Gå til innhold

Min 318is Class II Limited Edition.


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Ble litt lett mekking i kveld :-) Fikk endelig byttet klimafilterne, noe som var etterlengtet. De var så ille som forventet, så ble en helt annen guffe i vifta etterpå, samt at dugg og fuktighet forsvant fra vinduene :-)

gnjeuelqtbup0yvnnxw0.jpg

Nytt og gammelt filter :-)

lyoics929ecg6vxlzdec.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke bruk for det :P Dette var en snodig bil som tydeligvis har vært igjennom forskjellig. Det er ikke originalt interiør og ratt i bilen ihvertfall. Class II kom ikke med skinn og amlener. Han som importerte min i 2002 fortalte at han tok inn to stk, en blå og en sort, og siden den på finn også er XD registrert så mistenker jeg faktisk at det kan være den andre bilen han tok inn. Litt morsomt isåfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga bilen en liten påkost i dag som jeg har ventet på lenge :-)

Ny cd-spiller med DAB radio og bluetooth :-) Digg med handsfree og musikkavspilling via blåtann :-) Har lenge vært glad i Alpine så fikk endelig kjøpt meg en spiller av det merket igjen. Moderne teknologi i gammel bil er sjelden feil :-)

Så ble det nytt frontsett og som jeg skal montere i kveld :-) Nå mangler bare resten :-)

jef0pxmt8yobw28ux60k.jpg

DAB antennen ble plassert øverst i ruta :-)

bmzyu3q4fd92aph1c62d.jpg

s6rhyiv6r9asi8sukbce.jpg

USB inngangen havnet provisorisk her:

fvs8ga8q5jryp59fdwqp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial spiller - måtte du gi for den da?

Men hva skjer med dab antennen da? Så litt trasig ut med stripene utover..

Spilleren koster 2490 hos bilradiospesialisten, så er det 490 for antenna (Herregud så billig slikt har blitt. Måtte jo ut med 7 lapper for en bra spiller for 10 år siden :P). DAB antennene er bare sånn. Har ikke sett noen annen løsning på ettermontering, selv om jeg syns kvaliteten på denne ikke var helt bra. stripene som går ut fra boksen ligger midt på boksen istedet for på kanten, så blir en brett innerst ved boksen som danner et sårt punkt. Har Sett pioneer har en annen antenne type hvor stripene kommer ut fra siden slik at den blir liggende rett langs ruta, noe som er en bedre løsning. Mistenker at disse antennene er litt universalopplegg, så kan trolig være bedre å kjøpe en annen type om det er mulig.

Fikk montert Komponentsettet i kveld, med et resultat jeg ble fornøyd med :-) Mangler bass i bilen for å få løftet lydbildet som ønsket, men kan nok ikke forvente mer av 5/25" sett, så kommer nok en sub løsning bak. Må bare finne ut hvordan jeg skal gjøre det da jeg ikke er interessert i å kjøre med en stor basskasse baki (Den tiden er forbi :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mangler bunn så det må på plass :-) Tror kanskje jeg skal gå for en 10''er, men har ikke bestemt meg helt enda. :-)

Det beste hadde vært å få bassen inn i kupeen. Jeg er veldig lei av å ha den digre basskassen i bagasjerommet, da den opptar mye plass, og mye av lyden forsvinner. Skulle ønske det var mulig å få en 8" på hver sin side innbygget i kasser i sidepanelene bak, men det lar seg ikke gjøre uten at det blir stygt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial spiller - måtte du gi for den da?

Men hva skjer med dab antennen da? Så litt trasig ut med stripene utover..

Spilleren koster 2490 hos bilradiospesialisten, så er det 490 for antenna (Herregud så billig slikt har blitt. Måtte jo ut med 7 lapper for en bra spiller for 10 år siden :P). DAB antennene er bare sånn. Har ikke sett noen annen løsning på ettermontering, selv om jeg syns kvaliteten på denne ikke var helt bra. stripene som går ut fra boksen ligger midt på boksen istedet for på kanten, så blir en brett innerst ved boksen som danner et sårt punkt. Har Sett pioneer har en annen antenne type hvor stripene kommer ut fra siden slik at den blir liggende rett langs ruta, noe som er en bedre løsning. Mistenker at disse antennene er litt universalopplegg, så kan trolig være bedre å kjøpe en annen type om det er mulig.

Fikk montert Komponentsettet i kveld, med et resultat jeg ble fornøyd med :-) Mangler bass i bilen for å få løftet lydbildet som ønsket, men kan nok ikke forvente mer av 5/25" sett, så kommer nok en sub løsning bak. Må bare finne ut hvordan jeg skal gjøre det da jeg ikke er interessert i å kjøre med en stor basskasse baki (Den tiden er forbi :P).

jeg har pioneer dab og antenna mi er kun en svart boks uten noe striper langs ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mangler bunn så det må på plass :-) Tror kanskje jeg skal gå for en 10''er, men har ikke bestemt meg helt enda. :-)

Det beste hadde vært å få bassen inn i kupeen. Jeg er veldig lei av å ha den digre basskassen i bagasjerommet, da den opptar mye plass, og mye av lyden forsvinner. Skulle ønske det var mulig å få en 8" på hver sin side innbygget i kasser i sidepanelene bak, men det lar seg ikke gjøre uten at det blir stygt...

Jeg kommer til å fjerne den blekkplata bak bagseteryggen og bygge en kasse der slik at elementet slår rett inn i kupeen, mens kassen tar lite plass i bagasjerommet :-) Håper det kan bli en bra løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å fjerne den blekkplata bak bagseteryggen og bygge en kasse der slik at elementet slår rett inn i kupeen, mens kassen tar lite plass i bagasjerommet :-) Håper det kan bli en bra løsning.

Det bør jo bli ganske bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ikke lyst på en ferdig bygd M42 turbo motor med ALT. så det er BOLT-ON ? JEg fikk lyst til og bygge min om til trimma sugis

Tja, har litt lyst til å bygge selv for å sette meg mer inn i ting :-) Men har akkurat betalt ny leilighet, så har litt begrenset budsjett foreløpig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...