Gå til innhold

bmw x3 hakker.


toren m5
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, vi har en bmw x3 2006 mod den har rullet 162000km no . i det siste har den begynt og lugge litt spesielt når vi løser bilen i 1 og 2 gir det er akkurat som om den glipper litt, hører og en klonke lyd ved løsing . lurer på om andre har opplevd likans feil ? ka kan dette vere det er ingen ting i fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på muttern sin 07 2,0d. Hadde bilen hos to forskjellige bavaria forhandlere, men ingen fant noen spesiell feil.

De sa jeg kunne prøve å skifte olje på fordelergirkassa/ transferkasse og det hjalp litt, men ikke mye. Mulig nye lameller i kassa må til.

Den glipper mest ved kald motor og mye last.

Mvh Kristian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sikker på om jeg forstod problemstillingen rett, men er det i det du tar igang? Du har like dekk foran og bak eller ikke byttet bare foran eller bak så det kan være ulik rulleomkrets? Kompis av meg hadde det problemet at forrige eier byttet dekk foran, men ikke bak så da jobber for og bakaksel litt mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei , takk for svar, har nettopp byttet dekk , framme og bak , har 235 framme og 255 bak oginal dim, da jeg byttet ble den mye verrre . skal prøve det med oljen .så da ken det vere noe me girkassen :(hørtes dyrt ut.kan det vere de nye dekkene?skal no tåle og få på ny gummmi ,det var samme dekk dim sist. det er likt kald eller varm. det er akkurat når du setter den i fart, spesielt i litt sving . det er manuel gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

da var probemet løst . det var dekkene, kjøpte nye orginale m tech 255/45 bak og 235/50 framme .på orginale felger, bilen bare rykket og nappet da den akslererte. no har den fått 235 framme og bak bilen er helt fint no . tips til andre me samme problem . rart at bilen blir levert me den dimmensjonen?da det ødlegger den . skal ha en prat me jæger centrum . dekkforhandleren tok alt på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Dekkene må være stjernemerket, E83 og E53 er litt sær på dette. 

Forskjellige dekkmerker i samme dimensjon avviker en del på rulleomkrets i forhold til hverandre og dette kødder med transferkassa.

Ellers mtp klunkelyd når man tar løs kan dette dreie seg om at det trengs smøring av splines til medbringer inngående på bakdiffen, lå/ligger en puma measure på dette på E83.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...