ESveen Skrevet August 13, 2012 Forfatter Share Skrevet August 13, 2012 Julian min gode venn... Når man kjøper brukt må man nesten prioritere tilstand og mengde rust framfor personlige kriterier. Ikke vil jeg ha automat, ikke vil jeg ha Oxfordgreen bil, ikke vil jeg ha treverk og beige skinn med baksetepute i antrasitt stoff. Men nå var bilen tatt vare på og jeg har enda ikke funnet rust i karosseri. Motor går som ei klokke, bruker ikke olje og er tett og fin. En bil som oppfyller mine kriterier ville kostet over dobbelt så mye Men kom og prøv en dag da! Det er jo sommer i Trøndelag for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet August 13, 2012 Share Skrevet August 13, 2012 Gratulerer med nydelig bil! Ta godt vare på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxibjørn Skrevet August 14, 2012 Share Skrevet August 14, 2012 Flott eksemplar dette !!! Jeg har og en lik bare blå m grått intr !! Men en anbefaling - skru fast oljepumpa !!! ALLE V8 jeg kjenner til hadde löse bolter !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet August 15, 2012 Forfatter Share Skrevet August 15, 2012 Takk takk Ja, skal sjekke oljepumpa ved neste oljebytte før vinteren. Ingen som har ett ratt til denne bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet August 18, 2012 Share Skrevet August 18, 2012 jeg har 2 ratt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet August 20, 2012 Forfatter Share Skrevet August 20, 2012 Jon: hvilke ratt har du og kunne du sendt noen bilder? Også fra baksiden av rattet Da har vi kommet tilbake fra Halden der vi har handlet inn interiør til bilen. Fikk plukke ut det jeg trengte av en svensk 540i med pergament skinn. Tok med bakseter med nakkestøtter, hundegitter, komplett verktøysett i bakluka (knekte hengsler), elektriske framseter i god stand. Fothviler (min var knekt) div. interiørdeksler, CC styreboks og to vindusheiser. Du kan si det ble trangt i E61'en når vi hadde med bikkje og bur. Så da mangler jeg kun rollo og ett skikkelig ratt. Prøvde å bytte styreboksen for CC, men feilkodene på lyset kom fortsatt. Skal sjekke hengerkontakten og ledningene i luka i mårra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 20, 2012 Share Skrevet August 20, 2012 Vær obs på at det kun er rattet med farget logo som vil passe rett på sleperingen du har pr. i dag. Mener dette rattet også vil passe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet August 20, 2012 Forfatter Share Skrevet August 20, 2012 Ja, fulgte med ett ratt uten farget logo, men tilkoblinga til sleperingen og airbag var forskjellig. Ellers passer også E36 ratt? Han på huggeren der jeg hentet interiøret sa det var eget ratt til 540, men det hørtes rart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet August 20, 2012 Forfatter Share Skrevet August 20, 2012 Slik ser sleperingen min ut. Det er ett E36 ratt på bildet: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 20, 2012 Share Skrevet August 20, 2012 Tror noen E36 ratt passer på sleperingen du har, bl.a det 3-eikede jeg la ut lengre opp. Dette er jeg imidlertid ikke helt sikker på. Edit: E36 har et annet delenummer på rattet, men samme delenummer på slepering og airbaginnsats. Forskjellige splines? RealOEM sier at E31, E34 og E39 har samme delenummer på ratt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 20, 2012 Share Skrevet August 20, 2012 Vær obs på at det kun er rattet med farget logo som vil passe rett på sleperingen du har pr. i dag.Mener dette rattet også vil passe. [ Bilde ] Sånn ratt har jeg, synes det er ett veldig fint og godt ratt å holde i. Litt stort kanskje men det er sånn det skal være i en E34 Bare vær obs på at det er klin umulig å få ut speedometeret med dette rattet uten å ta det av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet August 20, 2012 Forfatter Share Skrevet August 20, 2012 Takker for tips. Skal prøve ett ratt fra en M5 i helga på Lånke, får se om det passer. Skal få bytta vindusheisene på førerdøra og høyre bak i morgen. Liker at ting er i orden. Har kjørt 140 mil i helga med E61'en vår. Nå måtte jeg en snartur ut å kjøre 540. Fint drag i V8'ern, den får fram smilet. Får vaske både 635'en og 540'en i morgen slik at jeg får tatt nå bilder av de sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Fått gjort litt med 540'en i kveld. Har plukket ned verktøykassen og byttet til en med fungerende hengsler, fått satt i komplett verktøysett. Byttet bakseteryggene med de jeg hentet i Halden, de gamle hadde stygge merker etter de har ligget nede som varebil. Har fått på rullegitter som er vasket med en fantastisk skuresvamp. Ellers er setene vasket og på smørt BMW's skinnrens. Har også satt på nye hengsler på hanskerom og luftedyser under setene. Deretter ble det vasking og tørking med påfølgende photoshoot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Photoshoot Gløshaugen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 Photoshoot Gløshaugen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå