Gå til innhold

Jørgen`s E30 325i. SOLGT

Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært innom 635csi en tur for å sjekke ut tilstand på felgoppussingen ;) Ligger på verksted med båten like ved der han bor, så da var jo det en gylden mulighet til å ta ne titt :)

Her er ene ytterringen ferdig grovpusset, etter som jeg forstod det :) Dekket som skal på ligger under her som dere ser :)

sran45v6ssgq9x7z087n.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering etter dagens økt: 3 ringer er ferdig grovpusset, og i morgen skal den siste til pers. Satser på å komme i gang med våtsliping/finpuss i løpet av uka :)

Bra du endelig har skjønt dette med dekkprofil Jørgen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer seg, Fræsarn!! Ja, men har begynt å "tvile" litt på fargen på senteret... Kanskje den lir for kjedelig :/

Går fremover da Eivind :D

Slike dekk vil du aldri se på noen av mine kjøretøy med mindre d blir x5 på meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det enda en tur opp til 635csi i dag for mere inspeksjon og puss av ytterringer :)

Ferdig grovslipt med 400 papir, og vannsliping med 400 papir skal starte :)

frbrsaftyjtms9dais3u.jpg

635csi i full sving med å pusse og påføre vann!

xjzd1s5cuocam3cl1cav.jpg

Etter første runde med 400 våtsliping :)

991gjb6y5nn96nesiqao.jpg

2kbhvcrik3xpb0i28td7.jpg

Blir bra!!!

Forresten så er jeg litt skeptisk over fargen jeg lurer på.. Begynte å tenke at den kanskje blir litt kjedelig, selv om det blir er en "sjelden" farge.

Noen som har tips til hva som kunne vært kul farge på senter, på rød bil?? Kom med tips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fint papir avslutter du med.?

Jeg er igang med banene til noen futura som ser ganske ille ut,, måtte ned på 80 papir for å få dem bra, avsluttet med 400 våtslip og gikk over til polering og det ser foreløpig ut til å bli greit men steike for en tid uten dreiebenk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fint papir avslutter du med.?

Jeg er igang med banene til noen futura som ser ganske ille ut,, måtte ned på 80 papir for å få dem bra, avsluttet med 400 våtslip og gikk over til polering og det ser foreløpig ut til å bli greit men steike for en tid uten dreiebenk.....

Om man gjør en god jobb med 400-papiret, både tørrsliping og våtsliping, kan man få et greit nok resultat uten videre pussing. Jeg går videre fra 400 til 600-800 og evt. 1000. Det er ingen vits i å sitte å gnukke med et 1000-papir om ikke forarbeidet er gjort grundig :)

Liker å gjøre jobben for hånd for best resultat, men som du sier, for en jobb :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreiv og leste en del på nett men finner ikkje igjen tråden og der stod det at det var unødvendig å bruke finere papir, samtidig i kitet ifra gasolin står det at det fjerner riper fra 360 papir. Hva utstyr bruker du etterpå?

Litt greitt å kunne dele erfaringer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker flytende pasta fra Gasolin :applause:

Om du leser litt i felgtråden min så finner du masse delt informasjon om temaet:

viewtopic.php?f=11&t=137165

Men om du har kommet så langt som til 400 er det bare en kosejobb å ta siste finish med 6-800-papir :) Og som tidligere nevt, skal det være vits i å bruke finere papir må forarbeidet være bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har valgt og ikke gå ut med farge, slik at det ikke blir noen andre/så mange med samme farge.

Men kan si så mye at det er en litt lys farge.. Lignede lyshet som orginale, men i en litt annen farge. Det er en orginal BMW-farge, og har ikke sett noen med denne før. Men er redd den blir litt for lite sprek til å skille seg ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har valgt og ikke gå ut med farge, slik at det ikke blir noen andre/så mange med samme farge.

Men kan si så mye at det er en litt lys farge.. Lignede lyshet som orginale, men i en litt annen farge. Det er en orginal BMW-farge, og har ikke sett noen med denne før. Men er redd den blir litt for lite sprek til å skille seg ut..

Du som har rød bil trenger jo ikke bekymre deg om det. Er værre med di som har mørke biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød er en bortimot umulig farge å matche etter min mening. Da skal du være meget heldig hvis du klarer det med en sprek (orange, lilla, turkis) farge. Nøytrale farger på felgene (hvit, grå i alle nyanser, sort) er mye lettere å treffe på. Hadde bilen din vært i en nøytral farge, hadde det vært mye lettere å finne en sprek farge å treffe på tror jeg ;)

MEN...nå skal ikke jeg ødelegge entusiasmen din her, har faktisk sett folk dra det iland med røde biler også, så alt er jo mulig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...