Turbo-HF Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Hadde passet perfekt med et godt hjem hos meg, også.. Men 2 biler blir en for mye for meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 Greit å ha noe å bytte i mellom HF? Også slipper du bygge om F10'en til bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Skulle gjerne gjort det Fredrik. Men nå går samboeren hjemme med ungen i ett år og vi gifter oss til sommeren, så en bil må gå. Da står det mellom denne og E24'en. Wahl der qual! Det er sant. Bra du prioriterer E24en da, ville nok gjort det samme som deg der. Får bare håpe at den som kjøper E34en tar godt vare på den, synes du har satt en passelig pris også for ett så pent eksemplar. Den som kjøper denne biler får en knall bil iallfall, jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe denne Hadde passet fint inn i samlingen til Johnja denne (hint hint) Jada Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 Løp og kjøp Johnja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2013 Nedre Leirfoss kraftverk: Øvre Leirfoss kraftverk: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2013 Endelig fått tak i ny slepering til rattet, den gamle lagde gnikkelyder og forstyrret hele kjøreopplevelsen. Slik kan det ikke være Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Endelig fått tak i ny slepering til rattet, den gamle lagde gnikkelyder og forstyrret hele kjøreopplevelsen. Slik kan det ikke være Det plager meg på min også, en sånn gnikkelyd lyd bak rattet når man svinger. Særlig hvis det er veldig kaldt Legger du ut noen biler av jobben med å bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2013 Ja, kan jeg gjøre. Dette er om du har farget logo på rattet og fire polet slepering. Skru av batterikabel. Skru av airbag (2 Torx bak airbag) Skru av deksel under rattstammen (En skrue under rattjustering og klips mot overdel) Løsne tilkobling slepering/bilens ledningsnett En for airbag og en for tute/jord. (Den ene ser ikke ut som den kan deles men den kan). Skru av mutter som holder rattet til rattstammen (17mm) Tegn en strek med tusj som dekker splines på rattet/rattaksel slik at du finner igjen senter. Ta av rattet og sleperingen Skru av sleperingen med tre torx på baksiden av rattet Bytt til ny. Husk at du må beregene sleperingen's vandring før du skrur den fast. Det vil si rundt 5 omdreininger. Sett den på 2,5 omdreinger. Ellers vil du ødelegge "kabelen" i sleperingen når du monterer den og kjører. Husk å ha hjulene rett fram før du begynner med dette. Dette er tatt etter hukommelse så tilgi meg om jeg husker feil. De selger brukte sleperinger til 4-500kr på koed etc. Ny koster 1500kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Mange ganger takk, dette er til stor hjelp Må prøve å få tak i en brukt, hvis ikke så får jeg bite i det sure eplet og kjøpe ny... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2013 Fikk endelig tid til bil igjen. Byttet til ny slepering siden den gamle bråket. Så godt og få bort irriterende ulyder. Siden veiene er bare og sola skinner i Trondheim ble det en runde rundt Byneset. Fikk skikkelig vårfølelse og 540'en går som ei kule, det eneste som manglet var sommerdekk. Forresten noen som har strammet opp beltestrammeren på førersiden? Beltet ruller ikke tilbake og det er irriterende. Kom med tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2013 Endelig fått gjort litt: Byttet bærearmer, rakkelstag og brilleforinger i dag. Bilen ble som ny og kjøre etterpå. Tilstanden på delene som kom av bilen var dårlig. Ellers er tilstanden på understellet meget bra til å være en 18 år gammel bil. Kun litt overflaterust på jekkfestene, ellers tørt og fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2013 Lekkasje servo: Har en liten lekkasje fra servosystemet. Det er ingen tvil om at det er servoolje da jeg fylte på for 2 mnd. siden og nivået minker. Selve pumpa er tørr og fin, så mistenker at det er en slange/kobling som lekker. Lekkasjen kommer i fra over pumpa og motorfeste på venstre side. Men det er trangt og vanskelig å se, noen som har forslag på hvor det kan lekke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet April 6, 2013 Forfatter Share Skrevet April 6, 2013 Da ble denne bilen solgt til en forumbruker her inne som jeg har full tiltro til at beholder bilen original og i god stand. Alt i alt fornøyd med salget. Ønsker ny eier lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 6, 2013 Share Skrevet April 6, 2013 Dette synes jeg nesten var litt leit Men får gratulere med salget og håpe bilen får det godt hos ny eier, E34 i en slik stand er ikke dagligdags og absolutt som klassiker å regne om kun få år Hvem er den heldige da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet April 6, 2013 Forfatter Share Skrevet April 6, 2013 Ja, alltid trist å selge fine biler. Men bilen blir i Trondheim så regner med jeg får se den av og til (kanskje prøve også). Vil ikke ta fra vedkommende gleden av og lage evt. egen tråd om den, så skal ikke røpe hvem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå