Odd-M Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Syrerenser er jeg skeptisk til. De har en tendens til å matte overflaten på sikt, så hyppig bruk er i allefall uaktuell. Har opplevd at Bilberry matter overflaten noe om den får ligge lenge. Jeg har prøvd Sonax, Bilberry, Chemical Guys og et par andre jeg ikke husker navnet på. Synes Bilberry har vært best til nå, men den er skummel om den får ligge lenge. Neste gang skal jeg prøve Scholl Rim7 eller P21S som får mye skryt på dcn.no.
Mikael-B Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Bilberry, Sonax osv. er ikke sterke felgrenser egentlig. En god felgrens som kan blandes ut, og holder veldig lenge om det er 5 liter er Espuma Revolution. Fantastisk god felgrens, som kan blandes ut helt ned til 1:9, da tar den fortsatt like bra som Bilberry gjør
kjetilbm Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 Jeg har slitt med bremsekalippere som har hengt, og dermed kjørt stål mot stål ganske lenge. Det har resultert i fastbrent stålstøv som igjen har rustet. Har prøvd Wurt felgrens, PrickBort, WD40 + diverse som fattern hadde i garasjen. Ingen av disse klarte å løse støvet noe særlig. Det er ikke "så farlig" da dette er på vinterfelgene, men vil jo gjerne klare å få de rene og fine igjen, uten å ødelegge lakken med stålbørste/sandpapir e.l. heller... Noen som har tips?
Mikael-B Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 IronX, event. Korosol om du vil prøve det.. Alt selges på Scandicshine.
CrZyWiz Skrevet Mars 4, 2013 Skrevet Mars 4, 2013 Iron X evnt. Bilt Hamber sin Korosol. Selges hos Scandicshine og Bilnerden. Ser enkelte skriver "bedre en merke x og y", men dere burde ha såpass kompetanse at dere skiller på hvilken type. De fleste merker har 2-3 forskjellige felgrenser.
Toby91 Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 bremserens har jeg prøvd på en av mine felger ihvertfall:) dette fikk vekk endel av dritten(innbrent stålstøv) så bremserens og en oppvaskkost og sett deg ned og kos deg litt:) skyll rikelig med vann etterpå
Odd-M Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Håret blir rent om du vasker det med aceton, men jeg vil tro de fleste bruker en egnet sjampo.
Espen02E30 Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Fikk demo av blant annet Iron X på felgene og litt på bilen min i går hos P&R. Det er sinnsykt effektivt! Det tar til og med de gul/bronsje fargen som blir på alu felger uten berøring. Etter en omgang med prickbort og en runde med Irion X var felgene bedre enn de gangene jeg har brukt div andre produkter med berøring.
Ivrig86 Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Autoglym sin felgrens tar alt Bare la den stå å virke så ser du møkka blir grønn og lilla så er det bare å spyle. Så er det greit å svampe felgene etterpå, gjerne med såpe med litt voks i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå