EirikL Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 Dette er et spørsmål til alle her inne som er inne på denne modellen. Er det en god investering å kjøpe en meget pen 323i, mtp verdiøkning dersom man holder bilen frisk og fin på alle måter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 JA! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet August 5, 2012 Forfatter Share Skrevet August 5, 2012 Hehe, du høres rimelig sikker ut. Leker med tanken på å handle veteranbil, men klarer ikke å bli enig med meg selv hva jeg har mest lyst på, 911 SC, 928 eller gammel bimmer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 Den holde seg i pris, det er helt garantert. Er ikke mange 323'er igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 dessuten kryr det av gamle Porscher, ikke hver dag man ser en E21 uansett modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian V Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 Av de tre modellene du viser til vil E21 og 911 holde seg og stige i verdi. Det kan man tydelig se på prisnivået i Tyskland for disse bilene. 928 derimot ligger vel foreløpig i dvale, foreløpig, men vil nok etterhvert også stige i pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 e21 323i er vel noe av det sprekere BMW har kommet med. Bare pottene bak er jo magiske, de er jo allerede dyre, tror ikke det endrer seg med det første. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 Jeg tror ikke du kan satse på å tjene på bilen med mindre du får den til fordelaktig pris. Det er en gammel bil, og ting må repareres/erstattes. Jeg tviler forøvrig på om verdiøkningen pr. år overskrider utgifter til forsikring/årsavgift/bensin pr. år, selv tatt i betraktning at det er veteranbil. Men hvis du handler en bra bil og fortsetter å stelle bra med den, vil du nok ikke få de store utgiftene, og om noen år kan du kanskje selge den for noen tusen mer enn det du kjøpte den for. Edit: Husk for all del også at det er noe som heter "stå seg ihjel". Selv om bilen står i garasje bør den (ha) bli(tt) kjørt med jevne mellomrom. Gummideler tørker ut, bremser setter seg, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 Det finnes tre BMWer fra denne tidsepoken som vil stige godt i pris de neste årene. Dette er E28 M5, E24 M635CSI og nettopp E21 323i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet August 6, 2012 Share Skrevet August 6, 2012 Tror det er de mer vanlige bilene som vil stige mest i pris. Dvs de som VAR vanlige, for eks en original e21 323i eller en original e30 325i. Dette er biler det er svært få igjen av som ikke er kjørt i hjel eller ødelagt på andre måter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian V Skrevet August 6, 2012 Share Skrevet August 6, 2012 Jeg tror at de fleste originale og strøkne E21 (315, 316, 318, 320 og 323) vil stige i pris fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet August 11, 2012 Share Skrevet August 11, 2012 Lurer på når e34 vil begynne stige jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 11, 2012 Share Skrevet August 11, 2012 La meg si det slik... E21 burde ha steget i pris for lenge siden. Modellen er tross alt minst 29 år gammel (1975-83). Utfordringen er at ingen gammel ordinær BMW riktig holder verdien... ikke i forhold til f.eks Mercedes-Benz og Porsche. Når dette er nevnt tror jeg at E21 323i og pendanten Alpina C1/B6 absolutt har et potensiale. De andre E21 modellene er mindre interessante. Mitt tips er imidlertid å satse på E36 328i (spesielt cab med manuelt gear). Disse kan man stadig få til fornuftige priser og jeg mener at potensialet for en videre verdistigning er fornuftig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet August 11, 2012 Share Skrevet August 11, 2012 La meg si det slik... E21 burde ha steget i pris for lenge siden. Modellen er tross alt minst 29 år gammel (1975-83). Utfordringen er at ingen gammel ordinær BMW riktig holder verdien... ikke i forhold til f.eks Mercedes-Benz og Porsche. Når dette er nevnt tror jeg at E21 323i og pendanten Alpina C1/B6 absolutt har et potensiale. De andre E21 modellene er mindre interessante. En ordinær MB øker heller ikke særlig i verdi. W123 omsettes for 10-20k kr selv om de er i bra stand. Hjelper ikke at bilen er i god stand når den er utdatert. Det er fortsatt en bil med dårlige kjøreegenskaper og "høyt" bensinforbruk, hvis man skal se på det med strenge øyne. Samme kan sies om W124. Det skal MYE til før man kan prate om verdistigning på ordinære biler. Angående E21, så er det som regel biler til 15-20k kr. En 323i blir kanskje solgt for 40-60k hvis den er i god stand. "Problemet" er jo at E30-utvalget er så enormt, og det er tross alt en bedre og mer populær bil. Porsche-modellene har jo lavt verditap, men spesielt 911 SC begynner vel å møte seg selv i døra på bruktmarkedet her i Norge siden det kryr av nyimporterte veteran-SCer i variabel stand. Alle som kjøper disse i USA for 60k tenker jo at de skal tjene kjappe penger, og legger dem ut på finn for 150-200k.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet August 11, 2012 Share Skrevet August 11, 2012 En ordinær MB øker heller ikke særlig i verdi. W123 omsettes for 10-20k kr selv om de er i bra stand. W123 har økt i verdi de siste årene. Du må nok ut med 50-70 000 for en bil i fin stand med lav kilometer. Hvis du er heldig finner du kanskje en med lite rust til 20 000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå