Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg driver for tiden og skal til med litt støtdemperbytte både foran og bak.

Fant derfor ut at jeg ville shine opp de delene jeg hadde liggende.

Alt av fjærbein foran er som sagt malt og fikset opp,så da ville jeg ta de delene som tilhører bak å gi de en make over.

Topplagerene bak var rustne og fæle men selve foringen var hel og ikke sprukket.

Det jeg gjorde da var å pusse ned disse og gi de et lag med grunning og et lag med svart maling.

Straks mye bedre.

Når dette er tørket,legger jeg et lag med linolje på innsiden av lageret før gummien som fjæra hviler på blir montert.

Slenger ut litt bilder av dagens innsats av det jeg har gjort:

Grunning:

rjb5p67z2tufw9anktoh.jpg

jcs339vztx3nz2oat2yr.jpg

Vasket og rengjorde disse gummiputene med avfetting og de ble som nye:

Før:

mud0q2haxnyisu3pbk5p.jpg

Etter vask:

8kct1metrax6ms9uo1qk.jpg

f3zhuyudde3qqwv24wk8.jpg

Ferdig resultat:

pbqvhahgg2evhx5vv8xc.jpg

jenjflxjjob5x502qjmp.jpg

Litt gøyere å montere ting som er rent enn gammelt drit.

Jeg kunne jo selvfølgelig bestilt alt dette nytt men jeg er litt der at ting som er iorden som bare er litt møkkete og fælt fungerer utmerket bare jeg gir det en behandling.

Er så mye annet jeg skal kjøpe etterhvert til denne bilen så ting som er iorden shiner jeg opp isteden for å bytte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lesing fra side 1 til slutt, du får virkelig frem gleden i hvordan det er og eie en klassisk bmw!

Alle de små detaljene som ellers folk flest overser blir rettet på. Stå på!

Mvh fersk e34 535 eier :)

Hyggelig å høre.

Ja gamle biler som begynner å bli skjeldne må man passe på. :) .

Jeg har brukt masse tid og ting begynner å ta form.

Hyggelig å høre at der er flere med 535. :)

Du får slenge ut en tråd eller noen bilder av e34,en din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en liten update her.

For dere som følger med på tråden her ,så ser dere jeg holder på litt med div støtdempere/fjærbein.

I og med jeg har fått tak i korte dempere foran,ønsket jeg dette også bak.

Så etter å ha trålet litt i den virituelle verden,dukket det opp noen.

Så da bestilte jeg to bak men var ventetid på de.Passer igrunn bra så jeg kan få kompletert fjærbeina foran.

Brukte stoler foran som er hele med memory og det hele kommer også etterhvert.

Ellers kan jeg opplyse at jeg hadde en liten tur med den igår.(Må jo få brukt litt bensin :) ).Bilen har jeg omtrent ikke brukt i det siste,fatter igrunn ikke hvorfor..Uansett så er det alltid gøy å fyre denne gamle sliteren og dra noen mil.

Kommer og en bilde update iløpet av helga,da jeg tok et poleringsrøsk på bilen og det var deilig å få gjort.

Som sagt bilder kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter i spenning 8)

Hvilken dekkdim har du fremme på din? Jeg har for tiden 235/45 og føler den sporer mer en nødvenig

Ja jeg skal legge ut bilder nå ikveld tenker jeg.

Jeg kjører 225/45 foran og bak.Disse dekkene mine er noen Summitomo fra 2005.Ergo dekkene er firkantet og sporer noe helt grusomt og er steinharde.(Men superlett og spinne med) :):) !

Disse dekkene blir byttet ut til neste år da det sakte men sikkert går mot vinterdekk.

Gidder ikke å bruke penger på nye dekk nå da jeg skal bruke alt jeg har til overs av pesetas på understell.

Skal og sies at styresnekka mi er noe slarkete, men har en ny/brukt uten slark(visstnok)liggende hos en i Vestfold som jeg skal hente når jeg skal bortover litt senere i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å merke stor forskjell med nye dekk, er utrolig hvor mye det har å si :)

Hvilke vinterdekk tenker du på, skal selv har nye til min E34 og vet kun at jeg skal ha piggfri. Er veldig fornøyd med Nokian Hakkapelitta, dyre men helt sinnsykt gode så jeg vurderer om gamla skal få skikkelige vinterdekk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å merke stor forskjell med nye dekk, er utrolig hvor mye det har å si :)

Hvilke vinterdekk tenker du på, skal selv har nye til min E34 og vet kun at jeg skal ha piggfri. Er veldig fornøyd med Nokian Hakkapelitta, dyre men helt sinnsykt gode så jeg vurderer om gamla skal få skikkelige vinterdekk :wink:

Jeg tenkte på nye sommerdekk Fredrik.Vinterdekkene er nye ifjor,der kjører jeg Vredstein piggdekk 205/60-15 og de er som en drøm i forhold til det "vræælet" som står på sommerhjulene nå gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode dekk, lite slark i styring og en god 4-hjuls kontroll så blir den som en drøm og kjøre :)

Legg ut litt bilder også nå :D

4hjulskontroll er tatt,alt av foringer er bra,så er nok dekka som er big problem her i og med den er brapå vinterhjul.

Men en ny snekke blir nok bra det og.Bilder kommer av ting som jeg har gjort og blir gjort fortløpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en liten skrive update på gang.

Har i lengre tid slitt noe ekstremt med slark og klunking i styringen.

Jeg vet at snekka er litt slitt.Men når en bruker rattet som en at enn skulle drifte på Rudskogen på litt sporete vei,ja da er det vel på tide å gjøre noe.

Etter et råd fra Taxibjørn her på forumet,annbef.han at jeg skulle begynne med den mutteren på selve rattakselen.Fikk lånt en 32 mm fastnøkkel av en kamerat og vred på rattet litt og litt .Sakte kjente jeg at noe av slarken forsvant.Etter en prøvetur merket jeg stor forskjell.

Da jeg fikk justert litt til forsvant det meste av klunkelyden.

Så gikk jeg løs på snekka,der strammet jeg også såpass at den ble litt tung på rattet men fikk justert det slik at styringen ble litt lettere.

Så var det prøvetur igjen.Nå ble det forskjell gitt.

Tightog fin uten klunkelyder og sist men ikke minst,stabil!!

Den sporingen som er nå er fra dekkene så jeg er strålende fornøyd.

Men nå er bilen parkert hos en kamerat i fred.

Jeg reiser til Mallorca imorgen og akter nemlig ikke at den skal ståute i tunet blant klåfingra østblokkfolk og annet svinepakk.

Ingen bilder nå heller men en god økt for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres bra ut, hjelper mye å stramme opp styringen litt. Men at man kunne justere snekka også viste jeg ikke, det må du vise meg hvordan man gjør :P

Bra du setter bilen en trygg plass mens du er borte, farer mye rart rundt på nattestid med uærlige hensikter :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres bra ut, hjelper mye å stramme opp styringen litt. Men at man kunne justere snekka også viste jeg ikke, det må du vise meg hvordan man gjør :P

Bra du setter bilen en trygg plass mens du er borte, farer mye rart rundt på nattestid med uærlige hensikter :evil:

Det er litt å hente på å stramme opp snekka, men det er ikke så utrolig mye å gå på. Så i de fleste tilfellene er det for lite å hente desverre. Det er også avhengig av type slitasje inni der....

Men det er fort gjort å sjekke/justere den, så vel verdt de 2 minuttene som går til der - enhver oppstramming hjelper på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...