting av vindu. Var litt arbeid med å få av dørtrekket på framdørene, da disse har noen klips som gjør at trekket sitter skikkelig fast i forhold til eksempelvis E60/E61 som jeg også har fått gjort dette på.. Men med litt 'slit' så fikk vi løsnet trekket øverst og fikk lagt filmen nedenfor kanten for best resultat. Å skjære filmen ved lista blir ikke godt nok, og vil innen kort tid slippe. Å legge helt mørk film på bakluka var jo null problem..

Tok et bilde nå i sollys:

ydx3hf21i7egwkrwopw5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...