Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Opel får litt fiks.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er vanligvis ikke så fan av E34 med din farge men din liker jeg veldig godt! Den er så lekker!

Tror jeg må begynne og polere litt mer jeg også, for min er relativt skitten i lakken. Har aldri giddet liksom, siden den desperat trenger lakkering uansett :P

Bestilte nye emblemer jeg også, så fort jeg så hvor bra det ble med dine

Takker for det Michael.

Det har kostet mye tid med polermaskin men har blitt bra.Min skulle og hatt et lakkstrøk for å bli strøken men det får komme senere.Har andre prioriteringer bla annet ny familiebil.

Nei du må nok hive deg ut med polishflasken og jeg skal love deg at bilen din blir mye bedre.

En god lakkrens toppet med voks gir underverker.

Når det gjelder islandgrønn met(som jeg har),så er det en veldig fin farge når den er frisk og ren meeen når den ikke blir passet på ,ja da er den som det du jobber med nå:Millitærgrønn,blass,matt og fæl.

Emblemer gjorde seg ja enig i det :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen er kjempefin den når den er blank! er den rufsete blir det 10 ganger verre, er noe med fargen så gjør den helt grusom når den er ripete og matt, men denne er heldigvis ikke så verst! fortsatt originallakk også sikkert? Men den hadde kledd lakk helt ned! Vet ikke om jeg har sagt det her før, men det er veldig kledelig med originale oransje blinklys på denne grønnfargen!

Stjal bildet til "brekkå" her inne :)

IMG_2320.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen er kjempefin den når den er blank! er den rufsete blir det 10 ganger verre, er noe med fargen så gjør den helt grusom når den er ripete og matt, men denne er heldigvis ikke så verst! fortsatt originallakk også sikkert? Men den hadde kledd lakk helt ned! Vet ikke om jeg har sagt det her før, men det er veldig kledelig med originale oransje blinklys på denne grønnfargen!

Stjal bildet til "brekkå" her inne :)

[ Bilde ]

Ja originallakken er stortsett over hele bilen.

Det med lakkering helt ned er noe jeg virkelig kunne tenke meg til for det er lekkert.

Når det kommer til oransje blinklys ,tror jeg ikke kommer på denne.

Hvorfor?

Da disse bilene hadde sin storhets tid på 90 tallet, betalte folk store summer både for hvite blinklys både foran og på siden.Ikke for å snakke om baklyktene.

Siden dette var en bil som jeg drømte om på 90 tallet og var og tittet på(les side en) ønsker jeg og beholde lyktefargen sånn den er nå.

Dessuten tror jeg dette med gult på alt av lykter ,er en trend nå som etterhvert kommer til å gi seg.

Hvit holder seg jo alltid motemønsteret.

Feks:hus,likkister,båter og stakittgjerder :):) .

Neida,oransje lys er drittøft det uten tvil og du skal ikke se bort fra det blir testet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, forventet egentlig det svaret der! er vel derfor pedi har hvite på sin E28 også? :) Var visstnok veldig stas med hvitblink på biler før!

Det med hvite blinkere på 90 tallet og fremover kostet mye til de fleste biler ja.

I 1997 eide jeg en e28 528i som jeg kjøpte hvite blinklys til foran.

Hadde ikke nett da.Var kun kataloger og etter å ha lett igjennom alt av kataloger fant jeg noen.

De betalte jeg ca 1500 for bare foran.Det var forbannet mye penger for to hvite tynne glass på den tiden.

Men fint ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takker for det.

Ja er nok ikke sikkert bilen hadde fått det samme livet hvis en råner eller delebilbaias hadde fått den.

Ja neste når det gjelder voks og polering blir S.W sine produkter.

Kommer og til å kjøpe Dodo sine produkter etterhvert.

Jeg skal ta turen bort til deg å se på det du har av voks og polering en dag hvis det passer.Så kan du annbefalle litt.

Dodo juice er kjempe flotte produkter, har en kamerat som er veldig glad i disse. Er egentelig kun tilfeldighet som har gjort at jeg ikke har så mye av det, har ikke hatt akkurat det jeg ser etter eller så at de vært tomme hos Shinerama :P Bare å komme Jan, akkurat poleringsmidler har jeg ikke så mye av akkurat nå men jeg har nok av andre bilpleie remedier. Er så artig å ha vettu og styre å dille med bilene :P

Jeg synes hvite blinklys er meget fint, var ikke dette originalt også da? Best liker jeg oransje og det hadde uten tvil kledd bilen til Jan bra, men hvite gjør som sagt jobben bra fra før estetisk sett :) Den grønne VegardB17 la ut var veldig flott og strøken, men aaaalt for lav :P Min har originalt understell og Jan sin har vel moderat senk som passer perfekt, mer ned trenger det ikke være synes jeg da :wink:

Ett annet E34 fenomen ser jeg er at emblemet bak ofte er mer slitt enn foran, er tydeligvis mange som bytter plass på disse da panser emblemet blir fortere slitt. Har akkurat det samme på min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takker for det.

Ja er nok ikke sikkert bilen hadde fått det samme livet hvis en råner eller delebilbaias hadde fått den.

Ja neste når det gjelder voks og polering blir S.W sine produkter.

Kommer og til å kjøpe Dodo sine produkter etterhvert.

Jeg skal ta turen bort til deg å se på det du har av voks og polering en dag hvis det passer.Så kan du annbefalle litt.

Dodo juice er kjempe flotte produkter, har en kamerat som er veldig glad i disse. Er egentelig kun tilfeldighet som har gjort at jeg ikke har så mye av det, har ikke hatt akkurat det jeg ser etter eller så at de vært tomme hos Shinerama :P Bare å komme Jan, akkurat poleringsmidler har jeg ikke så mye av akkurat nå men jeg har nok av andre bilpleie remedier. Er så artig å ha vettu og styre å dille med bilene :P

Jeg synes hvite blinklys er meget fint, var ikke dette originalt også da? Best liker jeg oransje og det hadde uten tvil kledd bilen til Jan bra, men hvite gjør som sagt jobben bra fra før estetisk sett :) Den grønne VegardB17 la ut var veldig flott og strøken, men aaaalt for lav :P Min har originalt understell og Jan sin har vel moderat senk som passer perfekt, mer ned trenger det ikke være synes jeg da :wink:

Ett annet E34 fenomen ser jeg er at emblemet bak ofte er mer slitt enn foran, er tydeligvis mange som bytter plass på disse da panser emblemet blir fortere slitt. Har akkurat det samme på min :)

Det med blinklys for min det,er jo det at jeg ønsker at denskal være akkurat som når jeg så den første gang i 99.

Da jeg så på den da var prisen 240000 .

Det skulle ta meg et 10 års ekteskap,to barn og hus før den stod i tunet.

Så en kan si jeg lever i 90 talls modus :D .Til og med musikken jeg hørte på i den tiden går det i den. :) .

Men hadde jeg ikke fått sånn et forhold til den som jeg har,ja da er det ingen tvil.

Oransje blinklys originale fjærer og 15 toms originale hjul hadde vært på for lengst.

Jeg er nok mer som deg ,lenge leve det originale men synes sånn bilen er nå,så funker det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med blinklys for min det,er jo det at jeg ønsker at denskal være akkurat som når jeg så den første gang i 99.

Da jeg så på den da var prisen 240000 .

Det skulle ta meg et 10 års ekteskap,to barn og hus før den stod i tunet.

Så en kan si jeg lever i 90 talls modus :D .Til og med musikken jeg hørte på i den tiden går det i den. :) .

Men hadde jeg ikke fått sånn et forhold til den som jeg har,ja da er det ingen tvil.

Oransje blinklys originale fjærer og 15 toms originale hjul hadde vært på for lengst.

Jeg er nok mer som deg ,lenge leve det originale men synes sånn bilen er nå,så funker det greit.

Det er det som er så fint, det er drømmen som du hadde før og det at du holder bilen akkurat slik du har sett den for deg i alle disse årene er flott. Det er din bil og du skal ha den akkurat slik du vil, tilfeldigvis så er det den finste måten å holde en E34 på :D

Når det gjelder musikk så trodde jeg at jeg var alene der men jeg spiller sjelden musikk nyere enn 1995 i min bil. Det må være en sjelden gang radioen står på, listetopp kan jeg spille i E90en som har "HIFI Profesional" som det så flott heter :P På minnepennen i 520en går det i gode slagere for det meste fra 70 og 80 tallet, er derfor jeg har valgt å ikke sette inn original spiller for å ha mulighet for USB og AUX :wink:

Noen ganger liker jeg å høre på den beste låta også, M50B20 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja litt uppis igjen her.

Brukte gårdagen flotte vær til litt smådill på bilen igjen.

Jeg har jo som sagt Ac på denne bilen(Mangler gass).Men der er jo en vifte foran som i og for seg jeg aldri har sett virke.

Tenkte da at dette må vi jo se litt nærmere på så begynte å demontere litt deksler her og der.

Det første jeg fant ut var at to ledninger som går inn på bryteren var knekt av.

Frem med nye kabelsko og fikk ihvertfall orden på dette.

Så var det frem med litt ekstra ledninger ,for å sjekke om der var liv i vifta.

Jeg fant ut at vifta virker på full speed men ikke på lav fart.Hørte bare det klikket i releet.

Men etter en lang samtale med Pedi, sa han at det var mest sannsynlig motstanden på selve viften foran som har tatt kvelden.

Så denne motstanden skal jeg kjøpe samt ny bryter som står på selve radiatoren.

Vi ble vel og enige om at den viften foran er vel ene og alene en form for hjelp til å kjøle ned Ac systemet på ekstra varme dager.Den skal vel og slå inn hvis motoren blir ekstra varm.

Uansett jeg tok litt bilder av seansen på hva jeg gjorde:

Nye kabelsko

ua7n998zcy7qw8ca5a3g.jpg

Et par brudd lokalisert:

70vg6g6tbg85escdokc0.jpg

Nye kabelsko på:

945u75b17i2zf0que9tz.jpg

Kabelsko i orignalhylse:

5kihzc3shr11r1rnxttk.jpg

Ferdig montert:

i7d5qmdw3cduhoo9blqj.jpg

Ferdig:

cw9z2stpjjt2cv1gtlva.jpg

Da er status følende når det gjelder Ac:

En ny motstand,ny bryter og litt gass,så skal det virke.

Liker at alt av vifter slår inn når det skal.

Der er min store skrekk i rush trafikk nemlig koking og shit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med tørker og ombygging til R134a? Fikk du noe godt svar på det?

Den biten der skal jeg forsøke å få et svar på imorgen da jeg skal opp på Bmw og bestille litt smådeler.

Blir spennende og høre hva som må gjøres og ikke gjøres Ivar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det en liten tur opp til den lokale Bmw forhandleren.Fryktelig greie og behjelpelige folk forresten :) .

Denne motstanden jeg trengte foran,for å få trinn en på viften til å virke hadde de så var den saken grei.

Snakket og lenge med en på verkstedet og han kunne og fortelle meg at viften foran var ene og alene til hjelp kun for Ac annlegget under varme dager så da var jo det greit.Men som han sa ,så var det jo ikke farlig å ha den viften foran iorden for all kjøling er jo god kjøling hvis der er varmt eller ved stampekjøring/kø.

Han trodde og at i og med bilen min var såpass oppe i årene som han var,så regnet ha med at dette var ombygget allerede dette med ny/gammel gass.Dette måtte de se på.

Så det som skjer nå etterhvert er at jeg bytter det som skal byttes av brytere,motstander og div.

Så tar jeg turen opp til Bavaria i Arendal så får de teste evnt.fylle opp gass.Må jo ha sånt noe og oppe og gå.. :wink:

Men tittet litt på biler der oppe og jeg må si en ting,Fyyy flate å fin en ny 5 serie er altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår hadde jeg besøk av en barndomskamerat av meg.

Vi satt og pratet om løst og fast da han sier at han aldri fikk glemt da vi cruiset rundt e28 528en min på 90 tallet."Det var tider det,med dance og tecno".sa han.

Ja ,men det kan vi gjøre ikveld og"sa jeg.

Kidza var jo lagt og kona endevendte tv"en ,så da bar det ut på god gammeldags rånetur.

La Spotifyen inn på 90 talls dance og vi cruiset rundt mellom Arendal og Grimstad.

"Fader Sveigis,dette er jo akkurat som i 97.Samme musikk og sist men ikke minst det deilige svevet"!

Noe som jeg visste han likte det var jo litt turtall på disse Bmw'ene så da vi kom på en passende slette så tittet han på meg og smilte,"Ja da kompis du skal få det du venter på" sa jeg.Dermed så banket jeg bilen fra 5,4 og ned i tredje i rundt 90 km og tømte hele 3je og halveis 4rde:"Å du milde jesus,fy faen for en lyd,jeg bare elsker dette Jan".Dere skjønner han som var med meg ,kjørte Saab 99 i den tiden så lyd og fartsopplevelsen var litt forskjell kontra en e28 på den tiden.

Men nå kjørte vi jo som sagt en e34 ikveld med litt mere komfort og fjutt i kontra 528i på 90 tallet.

Etter å ha banket litt turtall var det på tide å vende hjemover?vi var begge enige om at dette måtte gjentas.

Selv om enn nærmer seg 40 ,så må gamle rånekunster holdes vedlike.

Har dog ingen bilder men neste "tur" må vi ta litt bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Opel får litt fiks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...