Gå til innhold

Julianv's 330ci Manuell ok, CSL+Felger neste


Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Men problemet da er at jeg kommer så langt utenfor på rulleomkrets samt bilen blir FOR lav under.. :roll:

Hadde 4,5cm til travers før, litt lite i Bergen skal jeg fortelle dere.. :P

Turen begynner 22.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du rett og slett må kjøpe 5 sånne sett:

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-BIMECC-WHEEL-LOCKING-TORX-BOLTS-m12-x-1-50-45MM-SET-4-/300892298713?pt=UK_Cars_Parts_Vehicles_Wheels_tyres_Trim_Nuts_ET&hash=item460e941dd9

De er 45mm skal være 35mm. Så får se om de passer (hvertfall med 10mm spacer), evt. kappe av 8-10mm (kommer an på hvor tykt blad du har på vinkelkutter/sag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt smånyheter:

Skiftet skiver og klosser foran og bak igår.

Fikk hevet over dekk til BBS Pitlane-felgene.

Skulle kjøre hjem og syntes bremsene var litt rar. Tenkte ikke stort over det med en gang, tenkte det var noe gugge på skivene..

Så merket jeg at pedalen sank med jevn brems og skjønte at noe var gale.

La meg under bak og så at bremseslangen var kommet sprekk i.. :(

Så nå må jeg jaggu skifte den idag også. Blæh!

Fant også ut at det var felgene som utgjorde vibrasjoner i 90+, heldigvis.. :cool:

All ready for Modball soon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Kjører En 323Ci som jeg skulle ønske å dra mer futt utav!

lurte på hvordan ESS sitt opplegg var å montere,

og om hva utstyr du måtte ha for å flashe ECUn

ESS sitt kit er veldig enkelt å montere, men du bør regne en liten helg på montering.. :)

Brukte PC med ESS-software på til å flashe ECU. Sendte over min fil fra motorstyring og de modifiserte og sendte tilbake på under 12 timer.. :cool:

Bra å høre at du nærmer deg klar til MODBALL! 8)

Fy som jeg gleder meg nå, men jeg er lang ifra klar. Håper det går seg til med alle forberedelsene! :)

Gleder meg stort jeg også! Litt småplukk igjen her også, men ingenting som kan gå gale heldigvis.. :cool:

Gjenstår å montere pitlane-felgene, senke litt mer, oljeskift på presse og motor, samt en saftig vask innvendig.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To kjappe bilder i forbifarten.. :)

Her er BBS Pitlane-felgene montert og alle vibrasjoner er vekke!

Kun litt ulyder fra fjærer bak fordi jeg har skrudd den så langt opp. Dette blir fikset imorgen sammen med et oljeskift av motor og presse. Den skal også få vårrengjøring innvendig, litt på overtid.. :lol:

Ellers ingen nytt å informere om; Den bare virker som den skal.. ;)

2013-06-10130339_zpse7521122.jpg

2013-06-10130333_zps047fccc4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er vel på tide med litt ny info her.. :)

Bilen funket utmerket på hele turen og vi kjørte ifra ganske mye.. :cool:

Altfor mange som kom bort på festene og lurte på hva faen vi hadde under panseret..

Sa jeg hadde kun en 3-liter og folk ble litt paff.. Så sa jeg at jeg hadde en "small supercharger" og alle lo godt.. :lol:

Ellers kan jeg vel nevne at bilen står på BMW i Tyskland, nær Flensburg.

Fikk motorhavari på motorveien i 100kmt på 1300rpm av alle ting.. Ikke fått helt oppklart hva årsak var, men var noe med kammer og register. Så nå er bilen på vei hjem til Norge om få dager, og ny motor er allerede funnet og forhåpentligvis snart på vei også.. :D

Med samme km-stand som bilen av alle ting + 1000km .. :lol:

Så alt i alt veldig fornøyd med både bil og tur! Satser på å sitte den vekk til etter vinter for litt pleie og velvære.. Nye framskjermer, andre felger, oppfrisking av farge ++ .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...