Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Det er virkelig en flott historie og en fin måte for bilen på sine eldre dager :) Det er virkelig flott å se når man ser hva du startet med og slik bilen er nå, alt for mange av disse bilene ender opp som herjebil og så delebil :(

E34 er fortsatt kjempe gode biler å bruke daglig, sånn sett er det ikke noe forskjell på en E34 og en ny F10. Vi må også få tatt oss ett lite treff snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig en flott historie og en fin måte for bilen på sine eldre dager :) Det er virkelig flott å se når man ser hva du startet med og slik bilen er nå, alt for mange av disse bilene ender opp som herjebil og så delebil :(

E34 er fortsatt kjempe gode biler å bruke daglig, sånn sett er det ikke noe forskjell på en E34 og en ny F10. Vi må også få tatt oss ett lite treff snart :)

Jo det er en viss forskjell på bilen nå idag og for et årsiden.

Men så har det kostet banning,svette og tårer og Fredrik. :) .Men ser jo nå at det er verdt det.

Ja treff må vi få til ganske snart.Skulle så gjerne bare ha fikset noen småting først.

Så senest en på torsdag på Stoa som prøvde å drepe en e34 på park.plassen på OBS....

Hvilken intensjon han hadde med det han holdt på med må gudene vite.

Men tror han prøvde på en burn out men det det ble alldeles mislykket gitt.

Istedet hadde han pedalen på bunn med turtallet på bunn sånn et par minutter eller noe :wink: .

Tulling..Han vet jo ikke hvilken jernhest han kjører rundt i :):) .

Men Fredrik så er vel jeg og deg litt over middels int i de disse bilen og desverre er det ikke alle som ser gledene i en E34...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det påtide med en innvendig shine.

Bilen har jo blitt brukt til diverse strandturer,og det innebærer jo..sand!!

Så diverse såpeartikkeler ble funnet frem.Var igrunn først og fremst støvsuging av sand som stod øverst på listen men tenkte at jeg like gjerne kunne vaske den litt og innv.

Da dette var gjort,kom jeg på at skinnet kunne få seg en runde med litt oppfrisking.

Hadde noe Auto Glym produkter fra ifjor så dette brukte jeg.Fungerer greit og bilen lukter skinn igjen :) .

Tok noen bilder fra prosessen som jeg legger ut:

Produktene jeg brukte:

0i4r6121qewa2bdykogh.jpg

Så litt div. innvendig:

På rattet brukte jeg faktisk Biltema lærfett og den funket bra da det er noe brukslitasje på det:

stosgkjmaru7k09t9jxe.jpg

Etter å ha vasket litt,smurte jeg inn div plast med Armor All plastshine type matt.

ihi1jv30al3o9tb6vidf.jpg

Stoler og div etter behandling med Auto Glyms leather ditt og datt :)

6amyy72g9jjo2d0rieti.jpg

dwhgea59m90gpz8c7s5s.jpg

Bakseter ferdig behandlet:

c10wjro9etlbvdqw6ytk.jpg

Det å ha en beige farget bil innvendig byr på visse utfordringer.

Alt synes og blir fort møkkete og "grælete".Men der har jeg funnet en mix som knekker det meste av drit.Jeg blander en god slump med sterk industri grønnsåpe og en slump med konsentrert avfetting oppi en sprutflaske.rister denne godt ,sprøyter på de områdene jeg ønsker.Skrubber deretter med neglebørste eller kost,Ja da løsner driten og det blir rent.

Noen bilder av resultat av dette og:

ck23ht215cz7ku50aiel.jpg

Og sist men ikke minst,Når man har barn i hus,blir det mye tråkk inni bil.Var lei av flekker og diverse

over kardangtunell ,så jeg klippet til en gummimatte og la over.

ox89el5jsrft0w68511a.jpg

Jeg merker nå at disse AG produktene ikke fjerner alt shit som jeg ønsker.Men jeg må ha nye forseter etterhvert da disse begynner å bli slitne på kanten.

Når nye dukker opp,så flesker jeg til med Swiss Waxsine produkter og da tenker jeg at jeg skal få tatt rotta på møkka ja :) .

Men uansett interiør ble bra og det lukter rent og pent igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er en viss forskjell på bilen nå idag og for et årsiden.

Men så har det kostet banning,svette og tårer og Fredrik. :) .Men ser jo nå at det er verdt det.

Ja treff må vi få til ganske snart.Skulle så gjerne bare ha fikset noen småting først.

Så senest en på torsdag på Stoa som prøvde å drepe en e34 på park.plassen på OBS....

Hvilken intensjon han hadde med det han holdt på med må gudene vite.

Men tror han prøvde på en burn out men det det ble alldeles mislykket gitt.

Istedet hadde han pedalen på bunn med turtallet på bunn sånn et par minutter eller noe :wink: .

Tulling..Han vet jo ikke hvilken jernhest han kjører rundt i :):) .

Men Fredrik så er vel jeg og deg litt over middels int i de disse bilen og desverre er det ikke alle som ser gledene i en E34...

Så akkurat det samme i rundkjøringa på His, en tulling som febrisk skulle drifte med en sliten Touring full av folk :roll: Er prisen modellen må betale for å være en billig, kjørevillig bil med seksylindret motor. Jeg selv synes det er litt artig jeg å svinge innom Essoen foran alle de opphora gamle BMWene med min helt originale bil, de rister sikkert på hode med det skal de få lov til :wink: Er dessverre et Norsk fenomen dette med at BMW er ungdomsbil, de fleste andre land i Europa har såpass høye forsikringer på slike biler og unge eiere at det velges andre merker. Derfor jeg tar meg selv i å ofte se eldre BMWer om ikke i god stand i allfall originale kjørt av godt voksene folk, slik varer også bilene lengere :)

Når dette er sagt så er det jo bra vi har rekruttering til merket, min søster har nettopp fylt 18 år og mine foreldre skal hjelpe henne med bil. Greia er den at hun er ikke bilinteresser en plass men pappa spurte henne her om dagen hva slags bil hun kunne tenke seg, jo hun ville ha BMW 5-serie E34 kom det kjapt fra frøkna 8) Hun var ganske usikker med hadde sagt at Fredrik sin gamle BMW er så fin så ho hadde googla BMW 520 og funnet ut at bilen med mitt design het E34 :P

Slikt må jeg jo si at jeg som storebror med påvirkningskraft liker å høre, godt å høre at jeg har lært henne noe fornuftig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært konge hvis søsteren din fikk seg en e34. :) .

Ja Essoen på Stoa er der litt av hvert om kveldene.

Du kan kjenne lukten av Wunderbaum fra bilene som står under Expert til inngangen på Esso..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært konge hvis søsteren din fikk seg en e34. :) .

Ja Essoen på Stoa er der litt av hvert om kveldene.

Du kan kjenne lukten av Wunderbaum fra bilene som står under Expert til inngangen på Esso..

Ja hadde nok blitt litt stolt da :wink:

Og det med Wunderbaumen er faktisk sant, hvis vinden står riktig vei så kan du kjenne lukta helt over på parkeringsplassen ved Jakt & Friluft :lol: Hos meg kommer det ikke en Wunderbaum i nærheten av bilen en gang, blir bare kvalm av slike søte lukter :? Da bruker jeg heller litt gode bilpleieprodukter i stede for at at bilen lukter Reeperbahn :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det en liten update igjen.

Kan nå se ut som at jeg har fått tak i hele stoler foran uten rift og skrammer.

Og det er søren i meg ikke lett med tanke på fargen jeg har og i og med de er el.justerbare.

Men det blir ikke noe før i slutten av august da vi reiser til Mallorca snart og lommeboken har sagt neeey akkurat nå :) .

Men skal bli godt å få hele stoler da den ellers er hel og grei innvendig.

Har og brukt endel av kveldene til litt videre planlegging av understellet på bil.

Kan vel si at her blir det en overhaling av diverse.Deler blir etterhvert kjøpt inn ,lakket og byttet.

Men det kommer jeg tilbake til om en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker som regel å finne ting på Finn og gjerne her på Bimmers.

Det jeg bruker å gjøre ,er å sette meg ned og sømfare div nettsteder f eks på søndags ettermiddager da dette er kjedelige dager som regel :) .Da finner en som regel litt av hvert.

Men hvis en bruker søkefunksjonen her på Bimmers,ja da finner en jo litt her også.

Og sist men ikke minst veldig hyggelige folk både å snakke med og handle med.

Det er min erfaring. :) .

Ja nye stoler tror jeg kan gjøre seg gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye seter blir bra! Koed da, de har ikke noen seter ? Kanskje tilogmed M5 :D

Jo nye stoler blir bra.

Jeg har funnet og 99 prosent kjøpt nye.samme som jeg har bare disse har memory og el justerbar korsrygg.

Ja gjerne m5 stoler men du vet Michael å finne m5 stoler i sandbeige,det er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye seter blir bra! Koed da, de har ikke noen seter ? Kanskje tilogmed M5 :D

Jo nye stoler blir bra.

Jeg har funnet og 99 prosent kjøpt nye.samme som jeg har bare disse har memory og el justerbar korsrygg.

Ja gjerne m5 stoler men du vet Michael å finne m5 stoler i sandbeige,det er ikke lett.

Nei det kan jeg se for meg blir et prosjekt alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker som regel å finne ting på Finn og gjerne her på Bimmers.

Det jeg bruker å gjøre ,er å sette meg ned og sømfare div nettsteder f eks på søndags ettermiddager da dette er kjedelige dager som regel :) .Da finner en som regel litt av hvert.

Men hvis en bruker søkefunksjonen her på Bimmers,ja da finner en jo litt her også.

Og sist men ikke minst veldig hyggelige folk både å snakke med og handle med.

Det er min erfaring. :) .

Ja nye stoler tror jeg kan gjøre seg gitt.

Ja jeg får søke litt rundt, Koed har ALDRI armlener i sort skinn :evil: Du vet, fruen var jo på Bavaria og ville kjøpe nye til meg når jeg hadde bursdag. Men med prislapp på over 6000,- for ett sett så var det litt mye til presang og jeg stoppet henne :P

Men du Jan, har aldri lagt merke til det før nå på interiørbildene over her men du har jo den store klimaen! Akkurat samme som meg :) Hvordan synes du denne fungerer? Har du hatt noen lekkasjer på det? Jeg fylte mitt anlegg med gass i fjor og det forsvant fort igjen så har nok en lekkasje en vei, gruer meg til å ta fatt på dette da lekkasjen kan ligge vanskelig til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker som regel å finne ting på Finn og gjerne her på Bimmers.

Det jeg bruker å gjøre ,er å sette meg ned og sømfare div nettsteder f eks på søndags ettermiddager da dette er kjedelige dager som regel :) .Da finner en som regel litt av hvert.

Men hvis en bruker søkefunksjonen her på Bimmers,ja da finner en jo litt her også.

Og sist men ikke minst veldig hyggelige folk både å snakke med og handle med.

Det er min erfaring. :) .

Ja nye stoler tror jeg kan gjøre seg gitt.

Ja jeg får søke litt rundt, Koed har ALDRI armlener i sort skinn :evil: Du vet, fruen var jo på Bavaria og ville kjøpe nye til meg når jeg hadde bursdag. Men med prislapp på over 6000,- for ett sett så var det litt mye til presang og jeg stoppet henne :P

Men du Jan, har aldri lagt merke til det før nå på interiørbildene over her men du har jo den store klimaen! Akkurat samme som meg :) Hvordan synes du denne fungerer? Har du hatt noen lekkasjer på det? Jeg fylte mitt anlegg med gass i fjor og det forsvant fort igjen så har nok en lekkasje en vei, gruer meg til å ta fatt på dette da lekkasjen kan ligge vanskelig til :(

Det klimanlegget har desverre aldri virket ,men jeg skal ha det oppe å gå .

6000 for nye armlener??

Ja ja sier jeg....

Jeg plinger på imorgen Fredrik.

Har du ferie nå eller er det jobbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klimanlegget har desverre aldri virket ,men jeg skal ha det oppe å gå .

6000 for nye armlener??

Ja ja sier jeg....

Jeg plinger på imorgen Fredrik.

Har du ferie nå eller er det jobbing?

Åja, samme som hos meg altså :wink: Ja det var en bra stiv pris synes jeg, kunne trøste meg at det var inkl montering da :P

Bare å plinge på, hyggelig! Har ikke ferie nå, jobber og står i for å holde hjula i gang :wink: Jobber kveld denne uken så da begynner jeg kl 14 00 så får puslet litt med diverse på formiddagen og det er greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...